וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ליברמן לא ייחקר שוב; אישום בימים הקרובים

גלעד גרוסמן

26.12.2012 / 15:08

לאחר שאמש נחקר ליברמן ביאח"ה, יועבר חומר החקירה לפרקליטות. וינשטיין יחליט בקרוב אם להגיש אישום חמור יותר. הערכה: הסעיף נגד שר החוץ לשעבר יישאר מרמה והפרת אמונים

צילום: גדעון צנטנר, רומן ואינר; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ'

ההחלטה בנוגע לכתב האישום נגד שר החוץ המתפטר אביגדור ליברמן צפויה להתקבל בתוך כמה ימים, אולי עוד השבוע. ההערכה היא שגם אם בפרקליטות מייחסים לשר החוץ לשעבר רף גבוה יותר של העבירה בעקבות העדויות החדשות - סעיף האישום עתיד להישאר מרמה והפרת אמונים. עם זאת, ולאור ההתפתחויות האחרונות, פחת הסיכוי שבתביעה יסכימו לוותר על הקלון.

אף שליברמן אמר כי הוא רואה את עצמו בחזרה בתפקיד בכיר בממשלה הבאה, שאלת הקלון תמנע ממנו כפי הנראה להתמנות לשר. החוק אמנם לא מתייחס לסוגיה באופן ישיר, אולם אם הוא בכל זאת ימונה לשר אחרי שייקבע שיש בעניינו קלון, הנושא עתיד להגיע לפתחו של בג"ץ. יצוין כי הדבר לא ישפיע על אפשרותו להיבחר לכנסת, משום שכדי לפסול אותו מהמרוץ בית המשפט צריך קודם כל לגזור עליו עונש מאסר בפועל של שלושה חודשים לפחות.

ליברמן נחקר הלילה (רביעי) במשך 40 דקות במשרדי יחידת להב 433, זאת לאחר שבמשטרה חקרו את חברי ועדת המינויים במשרד החוץ בנוגע למעורבותו של יו"ר ישראל ביתנו במינוי של זאב בן אריה לשגריר בריגה. החוקרים ביקשו לעמת את ליברמן עם הטענות לפיהן לא רק שהוא הסתיר מהממשלה ומחברי הוועדה את העובדה שהוא קיבל לכאורה מבן אריה את בקשת הפרקליטות לחיקור דין בבלארוס, אלא אף ניסה לקדם את המינוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ליברמן בכנס השקת הקמפיין, אמש. משם המשיך לחקירה ביאח"ה/מערכת וואלה, צילום מסך

שר החוץ לשעבר הכחיש את מעורבתו והציג בפני החוקרים את גרסתו, לפיה הוא לא קידם את המינוי. המשטרה מצדה צפויה להעביר את חומר החקירה לידי הפרקליטות היום, או לכל היותר מחר. בהמשך יתקיימו דיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במטרה לקבל הכרעה מהירה בתיק. מכיוון שלא מדובר בחומר חקירה רב, ההחלטה הסופית בנוגע לכתב האישום עשויה להתקבל תוך זמן קצר.

בפרקליטות סברו עד עתה כי החומר שנאסף לפני גיבוש כתב האישום המקורי מצדיק הגשת כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים. כעת, יצטרכו כאמור בפרקליטות להחליט האם החומר החדש שהצטבר מצדיק החמרה של כתב האישום. יצוין כי
חברי ועדת המינויים לא נחקרו תחילה מכיוון שהיה מדובר בתיק משני בפרשת ליברמן שנסובה על הלבנת ההון, ואף מתוך הערכה ראשונית כי אלו יתמכו בעמדת ליברמן.

בתוך כך, האפשרות לגיבוש הסדר טיעון - דבר שליברמן מתנגד אליו - עדיין לא ירדה מהפרק. אולם, הסיכוי שיש במעשיו של ליברמן קלון מהווה מכשול לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שר החוץ היוצא המשיך אתמול בשלו, והשתתף בכנס השקת הקמפיין של הליכוד-ביתנו בבנייני האומה, שם הצהיר כי לא ייעלם מהזירה הפוליטית. ליברמן עלה לנאום לפני נתניהו, והזכיר את ההיסטוריה המשותפת בין השניים. "הפעם אחרונה שעמדנו ביחד על הבמה הזאת הייתה לאחר הניצחון הדרמטי של הליכוד ב-96' כנגד כל הסיכויים. לכן, אני מבטיח שנחזור לפה בפעם השלישית לאחר הניצחון הגדול ב-22 בינואר 2013". לדבריו, "מדינת ישראל בעת הזו זקוקה לכוח מרכזי אחד חזק שיבטיח אותה כמדינה יהודית בטוחה ומשגשגת". הוא הוסיף כי "בפעם הראשונה מאז 77' המחנה הלאומי לא רק נבחר לשלטון, אלא באמת שלט בלי לפחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully