וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לצעיר שרצח זוגתו באשדוד: דקר 49 פעם

רמי שני

30.12.2012 / 21:42

אילן רייצין פאיס בן ה-22 רצח לפני כ-3 שנים וחצי את חברתו אליאונורה גולדשטיין, מכיוון שחשד שהיא עובדת בזנות. "בחר להמית את המנוחה במיתה אכזרית ונוראה", קבעו השופטים

יותר משלוש שנים וחצי לאחר שרצח את בת זוגו, נשלח היום (ראשון) אילן רייצין פאיס, בן 22 מאשדוד, למאסר עולם. עורכת הדין של פאיס, קטי צווטקוב, ביקשה מבית המשפט המחוזי בבאר שבע טרם מתן גזר הדין לאפשר לבצע בדיקה כדי לדעת אם הרוצח היה שפוי בעת שביצע את המעשה, אולם הרכב שלושת שופטי בית המשפט, רוויטל יפה-כץ, אריאל ואגו ויורם צלקובניק, דחו את בקשתה בנימוק שהיה עליה לעשות זאת טרם ההחלטה על הרשעתו ולא בשלב של גזירת הדין.

במארס 2009, התפתח בין פאיס לבת זוגו, אליאונורה גולדשטיין, ויכוח קשה, במהלכו דרשה ממנו שיעזוב את ביתה. היא הביעה חשש בפני שכנתה לפיו פאיס עלול לפגוע בה. לפי עדויות שכנים, לאחר מכן התפתח בין השניים ויכוח נוסף שהיה קשה וקולני, שנשמע בכל הבניין. במהלך הוויכוח שלף פאיס שתי סכינים והחל נועץ אותן פעם אחר פעם בגופה של חברתו. חובשים שהוזעקו מאוחר יותר לדירה, נדהמו למראה מצב הגופה.

בני הזוג התגוררו יחד בדירתה של גולדשטיין מאוקטובר 2008. פאיס הכיר אותה דרך אמו, שנהגה להגיע לספא בו עבדה. גולדשטיין הייתה אז בת 37 והוא בן 19. למרות הפרש הגילאים ביניהם, קיימו השניים מערכת יחסים, במהלכה התגורר פאיס בביתה של בת זוגו ורקם קשר חם עם בנה בן ה-6. פאיס התנגד למקום עבודתה של גולדשטיין והיה בטוח שהיא עוסקת בזנות, דבר שגרר ויכוחים רבים בין בני הזוג.

לאחר הרצח, ניקה פאיס את גופו מכתמי דם והסתיר את אחת הסכינים. הוא הביא את בנה של גולדשטיין לבית סבתו באשקלון, משם התקשר למוקד מגן דוד אדום באמצעות טלפון של נהג מונית ואמר כי הוא חושש לגורלה של גולדשטיין משום שהיא לא עונה לו. זמן קצר לאחר שהתברר דבר הרצח, נעצר פאיס. הוא הכחיש קשר לאירוע, אולם השופטים קבעו כי בגרסתו נמצאו סתירות רבות, היא שונתה מספר פעמים והייתה תמוהה ביותר, נוכח הממצאים של חוקרי המשטרה. בשל כך, הם דחו את גרסותיו והעדיפו על פניהם שורה של עדויות, שהצביעו על כך שהוא זה שדקר את גולדשטיין למוות.

השופטים קבעו כי פאיס היה אחראי למעשיו בעת שביצע את הרצח וכי חוות דעת בעניין מצבו, נוכח אירועים שונים שקרו לו בעברו, תומכות בגרסת הרכב השופטים בעת הרשעתו. "הוא בחר להמית את המנוחה במיתה אכזרית ונוראה, ובאכזריות יתרה ומקפיאת דם לאחר שדקר אותה 49 פעמים בכל חלקי גופה והשאירה מתבוססת בדמה על רצפת דירתה", קבעו השופטים. "לא ניתן לומר שזה המקרה בו תחושת הצדק אינה מתיישבת עם הטלת מאסר עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully