וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בשירות צה"ל: אבקת דם שתהפוך לעירוי בשטח

25.12.2012 / 18:58

חברות סטרט-אפ ייצרו לאחרונה שורת פיתוחים עבור משרד הביטחון. בין היתר נבנה חיישן שמטרתו לזהות סיכון להתייבשות בזמן אימון, ורכיב במשקל 15 גרם שיסייע בהנעת מל"טים

שיתוף פעולה מפתיע הניב חידושים: במסגרת אסטרטגיה שבה נקט בתקופה האחרונה משרד הביטחון, התאפשר לחברות סטרט-אפ קטנות לספק לצבא פיתוחים מיוחדים שיסייעו ללוחמים ולחילות השונים. בין הפיתוחים: דם מיובש שבערבוב מים יהפוך למנת דם עבור הלוחם בשטח, חיישן בגופו של החייל שימנע התייבשות ורכיב הנעה למזל"ט במשקל 15 גרם.

מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אודי שני אישר פרויקט בהיקף 80 מיליון שקל, במסגרתו יתקבל סיוע מחברות ביטחוניות קטנות וחברות הזנק לפיתוח טכנולוגיות. "אנחנו משתדלים להימנע מלפתח נשק בוטיק בעלות גבוהה מאוד שצה"ל לא יכול להצטייד בו בכמויות ולכן אנחנו מקדמים בסיוע החברות הקטנות במחירים נמוכים", הסביר גורם ביטחוני במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שהוסיף: "החברות הקטנות, בגלל הגמישות המחשבתית שלהן, יכולות לפתח רעיון במהירות ובלי הרבה ביורוקרטיה בשונה מהחברות הגדולות".

אחד החידושים המשמעותיים שניתן לחשוף הוא בתחום הרפואי. "אנחנו בעיצומו של פיתוח דם מיובש (אבקה). הלוחם יסחוב אתו את הדם הזה, ובמידת הצורך יוסיף הצוות הרפואי בשטח מים שיהפכו את השקית למנת דם (לעירוי)", אמר. פרט לכך, שוקדים המפתחים על ייצור חיישנים שיוצמדו ללוחם בזמן אמת – שמטרתם לבחון האם הוא מתקרב להתייבשות, כמו שקורה לא פעם במהלך מסעות ומאמץ פיזי רב. "הפיתוח הזה בא לבדוק את מצבו של החייל בעיקר באימונים", ציין הגורם.

"חיישן שיאפשר לכלי טיס לנווט בדיוק רב יותר למטרה"

בין אלו שלקחו חלק בפרויקט גם חברת "ננו מושן", שפיתחה רכיב זעיר במשקל של 15 גרם. חרף גודלו המיניאטורי, ביכולתו של אותו חלק לסייע בהנעת מטוסים ללא טייס. כמו כן, פותחו מתעדים במשקל זעיר שמאפשרים לייצר מזל"טים בחתימת מכ"ם נמוכה. חברה נוספת הצליחה לייצר ציין לייזר לנשק שמשפר את הפגיעה במטרות בצורה דרמטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מל"ט של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת "אקיו-ביט" פיתחה שעון אטומי מדויק שמטרתו ליצור סנכרון בין מטוסי קרב למטוסים לא מאוישים. "סנכרון הזמן מסייע לנו בתקיפה ובתיאום הפעולות בקרב", אמר הגורם.
"פותחה גם אפליקציה במימון זר שמרחיבה את היכולת שלנו בתחום האינפרא אדום לעקוב אחר מטרה אחת מתוך מספר רב של מטרות בו זמנית", הסביר הגורם. הוא סיפר גם על חיישן שימוקם במל"ט או בטיל חכם שיאפשר להם לנווט בדיוק רב ובאופן עצמאי אל המטרה. "מדובר בחיישן מדהים", אמר.

במשרד הביטחון מתגאים כי המגמה עליה הכריז מנכ"ל משרד הביטחון נושאת פירות, וכי וההיקף יגדל בשנת 2013. "אנחנו קוראים לחברות קטנות לפנות אלינו לפרוש רעיונות בתחום הרובוטיקה, סייבר, כלי רכב לא מאוישים ותחומים נוספים ולקבל סיוע תקציבי. אנחנו מחפשים חדשנות", סיכם.

יצוין כי השבוע התקיים כנס ייחודי וראשון מסוגו שארגן האגף לסיוע וייצוא בטחוני (סיב"ט) בראשות תא"ל במיל' שמעיה אביאלי אליו הוזמנו והגיעו כ-200 תעשיות ביטחוניות קטנות ובינוניות המפתחות עבור מערכת הביטחון בארץ ובחו?ל טכנולוגיות חדשניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully