וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר שמיר: הפסדנו מנדטים מהאיחוד עם הליכוד

פנחס וולף

31.12.2012 / 13:14

נציגו הבכיר של ליברמן ברשימת הליכוד ביתנו מתח ביקורת מרומזת על איחוד הכוחות בין שתי המפלגות. על ש"ס: "אם היא תהיה מוכנה להיפרד מכמה פרות שמנות, נצליח לגרום לשינוי"

ביקורת מרומזת מבית: יאיר שמיר, מספר שתיים של אביגדור ליברמן ומספר ארבע ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19, כנראה אינו שבע רצון במיוחד מאיחוד הכוחות בין ישראל ביתנו לבין הליכוד. בתשובה לשאלה מדוע שתי המפלגות התאחדו לרשימה משותפת אמר היום (שני) שמיר: "אין לי תשובה יותר מדי טובה ביחס לתוצאות שאנו רואים כיום. הפסדנו מנדטים. אני לא הייתי שותף למהלך הזה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת יום "בוחרים דמוקרטיה" שנערך בבית הספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה, הצהיר שמיר: "אם נקבל מעט קולות, נקים את הקואליציה עם מגוון רחב של מפלגות - ונצטרך להתפשר. אנחנו רוצים לחזק את התפקיד של ראש ממשלה, להעלות את אחוז החסימה ולהקטין את הצבעות אי האמון".

מספר ארבע ברשימת הליכוד ביתנו גם הביע תמיכה בדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת אביגדור ליברמן, לפיהם תיק השיכון יוצא מידי ש"ס. לדבריו, "ש"ס היא מפלגה שכבודה במקומו מונח, אבל אני חושב שאנחנו צריכים לקחת את תיק השיכון. גם תיק הפנים זקוק לרענון, הוא נמצא שנים אצל אותן מפלגות. אם ש"ס תהיה שותפה בקואליציה ותהיה מוכנה להיפרד מכמה פרות שמנות, אני מניח שנצליח לגרום לשינוי לטובת כלל הציבור בישראל".

ש"ס מגישה את רשימתה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
"לקחת מש"ס את תיק השיכון". אטיאס, דרעי וישי/עומר מירון

חבר הכנסת העתידי אף התייחס לענייני דת ומדינה. "ישראל ביתנו במפורש הצהירה שהיא לא בעד הפרדת דת ומדינה, מפני שהלאום היהודי מורכב הן מדת והן ממדינה", הוא הבהיר שמיר. "אנחנו רוצים להפריד את העסקנות הדתית מהדת".

בתחום הכלכלה אמר שמיר: "יש לי תכנית שבניתי '13 איכרים'. אחד הסעיפים זה להוריד את המע"מ על תרופות ומזון ב-8%. זה יעזור לחולים ולעניים. אני בעד מיסוי שונה לאחד כמוני שקונה דירה. אני רוצה לחייב ראשי ערים לאפשר יותר דירות קטנות מאשר דירות גדולות. חייבים לעשות איזשהו קיצוץ. אני לא חושב שהשיטה של קיצוץ רוחבי נכונה".


לקריאה נוספת:
יאיר שמיר: יש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות
יחימוביץ': להשעות את ליברמן מקמפיין הבחירות
פרשנות: גם נתניהו ישמח אם משפט ליברמן יהיה מהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully