וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 3 הרוגים בפיגוע התאבדות בבסיס CIA

26.12.2012 / 9:20

ההרוגים הם אפגנים שעמדו מחוץ לבסיס. הטליבן לקח אחריות על הפיגוע ומסר כי מחבל מתאבד פוצץ משאית עמוסה בחומרי נפץ. שלשום: אפגנית עם דרכון אירני רצחה אזרח אמריקני

מחבל מתאבד הרג הבוקר (רביעי) שלושה בני אדם במתקפה בבסיס האמריקני "צ'פמן" באפגניסטן. ככל הנראה מדובר בבסיס המשמש את סוכנות הביון המרכזית (CIA), ושלפני שלוש שנים היה יעד לפיגוע התאבדות שגבה את חייהם של שבעה מאנשי הסוכנות, כשסוכן כפול רצח שבעה סוכני CIA וקצין מודיעין ירדני בפיגוע התאבדות.

הטליבן נטל אחריות לפיגוע בבסיס בעיר חוסת שבמזרח אפגניסטן. הארגון מסר כי מחבל מתאבד הסיע מכונית מסחרית לתוך הבסיס ופוצץ אותה. "המטרה הייתה לפגוע באלה שמשרתים את האמריקנים בבסיס הזה", מסר דובר הארגון. בנאט"ו הבהירו כי המחבל לא נכנס לבסיס או חדר את מערך האבטחה שלו, והמשטרה המקומית מסרה כי שלושת ההרוגים בפיגוע הם אפגנים, שנהרגו מחוץ לבסיס, הצמוד לשדה תעופה צבאי.

שוטרים בקאבול, אפגניסטן. דצמבר 2012. רויטרס
שוטר אפגני אתמול בקאבול, סמוך למקום בו נרצח הקבלן האמריקני/רויטרס

באזור זה של אפגניסטן, הגובל עם פקיסטן, קיימת פעילות ענפה של רשת חקאני - ארגון פשע בעל קשרים ענפים לאל-קאעדה. הרשת נחשבת לאויב המסוכן ביותר של ארצות הברית באפגניסטן.

שלשום, שוטרת אפגנית הרגה קבלן אמריקני במטה המשטרה בקאבול. ככל הנראה, זו הפעם הראשונה שאישה המשרתת בכוחות הביטחון המקומיים הוציאה לפועל מתקפה מסוג זה. מקורות ביטחוניים באפגניסטן אמרו כי המחבלת הייתה אזרחית של אירן, וכי היא באה לאפגניסטן לפני עשר שנים תחת זהות בדויה. לפי שעה, אין עדויות לפיהן טהרן הייתה מעורבת במתקפה, וההערכה היא שהשוטרת גויסה על ידי אל-קאעדה או על ידי הטליבן, ייתכן במטרה להרוג גם שוטרים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully