וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים יידו גולות לעבר אוטובוס תלמידות בחברון

יהושע בריינר

31.12.2012 / 19:04

איש לא נפגע באירוע בו ארבע גולות פגעו ברכב הממוגן שהסיע 12 תלמידות. כוחות ביטחון מבצעים סריקות באזור לאחר שחסמו את כבישי הגישה לכפרים באזור. "בנס אין נפגעים"

מספר פלסטינים יידו גולות באמצעות רוגטקה הערב (שני) לעבר אוטובוס ממוגן שבו היו 12 תלמידות. לא היו נפגעים באירוע, בו פגעו ארבע גולות ברכב הממוגן של "החברה לפיתוח הר חברון". מחקירה ראשונית עולה היידוי בוצע מכיוון חברון בעת נסיעה דרומה.

כוחות ביטחון גדולים הגיעו למקום ופתחו בסריקות נרחבות באזור חברון, וכן חסמו את כבישי הגישה לכפרים באזור. "הפעם האירוע נגמר בנס ללא נפגעים, אך הכרחי ביותר למגר את הטרור כדי לאפשר חיים טובים יותר לכל תושבי האזור", אמר דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון.

נהג האוטובוס, רפי קדוש, אמר לוואלה! חדשות כי חשב שמדובר בירי. "נסעה על ידי משאית שהאטה, הגעתי למקום ומהגבעה פתחו בירי, צרור של כדורים", סיפר. "באוטובוס יש ארבע פגיעות. ראיתי את הריקושטים. הייתה פאניקה אבל וידאתי שהכל בסדר והמשכתי בנסיעה. הבנות שאלו מה קרה והמשכנו בנסיעה עד בית חגי".

שבועות מתוחים באזור חברון

האירוע התרחש לא הרחק מהמקום בו לפני כשנה נורה למוות הרב דן מרצבך, כאשר כוח צה"ל פתח בשוגג בירי לעבר רכבו לאחר שחשד כי מדובר במחבל. בחקירתו, טען החייל כי ירה אש חיה משום שחש בסכנת חיים מידית. יצוין כי בשנים האחרונות הוחמרו מאוד הוראות הפתיחה באש ביהודה ושומרון, ובתוכן גם האיסור על ירי אל עבר רכב במהלך נסיעתו אלא במקרים קיצוניים בלבד.

השבועות האחרונים היו מתוחים מאוד בחברון, ברקע אירועי מבצע עמוד ענן, וכן על רקע מותו של נער פלסטיני מירי שוטרת מג"ב לפני כשבועיים לאחר שזה תקף את הכוח במחסום. במהלך מבצע עמוד ענן גם אירע פיגוע ירי אחר באזור בנימין, אז נורו מספר קליעים מרכב חולף לעבר תחנת הסעה בהתנחלות נווה צוף, ירי שלא גרם לנפגעים אך גרם לנזק קל.

(עדכון ראשון: 18:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully