וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם לוואלה!: ברור שאמליץ על נתניהו להרכיב הממשלה

ינון מגל

2.1.2013 / 17:52

יו"ר "עם שלם" מגדיר עצמו כאיש מרכז שנוטה ימינה, טוען שבחירה במפלגתו אינה טרנד אלא הצבעת מחאה נגד השחיתות ומתייחס בכבוד גם להומואים. צפו בראיון לוואלה! חדשות

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, ניב אהרונסון; עריכה: יאיר דניאל; הפקה: עירית זיכלינסקי

"ברור שאמליץ על נתניהו להרכיב את הממשלה". כך הצהיר יו"ר מפלגת "עם שלם", חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, בראיון לוואלה! חדשות. אמסלם, שהתייחס למציאות הפוליטית הצפויה אחרי הבחירות לכנסת, הסביר כי "המצב הנוכחי פטר אותנו מהדילמה. כולנו יודעים שנתניהו ירכיב ממשלה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ינון מגל מראיין את הרב חיים אמסלם ממפלגת עם שלם, ינואר 2013. ניב אהרונסון
אמסלם עם ינון מגל בראיון לוואלה!/ניב אהרונסון

מבחינת עמדותיו האידיאולוגיות, יו"ר "עם שלם" מגדיר עצמו כאיש מרכז הנוטה ימינה. "אני מרכז, בהחלט", הוא הבהיר. "נראה שאין מפלגת מרכז היום. אני אפילו מוכן לומר שאני נוטה ימינה". כך, למשל, בתחום המדיני, טוען אמסלם שאין כיום שותף פלסטיני שניתן לכונן עמו שלום. לדבריו, "כשיהיה פרטנר אמיתי שבאמת מוכן להושיט יד לשלום, מפסיק את ההסתה נגדנו, כשיהיה באמת רצון לשלום - אני אהיה שם".

הרב אמסלם לא החמיץ את ההזדמנות לתקוף פעם נוספת את בכירי המפלגה שבה היה חבר - ש"ס. "גדולי המפלים של הספרדים זה הש"סניקים, ראשי ש"ס. דרעי, ישי, אטיאס, הבנים של רבני מועצת חכמי התורה, נכדיו של הרב עובדיה - איפה הם לומדים? במוסדות שבשביל להיכנס ספרדים, אתה במכסה. הם כן מצליחים להשתחל, כי הם חשובים, אליטיסטים. את כל המוסדות הם פותחים לסוג ב'".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרב אמסלם: "אני לא טרנד, אני הצבעת מחאה". דניאל בוק
"רבנים מאוד תומכים בי". אמסלם/דניאל בוק

אמסלם אף הוסיף כי "הם בוגדים בציבור ששולח אותם לכנסת. הם מנצלים את הבוחרים שמאמינים להם כשהם מדברים על אפליה ושרודפים אותם כי הם שחורים. האפליה היא במוח שלהם. איך אתה רוצה לסייע לאנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך? אתה יוצר להם הזדמנויות. תן להם חינוך, לימודי ליבה, תן להם גם תורה - ביחד".

לדברי יו"ר "עם שלם", הוא נהנה מתמיכה של רבנים, שחוששים להביע את עמדתם באופן פומבי. "רבנים מאוד תומכים בי. רק שהם אומרים: 'לא תראו אותנו בסקר, תראו אותנו בסתר'", הוא הבהיר. "אני מבין אותם. רבנים בפועל מפחדים. השלטון, הזרוע הארוכה של ש"ס, ומשרד הדתות - החל מהבלנית, כלה במינוי רבנים - כולם יודעים. המקורבים של, הבן של והנכד של משפחת יוסף המורחבת. זה מתנהל בשיטת חבר מביא חבר, קרוב מביא קרוב, ומי שקרוב לצלחת, קרוב למשרות ולג'ובים". עוד אמר אמסלם כי "מי שיוצא נגד מסכן את המנגנון, השיטה ואת המערכת. זו בעיה". לדבריו, הוא לא הרגיש פחד פיזי לאחר שיצא נגד בכיר ש"ס, אך עלו בו חששות.

רשימת ש"ס: ישי ראשון, דרעי שני, אטיאס שלישי. גדעון צנטנר
"ראשי ש"ס בוגדים בציבור ששולח אותם לכנסת". אטיאס, דרעי וישי/גדעון צנטנר

בתשובה לשאלה מהי עמדתו לגבי הומוסקסואליות אמר אמסלם: "אני לא יכול לחלוק על התורה. אני רב אורתודוקסי חרדי, אבל זה לא בא בסתירה לכבוד, לזכויות של כל אדם באשר הוא אדם. אני לא השוטר של בורא עולם לפשפש בכל אחד ואחד".

באשר לנישואים אזרחיים הצהיר יו"ר "עם שלם" כי "אני כרב אורתודוקסי רוצה שכל יהודי ויהודייה ירצו להתחתן ברבנות. מאידך, אי אפשר להתעלם ממאות אלפי חסרי זהות. הרבנות לא מוכנה לקבל אותם. מה אתה עושה איתם? בשבילם חוקק חוק ברית הזוגיות. לדעתי, אפשר ללכת יותר רחוק, לנישואים אזרחיים בצורה מסודרת. גבר עם גבר? אין בהלכה הכרה למעמד כזה. אין מושג כזה בהלכה". בתשובה לשאלה כיצד יש לנהוג "אם יש גבר שרוצה להתחתן עם גבר", אמר אמסלם: "שיעשו כרצונם. אני לא אמנע מהם דבר, אבל אני לא אייצר מנגנון שמנוגד להשקפת העולם התורנית".

יו"ר "עם שלם" אף התייחס לאמירה לפיה מפלגתו היא טרנד שנעלם. לדבריו, "לא הייתי טרנד, אני חושב שאני עדיין הצבעת מחאה נגד השחיתות, נגד ההקצנה, הציניות, ובכלל תקווה לדו-קיום כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully