וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי הוברחה מהעליון: "נכשלו בהגנה עלינו"

ניר יהב וגלעד גרוסמן

27.12.2012 / 18:15

הדיון בפסילתה של חברת הכנסת מבל"ד התלהט ועימות פיזי התפתח בין הצדדים, בהם חברי כנסת מכהנים. הפתרון של בתי המשפט: הוצאת זועבי מדלת אחורית. צפו באלימות במשכן העליון

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מהומה כזאת מזמן לא נראתה בין כתלי בית המשפט העליון: צעקות, עימותים ודחיפות בין חברי הכנסת של סיעת בל"ד לבין פעילי ימין בראשות ח"כ מיכאל בן ארי (עוצמה לישראל) והפעיל ועורך הדין איתמר בן גביר הסתיימו היום (חמישי) בהברחתה של זועבי מדלת אחורית אל מחוץ לאולם, מחשש לפגיעה פיזית בה. חברי הכנסת מסיעת בל"ד, בהם יו"ר המפלגה ג'מאל זחאלקה, טענו בעקבות האירוע כי משמר בתי המשפט לא מילא את תפקידו כראוי בהגנה עליהם.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מהומה בבית המשפט העליון בסוף הדיון בעניין פסילתה של חנין זועבי, דצמבר 2012. בן קלמר
זועבי וזחאלקה במהלך התקרית בבית המשפט העליון, היום/בן קלמר

המפגש האלים התרחש בתום דיון שהתנהל בבית המשפט העליון באשר להחלטת ועדת הבחירות המרכזית בשבוע שעבר, לפיה זועבי לא תורשה להתמודד בבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש הבא. בסיום הדיון התקבצו עיתונאים סביב זועבי במטרה לשמוע את תגובתה לתוכנו. זמן קצר לאחר שהציגו בדיון את טיעוני עוצמה לישראל בעד פסילתה של זועבי לשופטי בית המשפט העליון, החלו פעילי הימין ובראשם בן ארי ובן גביר שהשתתפו בדיון, לקרוא קריאות שונות לכיוונה של זועבי, ביניהן "טינופת" ו"מחבלת, לכי לסוריה". הפעילים החלו להתעמת עם אנשי בל"ד, שלקחו חלק אף הם בדיון, ובמהרה הידרדרו הצעקות לעימות פיזי שכלל דחיפות, ולדברי חלק מעדי הראייה במקום אף מכות בין הצדדים. אחת מהנשים שהתלוותה לזועבי אף ירקה לעבר פעילי הימין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מטפלים במותקפים במקום בתוקפים"

אנשי משמר בתי המשפט ניסו להרחיק מהמקום גורמים משני הצדדים ולהרגיעם, אך ללא הצלחה. בשלב מסוים הוחלט להוציא את זועבי מיציאה צדדית, כחלק מהמאמצים לשמור על בטחונה ולוודא שלא תהיה הסלמה באלימות או פגיעה בה או בחברי כנסת אחרים. זועבי הובלה אל תוך אחד האולמות, ומשם הוציאו אותה ואת יו"ר מפלגתה זחאלקה בדרך אחורית מבית המשפט. במסדרון שמחוץ לאולמות בית המשפט נמשכו עימותים מילוליים בין הצדדים, אולם אלה נרגעו תוך זמן קצר.

תשעת השופטים בדיון פסילת חנין זועבי בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
ההחלטה טרם התקבלה. הדיון על פסילת זועבי/בן קלמר

ח"כ ג'מאל זחאלקה סיפר לוואלה! חדשות לאחר התקרית: "הייתי בבית המשפט כשפעילי הימין ניסו לתקוף אותנו. אפשר לראות בבירור בתמונות ובסרטונים שיצאנו מאולם בית המשפט, רצינו לדבר עם העיתונאים ואז פעילי הימין תקפו אותנו ודחפו אותנו. אנשי משמר בית המשפט לא עשו דבר בשלב הזה. ביקשתי מהם להרחיק את פעילי הימין אבל הם ביקשו שנצא מדלת צדדית. משמר בית המשפט נכשל בהגנה עלינו".

זחאלקה הוסיף כי "ברגע הראשון הבנתי שפעילי הימין הגיעו לבית המשפט כדי לעשות קרקס פוליטי ורציתי להשבית להם את שמחת הגזענות. בסופו של דבר, כשחששתי שהמתקפה עלינו עלולה להוביל למשהו חמור יותר, העדפנו לצאת מדלת צדדית". זחאלקה לא חסך בביקורת נגד אנשי משמר בית המשפט, שלדבריו "הוכיחו שבמקום לטפל בתוקפים הם מטפלים במותקפים. בכוונתי להגיש תלונה נגד משמר בית המשפט על כך שלא הגנו עלינו ולא אפשרו לנו לדבר עם התקשורת".

גם זועבי עצמה הביעה את זעמה על ההתנהלות במסדרונות המוסד המכובד. "הימין הגזעני והפשיסטי חוגג לא רק בכנסת, אלא גם בבית המשפט. במקום שירחיקו אותם ואנחנו נצא מהדלת המרכזית, הרחיקו אותנו. כל פעילותי היא במסגרת הלגיטימי, ולא אתן לימין להגדיר את הלגיטימי. במקום לתת הגנה לדמוקרטים – נותנים הגנה לגזענים". באשר להחלטת בית המשפט העליון אם לפסול את זועבי או לא, שטרם התקבלה, אמרה חברת הכנסת כי "אני מאמינה שבית המשפט יבטל ההחלטה של הימין בכנסת".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי אמר לאחר האירוע: "לא אתן את הלחי השנייה. אנשי בל"ד ניסו לתקוף אותי והגבתי. זכותנו לומר שחנין זועבי מחבלת. נגמרו ההליכות והנימוסין עם אויבי ישראל". עוזרו איתמר בן גביר אמר הערב כי "חברת הכנסת זועבי זועקת את זעקת הקוזק הנגזל, אבל הבכי שלה נועד לנסות ולהשפיע על בית המשפט, שייראו כמה היא מסכנה. בפועל אנשיה הם אלה שהתנהגו בבריונות ובאלימות, והתמונות מוכיחות זאת. לצערי משמר בתי המשפט התנהג איתם בכפפות של משי. פעילי עוצמה לישראל ובראשם ח"כ בן ארי אכן צעקו לעבר זועבי שהיא מחבלת – וזו הדמוקרטיה". בן גביר הוסיף כי "מצחיק שזועבי לא מבינה שעקרון חופש הביטוי כולל גם את הזכות לקרוא לעברה מחבלת. מה לעשות שזאת האמת. מי שעולה על המרמרה ופוגעת בחיילי צה"ל היא מחבלת".

מהנהלת בתי המשפט לא נמסרה תגובה לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully