וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה קופאת מקור: 23- במוסקבה, ילדים פונו במסוק

26.12.2012 / 8:55

מעל 120 איש נספו בגל קור חמור שהצליח להפתיע אפילו את תושבי סיביר, שם נמדדו 55- מעלות. במוסקבה נשברו שיאי צריכת החשמל, ובדרום רוסיה פונו אלפים שנותרו ללא חימום

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבים רבים ברוסיה אמנם חוו חג מולד לבן, אך מרוב שלג נאלצו לנטוש את בתיהם ולהתפנות למקלטים זמניים. מעל 120 בני אדם נספו בגל קור חסר-תקדים שפקד בשבוע האחרון את אירופה, את חלקה המזרחי של רוסיה ואת סיביר. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי לפחות שבעה בני אדם מתו רק ביומיים האחרונים. כ-600 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי בבתי החולים. במוסקבה דווח כי נשבר שיא בצריכת החשמל בשל השימוש העודף בתנורים.

בחלקים מסוימים בסיביר צנחו הטמפרטורות ל-55 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. לדברי החזאים, מדובר בגל הקור הממושך ביותר זה כמה עשורים, כשהטמפרטורה הממוצעת השבוע הייתה נמוכה בכעשר מעלות מהממוצע לחודש דצמבר. מזג האוויר הקר ביותר ברוסיה נמדד בדרך כלל בחודשים ינואר ופברואר.

באזור מגדן שלחופי האוקיינוס השקט, יותר מ-300 קילומטרים של כבישים נחסמו בשל השלג הכבד. עשרות מפלסות שלג וכלים הנדסיים הוזעקו כדי לפנות את הצירים המרכזיים, שחלקם כוסו ביותר מחמישה מטרים של שלג.

שלג בעיר סטברופול במסגרת גל קור ברוסיה. 25 בדצמבר 2012. רויטרס
מחלקים מרק במקלט למפונים בסטברופול, באזור הקווקז/רויטרס

ברפובליקת טובה שבחלקה הדרומי של רוסיה, צנחה הטמפרטורה לארבעים מעלות מתחת לאפס. צינורות ישנים ששימשו להובלת גז להסקה התפוצצו, ויותר מ-3,000 תושבים פונו מבתיהם הקפואים. בכמה ערים באזור הוכרז מצב חירום, ומסוקים הוזעקו לפנות נשים וילדים שנלכדו במקומות מבודדים.

"לא נותר לנו דבר כאן", סיפרה אירינה בריירקינה, תושבת האזור. "אפילו אין לנו מים. זה טוב שלפחות היה הרבה שלג, ויכולנו לאגור אותו כדי להמיס אותו. אתם מבינים, אנחנו קופאים כאן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מוסקבה קופאת במסגרת גל קור ברוסיה. 24 בדצמבר 2012. רויטרס
בבירת רוסיה נמדדו 23 מעלות מתחת לאפס. פועל במוסקבה/רויטרס

בבירה מוסקבה נמדד ביום שני הלילה הקר ביותר השנה, כשהטמפרטורה צנחה למינוס 23 מעלות צלזיוס, אך היום כבר התייצב שם מזג האוויר, והבוקר (רביעי) נמדדו שם כאפס מעלות. לקראת סוף השבוע, צפוי להשתפר מזג האוויר גם בחלקיה המזרחיים של רוסיה.

בשבוע שעבר, נספו 83 בני אדם בגל קור עז שפקד את אוקראינה. ואולם, משרד הבריאות בקייב חשף את הנתונים רק עתה, במסגרת מדיניות חדשה, במהלכה יפורסם מספר המתים רק פעם בשבוע.

שלג בעיר סטברופול במסגרת גל קור ברוסיה. 25 בדצמבר 2012. רויטרס
מזג האוויר צפוי להשתפר לקראת סוף השבוע. טנק בחצר בסטברופול/רויטרס
אדם מכסה את פניו בגלל הקור העז בעיר יאקוטסק בסיביר, דצמבר 2012. רויטרס
מתגוננים מהקור בעיר יקוטסק במזרח רוסיה/רויטרס
גל קור באוקראינה. דצמבר 2012. רויטרס
וגם באוקראינה חוו גל קור קשה במיוחד/רויטרס
גל קור באוקראינה. דצמבר 2012. רויטרס
הרשויות בקייב החליטו לפרסם את מספר הנספים רק אחת לשבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully