וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סופרים את המפלגות הקטנות

עמיר מלצר

1.1.2013 / 11:47

ראש הירוקים קורא לציבור לא להסתפק ברכילות הפוליטית מבית היוצר של התקשורת - ולחפש את המפלגות שלא זוכות לסיקור אך מציגות משנה סדורה לטיפול בבעיות שמטרידות את כולנו

כמה מפלגות מתמודדות בבחירות הללו? לפי הסקרים, הדיווחים בתקשורת, המראויינים בטלוויזיה וברדיו - רק שמונה או תשע מפלגות מתמודדות. אז אספר לכם סוד קטן: בבחירות הללו מתמודדות 34 מפלגות. אבל סביר שלא שמעתם על כך.

לא כל המפלגות שלא שמעתם עליהן הן קיקיוניות ומבקשות רק לעשות קצת רעש. חלקן בעלות משנה סדורה, תכניות קונקרטיות לטיפול בבעיות המטרידות כל אזרח בישראל, כמו בריאות הציבור, דיור ותחבורה וגם יש לאנשיהן רקורד של עשייה.

קחו אותנו למשל, הירוקים. מפלגת הירוקים הוקמה לפני 15 שנה בעקבות אסון גשר המכבייה, מתוך מטרה לפעול למען הסביבה ולמען בריאות הציבור. ב-15 שנים הצליחו נציגינו לפעול ב-22 רשויות מקומיות לרווחת התושבים, לקידום איכות החיים והסביבה, למען הבריאות, רווחת בעלי החיים ועוד.

רק בשבוע שעבר הוצגה תכנית הדיור של "הירוקים", התכנית היחידה עם ניסיון מוצלח בשטח, ביקוש של מאות אנשים לבניית דירות ויכולת לספק אלפי דירות בשנתיים הקרובות. התכנית גם נותנת מענה לסכנת הטילים ורעידות האדמה בצורת בניית ממ"דים. התוכנית הינה חלק מתפישה הדורשת ביטחון סביבתי, בריאות הציבור ושירותים ברי-השגה.

תפתחו את העיניים

מלבד הנושא המדיני-ביטחוני, ישנם עוד נושאים חשובים שיעצבו את עתיד מדינת ישראל, איכות האויר שאתם נושמים והמים שאתם שותים, איפה והאם תוכלו לתכנן ולבנות בית, היכן ישחקו ילדיכם, האם תבלו נתח משמעותי מיומכם בעמידה בפקקים או שאולי ניצור כאן מערכת תחבורה ציבורית נאותה; ושלל סוגיות שמשפיעות על חייכם מדי יום ולא פחות חשובות מטילי גראד.

לא מדובר בקריאה קנטרנית של ראש רשימה לכנסת. בפועל, הנפגעים העיקריים הם אזרחי ישראל. גם מכיוון שהם אינם זוכים להיחשף לכלל האפשרויות ובכך נפגעת זכותם הדמוקרטית, וגם כיוון שמפלגות בעלות משנה סדורה ואנשים בעלי ניסיון לא יהיו שם כדי לשרת את הציבור, אלא בעיקר אופרטוניסטים פוליטיים, שניהלו מו"מ עם כל רשימה אפשרית והצליחו לבסוף למצוא כיסא ברשימה עם הבאזז הנכון והסלב התורן.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקרוא לאנשי התקשורת - תפתחו את העיניים לאפשרויות נוספות ותנו לציבור מידע שרלוונטי לחייו, במקום רכילות פוליטית ומה לבשה ציפי לבני לארוע. וגם לקרוא לציבור - אל תסתפקו רק בגלוי לעין. ישנן עוד אפשרויות במטבח. תבדקו, תחקרו, תשאלו את המלצר ותמצאו מנות שוות שלא חשבתם עליהם.

הבחירות אינן רק תחרות פופולריות, מי הכי מוכר ולמי יש הכי הרבה כסף. מדובר בסופו של דבר באנשים שאמורים להיות הנציגים שלכם בכנסת, אנשים שיקבלו החלטות שמשפיעות על חיי כולנו, וחשוב שיישבו שם האנשים הטובים ביותר ובעלי הניסיון הרב ביותר, המשרתים את אינטרס הציבור.

תחפשו גם את הקטנים. אפילו שאין לנו קשר משפחתי לתכנית סאטירה בפריים-טיים או אם לא ישבנו באולפן שישי.

הכותב, עמיר מלצר, הוא ראש רשימת הירוקים לכנסת ה-19, עורך דין ומתכנת, בעבר סגן ראש העיר מטולה וראש מטה שר המדע, התרבות והספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully