וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלה עוצרים בכרם: יחימוביץ' אירחה לחוג בית

טל שלו

31.12.2012 / 0:04

יו"ר העבודה פתחה את שערי ביתה שבכרם התימנים לעשרות מתלבטים וקראה שלא "לבזבז" קולות על מפלגות אחרות בגוש. "מי שרוצה להפיל את נתניהו צריך להצביע למפלגה הגדולה ביותר"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

חדי עין שהגיעו אמש (ראשון) לביתה של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ?, יכלו להבחין שליד הטלוויזיה שלה מפוזרים תקליטורים עם פרקי הסדרה "ילדי ראש הממשלה". כשלושים בני אדם שהצטופפו על כסאות מתקפלים ומזרן בסלון ביתה של יחימוביץ' שמעו היטב על שאיפותיה לאייש את הבית ברחוב בלפור, בדיוק כמו בסדרה, אך המרחק מירושלים עודנו גדול - ובינתיים נאלצו הנוכחים להסתפק בסירים ומחבתות המטבח של יחימוביץ', בדירה תל אביבית ממוצעת, בלב שכונת כרם התימנים.

במשך כשעה וחצי אירחה יחימוביץ', ישובה על דלפק המטבח, עשרות אזרחים בניסיון האחרון של העבודה לצקת משמעות מחודשת לתוך מסורת חוגי הבית. יחימוביץ' נתנה את ההצגה הרגילה, סדר יום כלכלי חברתי, התייחסויות אקטואליות לסערת התבטאויות השלום של הנשיא פרס ופינוי המאחז עוז ציון וגם ביקורת חריפה על העתיד הכלכלי שגוזר עלינו נתניהו. אך את עיקר מסריה הקדישה לחלום על רחוב בלפור, ולמלחמה לכאורה על ראשות הממשלה. למרות הירידה הנמשכת בסקרים, יחימוביץ' עדיין משוכנעת שהיא היא זו שתביא להחלפתו של נתניהו, ובמהלך הערב עשתה מאמץ גדול לשכנע את המאזינים בכך.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' בחוג בית בביתה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"להצביע זו לא זכות אלא חובה. התרגום של הרמת הידיים לפתק לבן הוא בורות". בבית יו"ר העבודה/נמרוד סונדרס

"כרגע נוצרה סיטואציה מדאיגה, יש בציבור כאלה שהחליטו שנתניהו הוא כבר ראש ממשלה, נקודה. אני מוכרחה לקרוא תיגר על כך. כל המפלגות בכל הקשת הפוליטית קבלו בהכנעה את העובדה שנתניהו יהיה ראש ממשלה או שהתחילו לנהל משא ומתן קואליציוני. אני לא מקבלת את התבוסתנות הזו חודש לפני בחירות, הרפיסות הזו אינה במקום. אנחנו נשארנו המפלגה היחידה שקוראת תיגר על ראש הממשלה", אמרה יחימוביץ'.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

היא כיוונה את מסריה ל"אלו שהרימו ידיים", אותם חילקה לשתי קבוצות. בקבוצה הראשונה – "קבוצת הפתק הלבן" - חזרה והדגישה את דברי הביקורת שהשמיעה על ראש השב"כ יובל דיסקין, שקרא לשים פתק לבן בקלפי. "אני לא מקבלת את היהירות הזו. תמיד יש למי להצביע - להצביע זו לא זכות אלא חובה. התרגום של הרמת הידיים לפתק לבן הוא בורות". הקבוצה השנייה, שהרימה ידיים, לדידה של יחימוביץ', היא קבוצת "המתלבטים בתוך הגושים". יחימוביץ' הזכירה כי "מצביעים רק למפלגה אחת - מי שרוצה להפיל את נתניהו צריך להצביע למפלגה הגדולה ביותר בגוש. כל הצבעה אחרת היא בזבוז קול וכניעה לסיטואציה בה הומלך מלך ישראל, ועוד אין מלך בישראל".

הצבעת מחאה היא חוסר אחריות

יחימוביץ לא פיספסה הזדמנות לחבוט גם במי שגוזל את קולות המרכז שמאל. "כל ההזיות האלה של להצביע לאמסלם או כל מיני דברים ביזאריים כהצבעת מחאה אופנתית זה פשוט חוסר אחריות", אמרה, ועל יריבתה מ"התנועה" ציפי לבני, טרחה יחימוביץ' להזכיר כי "האופוזיציה בארבע השנים האחרונות הייתה אופוזיציה פתטית". לדבריה, "אם לי תהיה הזדמנות להרכיב ממשלה לא אחמיץ אותה, נקודה", אך כהרגלה לא התחייבה במפורש כיצד תנהג לאחר הבחירות. "ריצה לכל ממשלה היא חטא קדמון של מפלגת העבודה, אין ספק שיש קווים אדומים. אני רוצה להיות במקום הכי משפיע אבל אופוזיציה זה לא סיביר וזה לא ארץ גזירה".

תומכים ביחימוביץ'? הצביעו בסקר הפייסבוק הגדול של וואלה!

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' בחוג בית בביתה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"ריצה לכל ממשלה היא חטא קדמון של מפלגת העבודה, אין ספק שיש קווים אדומים". יחימוביץ' בביתה/נמרוד סונדרס

אחרי פרק קצר של זיכרונות מהילדות ומתקופתה כ"אבירת הצדק החברתי" גם בעיתונות, יחימוביץ' חזרה לנושא החביב עליה – "סוציאל דמוקרטיה אתם רגילים לשמוע מחלי מארץ נהדרת - עכשיו תשמעו ממני", אמרה. "אם נתניהו ייבחר שוב אז ביום אחרי יהיה כאן גיהנום חברתי וכאוס כלכלי", הזכירה יחימוביץ', והאשימה שוב את ראש הממשלה בהבערת מדורות מדיניות כדי להסיט את סדר היום מהנושא הכלכלי חברתי. בפרק השאלות, היא שבה ודחתה את הביקורת על עמימותה המדינית, והתעקשה כי הצדק עמה. "אני חושבת שלפני שיוצאים להילחם על הקיום שלנו ואנחנו יוצאים למלחמות כדי להגן על עצמנו ולפני שיוצאים לעשות שלום, צריך קודם כל שתהיה מדינה ואת זה שכחנו. כל פעם ערב בחירות חוזרים לדיון הגבולות ושוכחים מה קורה בתוך הגבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully