וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' מציגה: הגזירות שנתניהו יטיל אחרי הבחירות

טל שלו

1.1.2013 / 14:06

לטענת יו"ר מפלגת העבודה, רה"מ מתכנן לבטל את יישום חוק חינוך חובה לגילאי 4-3 ולהגדיל ב-50% את שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. הליכוד: הנתונים שקריים לחלוטין

צילום: סרטון שהועלה לרשת

הגזירות ביום שאחרי: יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הציגה היום (שלישי) את הגזירות שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן, לטענתה, להטיל על הציבור ביום שאחרי הבחירות. בין הגזירות כביכול: ביטול יישומו של חוק חינוך חובה חינם לגילאי 4-3, הגדלת שכר לימוד במוסדות להשכלה גבוהה ב-50% וקיצוץ של 20% בסל התרופות ובמעונות היום. במסיבת עיתנואים בתל אביב גם הוצגו עיקרי התקציב החלופי שמפלגת העבודה מציעה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

כנס מפלגת העבודה בנושא תקציב ומדיניות כלכלית, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
התקציב של נתניהו והתקציב של יחימוביץ'. מסיבת העיתונאים, היום/נמרוד סונדרס

"רק היום אנחנו חווים שורה של בשורות קשות ביותר של ייקור מים, ייקור חשמל, ייקור של כל דבר שמרכיב את חיי האדם הרגיל, ומה שאנחנו רואים היום זה רק הפרומו של מה שצפוי ביום שאחרי הבחירות, אם נתניהו ייבחר שוב", הצהירה יחימוביץ' במסיבת עיתונאים יחד עם חבר הכנסת אבישי ברוורמן והמועמדים לכנסת אראל מרגלית ויוסי יונה.

לדברי יחימוביץ', "הלכנו לבחירות בגלל תקציב המדינה, משום שנתניהו העדיף ללכת לבחירות מתוך ביטחון שייבחר, ואז יוכל להעביר את התקציב המר שלו. התקציב שנתניהו היה אמור להעביר היום הוא תקציב שהיה מדרדר את חיי המשפחות בישראל. רק השבוע אמר בכיר באוצר כי הקיצוץ שמתכנן נתניהו יהיה קשה וישפך הרבה דם סביבו". היא הוסיפה: "אם הלכנו לבחירות על התקציב, איך זה שאף מילה לא נאמרת עליו? בכל הראיונות וההודעות לעיתונות לא מספרים לנו מה הולך להיות בתקציב אם נתניהו ייבחר".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שלי יחימוביץ' בכנס של מפלגת העבודה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"לא מספרים לנו מה הולך להיות אם נתניהו ייבחר". יחימוביץ'/נמרוד סונדרס

לטענת יו"ר מפלגת העבודה, ראש הממשלה מתכנן לבצע קיצוץ רוחבי של חמישה אחוזים בתקציב משרדי הממשלה וקיצוץ של 25% בתקציב הרווחה. בין הגזירות המתכוננות לדבריה: ביטול חוק חינוך חובה חינם לגילאי 4-3, הגדלת שכר לימוד במוסדות להשכלה גבוהה ב-50%, קיצוץ של 20% בסל התרופות ובמעונות היום, קיצוץ של 30% בהכשרות מקצועיות, קיצוץ של 2.5% בשכר עובדי המיגזר הציבור וקיצוץ בדמי האבטלה. יחימוביץ' הסבירה, כי מקור המידע הוא במשרד האוצר.

עוד אמרה יחימוביץ': "אנחנו מציעים תפיסת עולם כלכלית שונה, תכנית מפורטת כיצד להגדיל את נטו המשפחה. ערב הבחירות האחרונות נתניהו הבטיח שיפחית 20% מיסים לאזרחי המדינה. הוא אמנם הפחית, אבל לא לאזרחי המדינה, אלא לאלפיון העליון של החברות ולבעלי השכר הגבוה ביותר. בפועל, נתניהו הגדיל את עול המיסוי על מעמד הביניים". היא הוסיפה" כי "אנחנו לא נעלה מסים למעמד הביניים. אנחנו נפחית מסים למעמד הביניים באמצעות מע"מ מדורג. אנחנו לא נפגע בעסקים הקטנים והבינוניים, אלא נציע באופן מנומק שורת מקורות מוסריים וכלכליים כדי למלא את הבור שיצר נתניהו במו ידיו".

במסגרת מסיבת העיתונאים גם הוצג סרטון, המובא כאן, על הגזירות המתוכננות אחרי הבחירות.

הליכוד: יחימוביץ' המציאה בדיה חדשה

ממטה ההסברה של הליכוד – ישראל ביתנו נמסר בתגובה לדברי יחימוביץ': "מי שקיבלה למעלה מ-50 אלף לחודש כמראיינת בטלוויזיה ולצידה עבדו תחקירניות שקיבלו פחות מעשירית משכרה, 'נזכרת' ליזום צעדים פופוליסטים לקראת הבחירות. שלי יחימוביץ', שממציאה לציבור כל יום סכומים דמיוניים חדשים שהיא כאילו תחלק לו ואף פעם לא מסבירה על חשבון מה הם יבואו, המציאה היום בדיה חדשה לגבי הקיצוץ שלכאורה צפוי בתקציב".

"אנחנו מבהירים, חד משמעית, כי הנתונים שהציגה היום יחימוביץ' שקריים לחלוטין ונועדו להטעות את הציבור. כמי שלא ניהלה עדיין דבר כדאי שיחימוביץ' תלמד שמי שקובע את הרכב התקציב הוא הדרג הנבחר ולא פקידים אנונימיים שלטענתה היא ניזונה מהם. מוזר שביום בו נכנסת לתוקף העלאת מיסים על העשירונים העליונים ("מס עשירים"), שמביאה את רמת המס בישראל על העשירים לאחת הרמות הגבוהות בעולם, טוענת יחימוביץ' שיש כוונה להוריד את מס ההכנסה לאלפיון העליון".

לקריאה נוספת:
דעה: כלכלה הוגנת או כלכלת בחירות?
כלכלת יחימוביץ' מול כלכלת שטייניץ - עכשיו הסרטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully