וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוחרת קדם צבאית נאנסה בבסיס בצפון

28.12.2012 / 10:38

הצעירה שבה מקורס ההכנה במצב נפשי קשה ומאנה לספר מה עבר עליה. היא עדיין לא הגישה תלונה רשמית, ככל הנראה בשל מצבה הירוד, אולם לאחותה סיפרה כי עברה אירוע מיני

שוחרת בקורס קדם צבאי של צה"ל מסוגרת למעלה משבועיים בביתה ושרויה במצב נפשי קשה, לאחר שככל הנראה הותקפה מינית באחד הלילות ששהתה בבסיס צה"ל בצפון במסגרת ההכנה לגיוס. בשל מצבה הנפשי הירוד, התקשו בתחילה בני משפחתה להבין מה הוביל לכך, אולם מספר ימים לאחר האירוע הצליחה אחותה לדובב אותה ולהבין כי היא עברה אירוע בעל אופי מיני. לדברי גורם המצוי בפרטי הפרשה, מדובר באירוע של אונס קשה שהשפיע באופן קיצוני על השוחרת.

סיפור הפרשה החל כאשר מפקד בסיס הטכני של חיל האוויר בחיפה קיבל לפני כשבועיים וחצי מכתב בו מגוללים הורי השוחרת פרטים על כך שבזמן שבתם נשלחה לקורס קדם צבאי באחד מבסיסי החיל, היא עברה יחס משפיל ומזלזל מצד שוחרות אחרות שכלל חרם חברתי ויחס מזלזל מצד המדריך, שלדבריהם לא העריך את הישגיה. עוד מציינים ההורים שכתוצאה מכך שבה בתם הביתה מהקורס כשהיא במצב נפשי קשה, ובשל כך נזקקה לטיפול נפשי באופן פרטי.

מנהל בכיר ויועצת מטעם בית הספר הטכני של חיל האוויר נשלחו אל בית השוחרת, אך לא הצליחו להבין מה עבר עליה מאחר שלא שיתפה עמם פעולה, אולם במהלך שיחה עם הוריה התברר כי היא עברה לכאורה אירוע מיני. בעקבות ממצאי הביקור הוחלט לערב את נציגת יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים שתטפל במקרה, אולם הצעירה מסרבת לשתף פעולה – ככל הנראה על רקע הטראומה שכביכול עברה. לאחר המפגשים של נציגי בית הספר הטכני החליט מפקד הבסיס לבקר בבית השוחרת, אולם גם הביקור לא הוביל לפריצת דרך. חשיפת המקרה הגיעה לאחר שכאמור אחותה של הצעירה הצליחה לדלות ממנה פרטים אודות המקרה.

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
"עם היוודע מצבה של הנערה לדרג הפיקודי בוצעו כלל הפעולות האפשריות לבדיקת המקרה". למצולמות אין קשר לפרשה/דרור עינב

לאחר בירור נוסף התברר כי האירוע התרחש בזמן שזו הייתה מסופחת לבסיס צבאי אחר של חיל האוויר במסגרת הקורס אותו עברה לפני הגיוס לצה"ל. בעקבות הגילויים החדשים החליט מפקד בית הספר הטכני לפנות למשטרה הצבאית החוקרת ולפרקליטות הצבאית בבקשה שיפתחו בחקירה. אולם, לאחר בדיקת הנושא התברר כי רק לאחר שהשוחרת תתלונן במשטרת ישראל, או במשטרה הצבאית, יוכלו הרשויות לפתוח בחקירה. גם מפגש של נציג הצבא המטפל בנושא הטרדות מיניות שנשלח אל בית המשפחה לא הצליח לשכנע את הצעירה להגיש תלונה, כל הנראה בשל מצבה הנפשי הירוד.

למרות המבוי הסתום אליו נקלעו, החליט מפקד בית הספר הטכני להדק את הקשר עם משפחת השוחרת, להפנות אליהם את נציגת מחלקת הפרט בבית הספר, ולעדכן את כל הגורמים כדי להיערך לאפשרות של הגשת תלונה ופתיחה בחקירה. מדובר צה"ל נמסר כי "עם היוודע מצבה של הנערה לדרג הפיקודי, בוצעו כלל הפעולות האפשריות לבדיקת המקרה, והוא הובא לידיעתם של הגורמים הרלוונטיים בצה"ל. בשלב זה, פרטי האירוע אינם בהירים דיים, והיות שלא הוגשה תלונה רשמית על ידי הנערה או גורם אחר, לא ניתן לפתוח בחקירה. סגל הבסיס נמצא בקשר שוטף ויומיומי עם הוריה של הנערה, עוקב אחר מצבה ומסייע ככל שניתן".

יצוין כי בפרשה שונה, שאיננה קשורה למקרה המתואר, נחשפה מערכת יחסי מין בין מדריכים לתלמידות קטינות בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע. לפני כחודש הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד המדריכים המייחס לנאשמים, ששימשו מדריכים ומורים בבית הספר הטכני, עבירות של בעילה אסורה בהסכמה ושל מעשים מגונים תוך ניצול יחסי מרות וחינוך בתלמידות מבית הספר בטרם מלאו להן 16, בזמן שהיו תחת מרותם. היום גזר בית הדין הצבאי ביפו עשרה חודשי מאסר בפועל על הנאשם המרכזי בפרשה. המדריך לשעבר הורשע בקיום יחסי מין עם תלמידות קטינות תוך ניצול מרותו, והוא ישלם פיצויים בסך 6,000 שקלים לנפגעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully