וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי לוואלה!: "אין התלבטות, נתמוך בנתניהו"

28.12.2012 / 13:49

על אף הטחת האשמות הדדית בין הליכוד-ביתנו לבין ש"ס, שר הפנים מבהיר כי אין חשש שהמפלגה תמליץ על יחימוביץ'. על התחרות הפנימית: "יש כאלו שבונים עצמם על בסיס שנאה"

שר הפנים אלי ישי, מי שהיה עד לאחרונה יו"ר תנועת ש"ס, טרוד בעבודת המשרד היומיומית שבראשו הוא עומד ובמערכת הבחירות הקרבה. ללא ספק, שינוי הסטטוס משחקן יחיד בצמרת המפלגה לחבר אחד מבין שלושה בהנהגה המשותפת, מטריד גם הוא את השר. פחות מחודש לבחירות, וש"ס מתמודדת עם התקפות מכל הכיוונים. ברוב הסקרים היא אינה מצליחה לעבור את מספר המנדטים שברשותה בכנסת הנוכחית ורק השבוע נראתה התאוששות קלה. הליכוד ביתנו, מי שש"ס הייתה אמורה להיות אחת השותפות הטבעיות שלה בקואליציה, מצליפה בה מבחוץ כדי למשוך עוד בוחרים מהציבור הכללי. חיים אמסלם שנזרק מהתנועה והקים את "עם שלם" והרב אמנון יצחק שהקים לאחרונה את מפלגת "כח להשפיע", מצליפים בה מתוך הבית.

אף על פי כן, השר ישי לא מראה סימני התרגשות. הוא מעדיף להתייחס כמה שפחות לנושא, כחלק מעמדת התנועה שלא להיגרר למשחק הזה. "החיבור של הליכוד וישראל ביתנו עוזר לש"ס ולבית היהודי", הוא אומר בראיון לוואלה! חדשות. "ההתבטאויות האחרונות רק מחזקות אותנו ושימשיכו כך. זה מחדד את המסרים של ש"ס בנוגע לשמירה על הזהות היהודית ומסורת ישראל והדאגה לשכבות החלשות. די ברור שישראל ביתנו לא דואגת לשכבות החלשות ולמסורת ישראל ואת השינוי אנחנו רואים בסקרים האחרונים שבהם נרשמת עליה לש"ס. שרק ימשיכו כך".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

בכל קדנציה יש תחרות

הבוקר פורסם ב"יום ליום", עיתון הבית של ש"ס, כי מביתו של הרב עובדיה יוסף נשלח איתות לראש הממשלה על כך שייתכן שהמפלגה תשקול להמליץ בפני הנשיא על שלי יחימוביץ' כמי שעליה תוטל הרכבת הממשלה לאחר הבחירות. השר ישי, לעומת זאת, מכחיש את האפשרות ואומר כי כלל אין התלבטות בנושא, "ש"ס תתמוך בנתניהו, אין שום שיקול כזה". גם דרעי הדגיש השבוע כי מפלגתו תתמוך בבנימין נתניהו. "נתניהו הוא המועמד שלנו לראשות ממשלה, כיוון שמי שהכתיר אותו לראשות הממשלה, הם שלי וציפי ולפיד. ברגע שהם לא התאחדו ולא הקימו גוש, הם הפסידו את ראשות הממשלה", אמר דרעי לגלי צה"ל.

מליאת הכנסת מצביעה על פיזור הכנסת, אוקטובר 2012. מגד גוזני
"די ברור שישראל ביתנו לא דואגת לשכבות החלשות ולמסורת ישראל". ליברמן וישי בכנסת/מגד גוזני

במוקד הסערה של הימים האחרונים עומד תיק השיכון והבינוי, שהיום מוחזק בידי אריאל אטיאס, אחד משלושת ראשי התנועה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הכריז לאחרונה כי מפלגת הליכוד-ביתנו תוציא את המשרד מידיה של ש"ס ותעביר אותו לשליטתה לאחר הבחירות, וראש הממשלה בנימין נתניהו חיזק את דבריו בראיונות טלוויזיה ובכינוס הליכוד. הדברים לוו במודעות בכלי התקשורת הרוסים. ש"ס הגיבה בחריפות ופרסמה הודעה שתקפה את מנהיגי הליכוד ביתנו כ"מתנהגים בזחיחות ועוסקים בחלוקת תיקים", וטענה כי הבחירות "אינן על תיקי שרים אלא על עתידה של ישראל".

מאוחר יותר הוציא ראש המפלגה אריה דרעי תגובה חריפה יותר. "ישראל ביתנו ביצעה השתלטות עויינת על הליכוד. ממפלגת העם, הפכה הליכוד ביתנו למפלגה יהירה וזחוחה שמייצגת רוסים ולבנים. הם השפילו את כחלון וכעת הם רוצים להשפיל את שאר השרים הספרדים. זו קריאת השכמה לכל הספרדים, שובו הביתה, הליכוד כבר לא ביתכם, ש"ס היא ביתכם הטבעי והאמיתי. רק ש"ס חזקה תשמור על הספרדים בממשלת נתניהו הבאה". לעומתו, השרים ישי ואטיאס מעדיפים לשמור על שתיקה לעת עתה. על פי גורם בש"ס,"השניים מעדיפים לא להתייחס כי מדובר בהתקפה על המשרדים שהם עומדים בראשם".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין ספק שהמסתננים יביאו לש"ס עוד מנדטים". קמפיין המפלגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך בנוגע לתחרות מצד חיים אמסלם ואמנון יצחק אומר ישי כי "בכל קדנציה יש תחרות בין מי שרוצה לשמור על המסורת, אני רגיל לזה וזה רק מחזק אותנו. יש כאלו שרוצים לבנות את עצמם על בסיס של שנאה וצר לי על כך". לעצם האשמות המוטחות במפלגה מצד מתחרותיה, לא רצה השר להתייחס.

מכאן צריך לעלות

כאמור, בסקרים האחרונים ש"ס מתאוששת מעט ומקבלת 13 מנדטים. לדברי ישי, המספר הזה היה פוטנציאל המפלגה עוד טרם הבחירות. זה הבסיס ומכאן רק צריך לעלות, הוא אומר, ומדגיש כי העלייה האחרונה מתרחשת בזכות עבודה בשטח והמתקפות הפוליטיות, שלדבריו רק מועילות למפלגה.

קמפיין חדש שעלה השבוע מצופה לסייע גם הוא לתמונת המנדטים. במקומות שונים בארץ, ובמיוחד בנקודות חיכוך שבהן אוכלוסיית זרים גדולה, נפרסו שלטים נגד המסתננים עם תמונתו של שר הפנים אלי ישי, במטרה להבליט את מקומו כשר הפנים במהלכים שבוצעו נגד המסתננים. "אין ספק שהמסתננים יביאו לש"ס עוד מנדטים", אומר ישי, "אני שומע את זה באזורים מסוימים גם מחילונים שבסביבתם יש ריכוזים של פליטים".

נושא נוסף שמבקשת המפלגה לקדם בסדר היום הינו האפליה על רקע עדתי במוסדות החינוך. למרות פעילות רבת שנים בשטח, התופעה עודנה חיה ובועטת. בעתירה שהוגשה לבג"ץ הציג עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת נוער כהלכה, נתונים על היקף הבעיה לפיהם ברוב המוסדות, בטח בנחשבים שבהם, עדיין שומרים על קו עליון של 30% תלמידות ספרדיות, ומנגד בסמינרים הספרדיים אין אפילו אשכנזייה אחת. ישי מוצא פתרון אחד בלבד לבעיה - הקמת יותר מוסדות חינוך ספרדיים: "ש"ס קמה בשביל לצמצם את התופעה של האפליה העדתית ולכן בנינו מאות מוסדות חינוך ספרדיים, זה לא מספיק וצריך לבנות עוד. אנחנו מוכנים לקבל אל המוסדות שלנו את כל הבנות האשכנזיות וצריך להמשיך במגמה ולבנות עוד מוסדות טובים שיתנו מענה לכל הבנות הספרדיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully