וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התנצל בפני הסטטיסטיקן שפוטר בהודעת מייל

טל שלו

31.12.2012 / 21:19

ראש הממשלה התקשר לפרופסור שלמה יצחקי והתנצל על האופן בו התבשר על סיום עבודתו. "זה לא ראוי, אברר כיצד זה קרה". יחימוביץ' תקפה: "פקיד ראוי פוטר כי לא יישר קו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שני) עם הסטטיסטיקן הראשי בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, פרופסור שלמה יצחקי, והתנצל על הדרך שבה נודע לו על סיום עבודתו. "לא מקובלת עליי הדרך הזאת ואני מתנצל שכך זה נעשה", אמר נתניהו, לאחר שמוקדם יותר היום גילה יצחקי, המשמש ראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-12 השנים האחרונות, כי קיבל הודעת דואר אלקטרוני שבישרה כי ממחר תסתיים עבודתו. נתניהו התקשר ליצחקי בעקבות הפרסומים בנושא, ואמר לו כי הוא מתכוון לפתוח בבירור נסיבות ההודעה. "זה לא ראוי, אדם צריך לשמוע על סיום תפקידו בדרך אחרת. אברר כיצד זה קרה. אני מבקש להודות לך על השנים שבהן שירתת את המדינה''.

יצחקי סיפר היום במסיבת עיתונאים לכתבים כלכליים, בה הוצגו נתוני הלמ"ס לשנת 2012, כי קיבל מייל שבישר על הפסקת עבודתו. מינויו הרשמי של יצחקי הסתיים כבר לפני כשנה וחצי לאחר 12 שנים בתפקיד, ומאז הוארך זמנית מדי שלושה חודשים מאחר שלא נמצא לו מחליף. יצחקי, שהעביר בעבר ביקורת חריפה על משרד האוצר, טען שקיבל את ההודעה במפתיע ובצורה "לא נאותה".

יחימוביץ': "הדחה של פקיד הגון שלא יישר קו"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', תקפה בחריפות את ראש הממשלה בנושא, ואמרה כי "קיים חשש כבד שראש הממשלה מתנקם בפקיד בכיר שהעז לומר את האמת על מדיניותו הכלכלית הכושלת, בהחלטה ובעיתוי תמוהים", אמרה יחימוביץ'.

לדבריה, "יש להניח שמדובר בהדחה של פקיד בכיר הגון וישר, על כך שלא הסכים ליישר קו עם הלך הרוח של ראש הממשלה, ואם כך הדבר - מדובר בצעד אלים שדומה לנסיונות ההשתקה של נשיא המדינה השבוע. כנראה שלקראת הבחירות, כל מי שמעז להציג תמונה אמיתית של המציאות ומסרב להתאים את המספרים לסיפורי הבדים של נתניהו על הכלכלה, מושתק על ידי נתניהו באופן המזכיר משטרים אפלים".

מדוע פוטר הסטטיסטיקן הראשי בלמ"ס באי-מייל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully