וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: נתניהו לא מתכוון למנות מזרחי לשר בכיר

31.12.2012 / 9:00

מספר 2 בש"ס התנצל אמנם על דבריו לפיהם רשימת הליכוד ביתנו מייצגת "רוסים ולבנים", אך ממשיך להבליט את הפן העדתי. לדבריו, "מזרחי" לא ישובץ לשר הביטחון, החוץ או האוצר

השד העדתי לא נח: אריה דרעי, המשובץ במקום השני ברשימת ש"ס לכנסת ה-19, תקף אמש (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטענה שאין בכוונתו למנות ולו "מזרחי" אחד לשר בכיר בממשלתו הבאה.

בפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של דרעי נאמר: "גם מי שלא יודה שהאפליה השקטה נגד מזרחים עדיין רוחשת מתחת לפני השטח, ייאלץ להסכים כי הפער העדתי עדיין קיים ומאיים. אם לא די בכך שבראש שום מפלגה גדולה אין מועמד מזרחי, שלא לדבר או להעז לחלום על מועמד מזרחי לראשות ממשלה, הרי שכשבוחנים את הרכבה הצפוי של ממשלת נתניהו הבאה, מגלים ששום מזרחי לא מיועד להשתבץ אפילו באחד התפקידים הבכירים: ביטחון, אוצר, חוץ ואף לא בתיקים הבאים בחשיבותם: חינוך ומשפטים".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אריה דרעי בכנס שדרות, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"הפער העדתי עדיין קיים ומאיים". דרעי/דייב בוימוביץ'

דברי דרעי נכתבו על רקע התבטאויות של בכירי הליכוד ביתנו בנוגע לחלוקת התיקים הצפויה בממשלה הבאה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר, כי תיק השיכון יהיה בידי מפלגתו, ואביגדור ליברמן אמר שמפלגתו תדרוש את תיק הפנים, המוחזק כעת בידי ש"ס.

בעקבות הצהרות אלה טען דרעי כי רשימת ביתנו מייצגת "רוסים ולבנים", אולם ביום שישי הוא חזר בו מאמירה זה. בראיון ל"גלי ישראל" אמר דרעי: "לא נהוג, אבל אני אעשה את זה עכשיו. אני מתנצל התנצלות מוחלטת. זו הייתה טעות אדירה הביטוי הזה 'רוסים לבנים'. לצערי, אתמול בלחץ של העימות תיקנתי פה ושם, ולא שמתי לב לביטוי הזה. אני מתנצל. זה לא הסגנון שלי. מעולם לא דיברתי כך. הם אחים שלי".

אף על פי כן, דרעי ספג ביקורת חריפה על דבריו. יו"ר מפלגת "עם שלם" חיים אמסלם אמר אתמול במסגרת "שבוע בחירות" שארגנה אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה: "אריה דרעי עשה מספיק בושות. זה טירוף. השד העדתי נמצא במוח של הש"סניקים. אמירותיהם הן בבחינת גזענות, אני אגיד לש"ס - המוח שלכם כל כך קטן שאני מכבד אותו, אך כן מותר לי לחלוק עליו. זו הדיקטטורה במיטבה".


לקריאה נוספת:
הרב עובדיה יוסף: לא תהיה לנתניהו קואליציה בלעדינו
אמסלם: "השד העדתי נמצא במוח של הש"סניקים"
דרעי תוקף: הליכוד ביתנו - מפלגה של רוסים ולבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully