וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "לבטל את העלאת השכר של ח"כים ושרים"

טל שלו

31.12.2012 / 17:15

המחירים מתייקרים - נבחרי הציבור חוגגים: מחר יעודכן שכר הבכירים במערכת הציבורית והם יזכו לעליית שכר בגובה אלף שקלים בממוצע. יו"ר העבודה קוראת לקיים כינוס דחוף בכנסת

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' פנתה היום (שני) ליו"ר ועדת הכנסת יריב לוין וליו"ר ועדת הכספים משה גפני בבקשה לכנס דיון דחוף בנושא העלאת שכר הח"כים והשרים הצפויה להיכנס לתוקפה מחר, וקראה לבטל את ההעלאה. "הצמדת שכר הח"כים לשכר הממוצע במשק מנותקת מהמציאות בה שכר רוב העובדים נשחק בהתמדה". אמרה יחימוביץ'.

מחר, 1 בינואר, צפוי שכרם של ראש הממשלה, הנשיא, השרים, חברי הכנסת ובכירים נוספים במערכת הממשלתית והציבורית לעלות בשיעור של כ-13%, בהתאם לשיעור האינפלציה החזוי בשנה החולפת, כך שלמעשה יקבלו כל בכירי המערכת הציבורית תוספת שכר של כ-1,000 שקלים בממוצע.

כל העדכונים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ במליאה, כנסת, יולי 2012. מגד גוזני
"בעוד ששכר נבחרי ציבור מתעדכן באופן אוטומטי, שכר רוב העובדים במשק נשחק". יחימוביץ'/מגד גוזני

"בעוד ששכר נבחרי ציבור מתעדכן באופן אוטומטי, שכר רוב העובדים במשק נשאר נמוך מאוד ואף נשחק. עדכון השכר לפי השכר הממוצע הוא פריווילגיה שלא זוכים לה בקרב הרוב המוחלט של הציבור", אמרה יחימוביץ'. "תחת שלטונו של נתניהו מחצית מהעובדים משתכרים פחות מ-5,800 שקלים ו-65% מהמשפחות העניות הן משפחות עובדות. נתונים אלה לא מסתדרים עם הגדלת שכר נבחרי הציבור, שאמורים לייצג את כלל הישראלים. השכר הולך ונשחק כיוון שמצד אחד הוא לא עולה, ומצד שני הוצאות המשפחה ממשיכות להרקיע שחקים".

לדבריה, "שכר נבחרי הציבור אמנם לא מגיע לרמות השכר של מנכ"ל חברה ציבורית שנסחרת בבורסה, שם השכר יכול להגיע למיליון וחצי שקלים על חשבון הציבור, אבל מדובר בשכר מכובד לכל הדעות, הגבוה יחסית לשכר של עובדים סוציאליים ומורים, למשל. אסור שלשליחי ציבור תיווצר התחושה שהם נועדו למלכות ואני לא רואה סיבה מדוע שכרם יעלה, כאשר כבר היום הוא גבוה באופן יחסי".

ישיבת ממשלה , נובמבר 2012. טלי מאייר
מעל 1,000 שקלים נוספים לתלוש. נתניהו ושרי הממשלה/טלי מאייר

שכרם של ראש הממשלה, השרים, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, המנכ"לים במשרדי הממשלה וצמודיהם מתעדכן אחת לשנה, במשכורת ינואר, והינו צמוד למדד המחירים לצרכן. בשל ההתייקרויות האחרונות במשק, מדד המחירים לצרכן - שעומד כיום על 2.1%, צפוי להגיע בסוף השנה ללמעלה מ-2.5%. במקביל, שכר הנשיא, הח"כים והשופטים - שצמוד לשכר הממוצע במשק, יתעדכן ב-1 בינואר לפי עליית השכר הממוצע במשק בשנה החולפת, שלפי ההערכה יהיה בשיעור של כ-3%.

כך יעלה שכרו של ראש הממשלה מ-46,003 שקלים בחודש ל-47,280, שכרו של הנשיא שמעון פרס, כ-52 אלף שקלים, יתעדכן ב-1,457 שקל, לגובה של 53,457 שקלים ושכר השרים, הנגיד ומבקר המדינה - העומד כיום על 41,324 שקלים ברוטו בחודש, יגדל ב-1,137 שקלים לרמה של 42,461 שקלים בחודש. שכר ח"כ כיום עומד על 37,281 שקלים והוא יעלה ב-1,015 שקלים ל-38,296 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully