וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות אלים בבר אילן: "צעירה ירקה על ח"כ טיבי"

ימים לאחר שהותקפה ח"כ זועבי מחוץ לדיון בבית המשפט העליון, עימות סוער בין ח"כ טיבי וח"כ אריה אלדד התפתח למהומה. צופים רבים הפריעו לדברי הח"כ הערבי והוא הוברח מהאולם

צילום: סרטון חובבים, עריכה: יותם בן-דוד

עימות פוליטי בין חברי הכנסת אריה אלדד (עוצמה לישראל) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שנערך היום (ראשון) באוניברסיטת בר אילן התפתח למהומה זוטא, כאשר צעירה שצפתה בעימות ירקה לכיוונו של ח"כ טיבי. כוחות אבטחה שנמצאו במקום תפסו את הצעירה - שאינה סטודנטית – וקראו לשוטרים, אשר רשמו לה תלונה רשמית. ככל הידוע הצעירה שוחררה. לאורך כל העימות התלהטו הרוחות, וצעקות נשמעו באולם. הצופים הפריעו לדבריו של ח"כ טיבי כששרו "עם ישראל חי", וסטודנט ערבי הוצא בכוח מהמקום.

כל הדיווחים, הפרשנויות והדעות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אתם לא עושים לי טובה, אני עושה לכם טובה שאני כאן". חברי הכנסת אלדד וטיבי בעימות/מערכת וואלה, צילום מסך

זהו לא המקרה הראשון של תקיפת חבר כנסת ערבי בזמן האחרון - רק לפני מספר ימים הותקפה חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בעת דיון שנערך בעניינה בבית המשפט העליון. פעילי ימין בראשות ח"כ מיכאל בן ארי (עוצמה לישראל) והפעיל ועורך הדין איתמר בן גביר הפריעו וקראו קריאות שונות לכיוונה של זועבי, ביניהן "טינופת" ו"מחבלת, לכי לסוריה". הפעילים החלו להתעמת עם אנשי בל"ד, שלקחו חלק אף הם בדיון, ובמהרה הידרדרו הצעקות לעימות פיזי שכלל דחיפות, ולדברי חלק מעדי הראייה במקום אף מכות בין הצדדים. ח"כ זועבי הוברחה מדלת אחורית אל מחוץ לאולם, מחשש לפגיעה פיזית בה. חברי הכנסת מסיעת בל"ד, בהם יו"ר המפלגה ג'מאל זחאלקה, טענו בעקבות האירוע כי משמר בתי המשפט לא מילא את תפקידו כראוי בהגנה עליהם.

רע"מ-תע"ל או עוצמה לישראל? הצביעו בסקר הפייסבוק הגדול של וואלה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקהל קרא לעברו של טיבי "לך לעזה. לא מגיע לך להיות כאן". בר אילן, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

במהלך העימות, שנערך ביוזמת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, כינה ח"כ טיבי את ההתנחלויות "גוף סרטני שיש להוציא אותו" וזכה לקריאות נגדיות מהקהל "טייבה זאת התנחלות". בתגובה ענה טיבי כי "אנחנו מלח הארץ, בעלי הארץ ולא שדדנו קרקעות מאף אחד. אנחנו אוכלוסייה ילידה וטייבה ויפו היא המולדת". ח"כ אלדד טעו כי "ח"כ טיבי תומך בהתנגדות - כלומר בפיגועים נגד ישראל".

בתגובה לשאלת הסטודנטים אודות הדיונים בבית המשפט העליון על פסילת ח"כ חנין זועבי מהתמודדות בבחירות, הגן ח"כ טיבי על זועבי - וזכה לקריאות בוז מאנשי הימין באולם.

טיבי נשאל האם הוא מוכן לקבל את ההכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית. "אני תומך במאבקו של העם הפלסטיני להשתחרר מהכיבוש. זאת לא זכותו של עם להיאבק בכיבוש, זוהי חובתו. אני לא מכיר בביטוי 'ארץ ישראל'. אני לא מתבייש להגיד שאתם חיים בגלל שאני 'ילדתי' אתכם". הוא הוסיף כי "אין שני ערכים מנוגדים יותר כמו הערכים 'דמוקרטית ויהודית'. תקשיבו טוב, אני אומר בשם כל הערבים בארץ הזאת, לעולם לא אקבל מצב שאתה עדיף עליי כי אתה יהודי ואני ערבי, מעולם. בדמוקרטיה אין תלות בין זכויות היסוד של האזרח לבין החובות". ח"כ אלדד טען כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית לא יכולה לסבול את טיבי. אני רוצה להיות במדינה שלי בלי שיהיה לו מקום. השאלה היא האם מישהו שתומך בטרור יכול לתמוך במדינה יהודית?".

"ידיי מגואלות בדם ילדים שיילדתי"

אחד הנוכחים קטע את דבריו של טיבי באומרו: "ידיך מגואלות בדם". טיבי, רופא נשים בהכשרתו, השיב: "בהחלט נכון, אבל ידיי מגואלות בדם של ילדים שיילדתי, יהודים וערבים. אני גאה שהבאתי חיים לעולם וחלק מכם שמח בהרג ילדים פלסטינים". בשלב זה ענה אדם מהקהל: "כי הם יהיו מחבלים בעתיד".

טיבי אמר עוד כי אוניברסיטת בר אילן היא "מגרש עוין, ולמרות זאת החלטתי להגיע". סטודנטים צעקו לו בתגובה: "לך לעזה. לא מגיע לך להיות כאן". טיבי השיב להם באומרו כי "אתם לא עושים לי טובה, אני עושה לכם טובה שאני כאן". הוא הוסיף כי הוא התנגד ועדיין מתנגד לפגיעה באזרחים, "אבל לעם יש זכות להתנגד לכיבוש".

ח"כ טיבי מסר בתגובה לאירוע: "לא אחשוש ולא ארתע. אגיע לכל מקום, גם אם יהיו שם כהניסטים וגזענים ימנים. אשמיע את דבריי ודברי הציבור הערבי בראש מורם".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מגנה בחריפות רבה את המעשה הזה והיא לא תגלה שום סבלנות כלפי אירועים מסוג זה. אנו מגנים ומצטערים מאוד. הצעירה שירקה איננה סטודנטית באוניברסיטה אלא צעירה בת 17 שהגיעה למקום, והמאבטחים ריסנו אותה וקראו למשטרה. חבר הכנסת טיבי היה מאובטח והוצא מהמקום". יושב ראש אגודת הסטודנטים, מתן בר נוי, מסר: "אנו גאים בהנהלת האוניברסיטה שנאותה לקיים עימות נפיץ מסוג הזה. בבר אילן לומדים סטודנטים מכל המגזרים והקשת הפוליטית. אנו מצרים ומגנים כל מקרה אלימות אך נמשיך ונעודד שיח דמוקרטי בין כותלי האוניברסיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully