וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' ומרצ כבשו את הקמפוס בירושלים

26.12.2012 / 20:14

מפלגת העבודה והמפלגה בראשות גלאון קיבלו את רוב הקולות בבחירות דמה שנערכו בקרב סטודנטים באוניברסיטה העברית. במקביל, בתיכון עירוני א' בת"א קיבלה מפלגת חד"ש 48 מנדטים

הולך ומתגבש קולו של ציבור הסטודנטים בבחירות הקרובות: בבחירות דמה שקיימה היום (רביעי) אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים זכתה מפלגת העבודה במקום הראשון עם 28.5% מקולות הבוחרים. במקום השני מפלגת מרצ, שקיבלה 22% מהקולות. אחריה הבית היהודי עם 16.4%, הליכוד ביתנו עם 8.3%, "יש עתיד" עם 6.6% ו"התנועה" עם 4.4%. בבחירות הדמה השתתפו כ-1,200 סטודנטים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יחימוביץ': "להמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות לצורך ריבוי טבעי". דניאל בוק
המנצחת הגדולה באוניברסיטה העברית. יחימוביץ'/דניאל בוק

בחירות הדמה התקיימו היום, לאחר שבשבועיים האחרונים הגיעו אל הקמפוס פוליטיקאים ונציגי המפלגות כדי להציג את משנתם ולענות לשאלות הסטודנטים. בין השאר הגיעו לקמפוסים השונים של האוניברסיטה העברית יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, ראשת "התנועה" ציפי לבני, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שר האוצר יובל שטייניץ, ראשת מרצ זהבה גלאון, יו"ר מפלגת "עם שלם" חיים אמסלם, יו"ר "ארץ חדשה" אלדד יניב ואחרים.

יעל סיני, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, ציינה כי "אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית עורכת קמפיין לעידוד הצבעה במהלכו מתקיימים אירועים שונים עבור הסטודנטים. בשבועיים שחלפו התארחו בקמפוסים השונים מועמדים לכנסת ה-19 ממגוון מפלגות, אשר הציגו בפני הסטודנטים את חזונם הפוליטי וענו לשאלותיהם. היום התקיימו בחירות דמה בקמפוסים והזמנו את הסטודנטים לקחת בהן חלק ולהשפיע על תוצאותיהן. לקראת הבחירות נמשיך לערוך אירועים שונים בקמפוסים וברחבי ירושלים ונעודד הצבעה בקרב הסטודנטים בפרט ותושבי ירושלים בכלל".

המצע של מרצ: "לבטל את הסכמי אוסלו".
הגיעה למקום השני. גלאון

גם באוניברסיטת בר אילן נערך היום מדגם בחירות דומה. זאת לאחר שבוע פוליטי, שבמהלכו התארחו בין השאר יו"ר "התנועה" לבני, סגנית השר גילה גמליאל (הליכוד) ומועמד מפלגת העבודה לכנסת איציק שמולי. במדגם השתתפו עד כה כ-2,500 סטודנטים, והוא יימשך גם מחר.

לפני כשבוע נערכו בחירות דמה באוניברסיטת בן גוריון שבנגב, וגם שם זכתה מפלגת העבודה במקום הראשון. תוצאות נוספות מהאוניברסיטה הדרומית כללו את מפלגת "עלה ירוק" שזכתה בשבעה אחוזים, יותר מפלגות שנחשבות לחזקות יותר כמו "התנועה". מפגלת העבודה זכתה ב-21.6% מהקולות, במקום השני מפלגת הבית היהודי עם 19.5% מהקולות, ובמקום השלישי "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד עם 15.5% מהקולות. הסטודנטים העניקו לליכוד ביתנו כוח נמוך בהרבה מהצפוי לה בבחירות הארציות, והרשימה הגיעה למקום החמישי יחד עם מרצ. כל אחת מהרשימות קיבלו 10.5% מהקולות. בבחירות הדמה בבן גוריון נטלו חלק כ-5,000 סטודנטים.

ממשלת חד"ש-מרצ

במקביל, בבחירות דמה שנערכו היום בתיכון עירוני א' ניצחה מפלגת השמאל חד"ש, שקיבלה מהבוחרים הצעירים 48 מנדטים. במקום השני מרצ עם 31 מנדטים. את המקום השלישי חולקות מפלגת העבודה ורשימת הליכוד ביתנו - כל אחת מהן קיבלה 15 מנדטים. מפלגת "יש עתיד" זכתה בשבעה מנדטים, "התנועה" בראשות לבני קיבלה שני מנדטים - וכך גם מפלגת עלה ירוק.

חבר הכנסת דב חנין, מספר שלוש ברשימת חד"ש לכנסת ה-19, אמר בתגובה, כי "התוצאות האלה משקפות ציבור שלם של בוחרים צעירים שמחפשים אלטרנטיבה אמיתית. הם מחפשים תנועה שתאמר באופן ברור וחד משמעי כי אין דמוקרטיה בלי שוויון ובלי שותפות יהודית ערבית, שאין תוחלת במלחמות ובהתנחלויות, ושצריך להפוך מן הקצה אל הקצה את המדיניות הכלכלית-חברתית בישראל: להלאים את משאבי הטבע, להלאים את הבנקים, ולהבטיח את זכויותינו הבסיסיות בדיור, בחינוך, בבריאות וברווחה".

חנין הוסיף, כי "חד"ש העבירה בכנסות האחרונות יותר מחמישים חוקים שחוללו מהפכה בחיי כולנו, החל מחוק אוויר נקי ועד למלחמה בעבודה הקבלנית. בלמנו את החקיקה האנטי דמוקרטית שהכנסת הימנית ביותר בתולדותינו ניסתה להעביר. את ההישגים האלה נשכפל ונרחיב בכנסת הבאה".

בבחירות דמה שנערכו הבוקר בקרב מאות תלמידים בתיכון הממלכתי-דתי לבנים "עמית" ברעננה, גרפה מפלגת הבית היהודי כ-50% מקולות הבוחרים. מפלגת העבודה הגיעה למקום השני, עם 22% מהקולות, ואילו רשימת הליכוד ביתנו הגיעה למקום השלישי עם 21% מהקולות.

לקריאה נוספת:
הסטודנטים בירושלים נאבקים באדישות הבוחרים
הסטודנטים מעודדים הצבעה: "יש לך ארץ אחרת? אל תצביע!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully