וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי תוקף: הליכוד ביתנו - מפלגה של רוסים ולבנים

בתגובה למודעות שבהן הצהירה "ישראל ביתנו" כי תחזיק בתיקי הפנים והשיכון בממשלה הבאה, יצא דרעי למתקפה חריפה: "ממפלגת העם הפך הליכוד ביתנו למפלגה יהירה וזחוחה"

ליברמן נגד ש"ס - ולהיפך: אריה דרעי, מספר 2 ברשימת ש"ס לכנסת ה-19, הגיב היום (חמישי) בחריפות על מודעות שבהן הצהירה מפלגת ישראל ביתנו, כי תחזיק בתיק הבינוי והשיכון ובתיק הפנים בממשלה הבאה. לדברי דרעי, "היום התגלה מי בעל הבית האמיתי בליכוד ביתנו. ישראל ביתנו ביצעה השתלטות עויינת על הליכוד. ממפלגת העם, הפכה הליכוד ביתנו למפלגה יהירה וזחוחה שמייצגת רוסים ולבנים. הם השפילו את כחלון וכעת הם רוצים להשפיל את שאר השרים הספרדים. זו קריאת השכמה לכל הספרדים, שובו הביתה, הליכוד כבר לא ביתכם, ש"ס היא ביתכם הטבעי והאמיתי. רק ש"ס חזקה תשמור על הספרדים בממשלת נתניהו הבאה".

רק באחרונה התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ברצונו להשיב את תיק השיכון לידי תנועתו ולהוציאו מ"ידיים סקטוריאליות", כפי שהגדיר זאת. כעת נראה כי אנשיו של ליברמן יעמדו בראש המשרדים. מדובר בשלב נוסף במאבק שפתחו השבוע בליכוד נגד ש"ס ושני בכיריה אלי ישי ואריאל אטיאס המחזיקים כיום בתיקים.

בחירות 2013 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעות הקמפיין באתרים ברוסית/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעה של ישראל ביתנו פורסמה בכלי תקשורת בשפה הרוסית. תחת הכותרת "כוח האיחוד – שגשוג הלאום" נכתב במספר אתרי אינטרנט ישראליים בשפה הרוסית: "ליברמן ונתניהו החליטו שבממשלה החדשה, אביגדור ליברמן שוב יעמוד בראש אחד ממשרדי המפתח. הוסכם כי אחרי הבחירות, 'ישראל ביתנו' לוקחת את משרד השיכון ואת משרד הפנים – ופותרת את בעיית הדיור". פרסום המודעות דווקא בשפה הרוסית מהווה ככל הנראה קריצה לציבור העולים מברית המועצות לשעבר, כשני המשרדים המשפיעים ביותר על ציבור זה.

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי בראיון שקיים ליברמן בעיתון החרדי "משפחה", שיתפרסם מחר, אמר יושב ראש ישראל ביתנו כי מפלגתו "תתחלף" עם ש"ס: "ניקח את הפנים והשיכון, וניתן להם את התיירות והתשתיות". בשבילו, ליברמן מייעד את אחד משלושת התיקים הבכירים – "חוץ, ביטחון או אוצר". עוד בראיון התייחס ליברמן לשניים משלושת מנהיגי ש"ס כשעל אריה דרעי אמר כי הוא לא צריך להיות שר מאחר ותפקיד זה "קטן על מידותיו". על שר התשתיות המכהן, אריאל אטיאס, אמר ליברמן כי "היה שר לא רע", אך לדבריו, "אנחנו נהיה הרבה יותר טובים. אטיאס דווקא מתאים לתפקיד שר התיירות - הוא יכול לטייל בכל העולם".

ש"ס מגישה את רשימתה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
אטיאס "היה לא רע" ועל דרעי "קטן להיות שר". צמרת ש"ס/עומר מירון

אין זו הפעם הראשונה שבה הקרב על משרד הפנים בין ש"ס לעולי ברית המועצות לשעבר הופך לסוגיה מרכזית במערכת בחירות. בבחירות לכנסת ה-15 אשר התקיימו ב-99' גם כן בעת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה, פעלה מפלגת העולים 'ישראל בעלייה' למען הוצאת תיק הפנים מידיהם של ש"ס. בין היתר הוביל נתן שרנסקי ראש המפלגה את הסיסמא "פאד נאש קונטרול", "בשליטתנו" בעברית, שקבעה כי משרד הפנים יהיה בשליטה שלנו - סיסמא שזכתה לפופולריות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully