וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבודו במקומו, אבל המזרח התיכון כבר לא חדש

דרור אידר

31.12.2012 / 8:07

אחרי שנים של סערות זכה שמעון פרס לעדנה ולאהדה ציבורית כנשיא. זה בסדר, אבל אהדה אינה מכשירה טעויות קולוסאליות. מייד אחרי רצח רבין נכנס פרס למשרד רה"מ. שבוע אחר שבוע העביר לידי הרשות הפלסטינית ערים. אז החלו להתפוצץ אצלנו אוטובוסים. עשרות הרוגים בכל פעם. הוא מעביר והם מפוצצים. כשנה קודם סיפק בני בגין מידע אמין על כוונותיו של ערפאת. פרס כינה אותו "אבו אמר". את בגין, כמובן.

בקמפ דיוויד הציע אהוד ברק יותר מדי, וערפאת ענה בדם ואש מתוכננים מראש. הוא מעולם לא התכוון לסיים את הסכסוך. "אבו אמר" צדק. זה לא הספיק לחבורת האוסלואידים ותומכיה העיוורים בתקשורת. פרס חבר לשרון, שמוטט את הליכוד וגנב דעת בוחריו, ויחד החריבו 32 יישובים יהודיים ברצועת עזה. הבטיחו סינגפור קטנה על גדות הים התיכון. קיבלנו סעודיה אירנית ואלפי טילים על הראש. כדאי לחזור להבטחות החכמים, ופרס בראשם, כיצד חזו את הנולד מאוסלו ועד ההתנתקות וכיצד השתיקו את המתריעים בשער. ועוד לא הזכרנו את ההתנגדות מרחיקת הראות להפצצת הכור העיראקי ב-1981.

אז פרס "מכיר את אבו מאזן" ו"מכיר את המציאות" ובכלל, אבו מאזן "מכיר בפתרון זכות השיבה ובעובדה שלא יחזור לצפת". הנה בוחן מציאות: יומיים אחרי הראיון בערוץ 2 הזדרז אבו מאזן להצהיר בעיתון הרשות, "אל-חיאת אל-ג'דידה": "הדיבורים על צפת היו עמדה אישית, ואין משמעותם ויתור על זכות השיבה. איש אינו יכול לוותר על זכות השיבה". פרס גם יודע שעבאס נמלט ללא תשובה להצעותיו המופקרות של אולמרט.

צריך להכיר את התרבות הפלסטינית

ציפי לבני הזדרזה להכריז שפרס "אמר את האמת לציבור". האמת היא ש-20 שנה מספיקות בהחלט כדי לדעת שאין לשום מנהיג פלסטני מנדט לחתום על קץ חלוט של הסכסוך. צריך להכיר את התרבות הפלסטנית - אפילו הפת"ח - כדי להבין שאין כוונה להשלים עם קיומנו. הדברים מפורסמים בהרחבה באתר המצוין "מבט לרשות הפלסטנית" של איתמר מרכוס. מומלץ ללשכת פרס לעיין שם.

באותו עיתון אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, כי "ראיון לטלוויזיה אין משמעותו מו"מ, ומטרת הראיון לטלוויזיה הישראלית היתה להשפיע על דעת הקהל הישראלית". ממש כמו דבריו של נשיא המדינה פרס אתמול, שלושה שבועות לפני הבחירות. כמו לא עברו 20 שנה, המזרח התיכון נשאר אצלו חדש. זה רק אנחנו ששכחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully