וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזם קמפיין "הטלאי הצהוב" נגד בנט - ברשימת הליכוד

יהושע בריינר

1.1.2013 / 15:27

לוואלה! חדשות נודע כי משה איפרגן, שיזם את הפצת המודעה בה נראה יו"ר הבית היהודי מאחורי גדרות תיל, נמצא במקום ה-96 ברשימה. בליכוד התנערו, אך איפרגן מבהיר: "לא מצטער"

בזמן שבתנועת הליכוד מנסים להתנער מהמודעות הקשות שפורסמו היום (שלישי) נגד נפתלי בנט בה נראה יו"ר הבית היהודי מאחורי גדרות תיל ולצד טלאי צהוב תחת הכותרת "הגטו היהודי", לוואלה! חדשות נודע כי יוזם המודעה איננו רק חבר ליכוד - אלא אף מועמד ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת. על פי הרשימה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית, מצוי יוזם המודעה - משה איפרגן, במקום ה-96 ברשימה. איפרגן, המוכר כפעיל בולט של הליכוד בבירה, התמודד על מקום ברשימה כנציג מחוז ירושלים.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו למפד"ל הישנה". המודעה שיזם איפרגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעה, שהפיצה ביממה האחרונה קבוצת פייסבוק בשם "תומכי הליכוד - קמפיין השטח", תוקפת את מפלגתו של בנט וקוראת לציבור הדתי-לאומי שלא להצביע לבית היהודי, אלא למפלגת השלטון. "60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל", נכתב במודעה, "60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור הישראלי ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו למפד"ל הישנה. ל'מפלגה של דתיים'. מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל. בליכוד יש יותר חברי כנסת דתיים ומסורתיים מאשר בבית היהודי!".

עצם העובדה שאיפרגן ממוקם בפועל ברשימת המפלגה לכנסת מהווה מבוכה גדולה לליכוד-ביתנו, שכזכור בתגובה מוקדמת היום הודיעו כי הם מביעים "שאט נפש" מהמודעה וכן פנו ליו"ר ועדת הבחירות בין היתר על מנת שיורה על הסרת המודעות וכן על "חשיפת העומדים מאחוריה".

המודעה, שעלתה באתר "ליכודניק" המזוהה עם פעילי המפלגה, הוכנה ביוזמתו של איפרגן שהודה מוקדם יותר היום בשיחה עם וואלה! חדשות כי הקישור לגטו נעשה ללא קשר לשואה, אלא כדי להדגיש את הבדלנות של מפלגתו של בנט. "הליכוד מותקף מכל הכיוונים ואף אחד לא מגיב", אמר איפרגן, "נכון שהיה פה ממד פרובוקטיבי, אבל לא כל מה שאומרים עליו שהוא גטו מתקשר ישר לשואה".

כאמור, בליכוד לא הסתפקו בהתנערות מהמודעה. ח"כ כרמל שאמה הכהן אף הגדיל לעשות כשתקף את בנט על רקע המודעה בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב: "בנט, אחי, על מי אתה עובד? אתה יודע שלליכוד אין שום קשר למודעה ואף הבענו שאט נפש ברורה ומיידית. המודעה עושה שימוש נלוז ושפל בשואה. אם מכל זה לא אכפת לך, לפחות תגלה רגישות לניצולי השואה כי יש דברים שלא עושים על גבם ספינים ופוליטיקה".

"לליכוד אין שום קשר למודעה", מבהיר איפרגן לאחר חשיפת היותו במקום ה-96 של הליכוד. "אני ברשימת המפלגה לכנסת כי שמו את כל מי שהפסיד בפריימריז במקומות המרוחקים, אבל בליכוד רוצים 'לשפד' אותי ואני בסדר עם זה. אני לא מצטער על המודעה. יש דבר אחד שאליו לא שמתי לב - שהצבע במגן דוד שבמודעה הוא צהוב, וזה דבר שלא הבחנתי בו והייתי משנה. אני מאמין שהקונספט הבדלני, המסתגר של בנט, הוא מסוכן למדינת ישראל. הליכוד-ביתנו היא המפלגה הלאומית באמת היחידה במחנה הלאומי והמטרה שלנו היא לחדד את ההבדל הזה. בדלנות מביאה להעמקת השסעים בחברה הישראלית".

במטה ההסברה של הליכוד-ביתנו הגיבו בדומה לתגובה אותה הפיצו עם פרסום המודעה מעוררת המחלוקת. "אנו מגנים ומביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע המופיע באתר 'ליכודניק' וקורים לנפתלי בנט להגיש תלונה במשטרה על הסתה כדי שניתן יהיה לברר מי עומד מאחורי הפרסום", אמרו במפלגה. "לתנועת הליכוד אין כל קשר לאתר 'ליכודניק' וכל המתפרסם שם הוא על אחריותם בלבד. בנוסף, פנה סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ח"כ אופיר אקוניס, לשופט אליקים רובינשטיין וביקש להורות על הסרה מיידית של המודעה וחשיפת העומדים מאחוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully