וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: חומרים מסרטנים בתחנה המרכזית בירושלים

25.12.2012 / 16:39

מבדיקת משרד הבריאות נמצא כי אלפי המבקרים בתחנה שבכניסה לבירה חשופים לזיהום אוויר חריג שעלול להוביל לתחלואה ולמוות. מפעילי התחנה קיבלו הוראה לשדרג את מערכת האוורור

סכנה אמיתית לציבור: המבקרים בתחנה המרכזית בירושלים חשופים לחומרים מסרטנים, כך קובע דו"ח של משרד הבריאות שהופק עבור המשרד לאיכות הסביבה. "הנתונים מצביעים בבירור על סיכון יתר לתחלואה ותמותה", נכתב.

אישה נמחצה בין שני אוטובוסים בתחנת המרכזית בירושלים, יולי 2012. חדשות 24
התחנה מרכזית בירושלים. מקום מסוכן/חדשות 24

בתחנה המרכזית בירושלים, אשר משמשת גם כמרכז קניות, עוברים מדי יום עשרות אלפי אדם. אלא שהיום נחשף כי השוהים במקום נמצאים בסיכון, שכן ריכוז החומרים הכימיים באוויר גבוה מאוד. בסיכון משמעותי ביותר נמצאים ילדים, שהשפעת חלק מאותם חומרים מזיקים עליהם גבוהה יותר.

מנתוני הדו"ח שפורסם היום עולה כי אותרו ריכוזים גבוהים מהרגיל של חומרים כגון חנקן דו חמצני (No2) ובנזן, שיכולים לגרום במשך הזמן ללוקמיה (סרטן הדם), בעיקר בקרב ילדים וקשישים. במסמך שחובר עוד בפברואר השנה נטען על ידי משרד הבריאות כי בעקבות ניטור סביבתי שבוצע בתחנה נמצא זיהום אוויר חריג באופן ניכר מהמותר בחוק. לפי הדו"ח, חשיפה לחומרים הללו יכולה להוביל להשפעות קצרות וארוכות טווח.

"מדובר בזיהום אוויר שעלול להשפיע גם במהלך חשיפה קצרת טווח, אך הציבור המשתמש יום יום בתחבורה ציבורית בתחנה המרכזית נמצא תחת השפעה מצטברת של החומרים הנפלטים ועלול לפתח בעיות בריאות משמעותיות", נטען. "חשיפות קצרות טווח לזיהום גורמות לסיכון יתר להתאשפז עקב בעיות לבביות ונשימתיות. החשיפה אליו מתבטאת בדיווחים על עלייה בתמותה ותחלואה נשימתית ולבבית בעיקר באוכלוסייה רגישה כגון קשישים".

אישה נמחצה בין שני אוטובוסים בתחנת המרכזית בירושלים, יולי 2012. חדשות 24
התחנה המרכזית בירושלים/חדשות 24

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לידיעה כי לא מדובר בדו"ח או במחקר חדש אלא במכתב שהועבר למשרד להגנת הסביבה, בעקבות פנייתו בדבר תוצאות המדידות שהתקבלו בתוך מבנה התחנה המרכזית בירושלים. "זיהום אוויר שמקורו בתחבורה נפוץ בישראל במרכזי ערים, כגון ירושלים וגוש דן, ולכן פנה משרד הבריאות למשרד להגנת הסביבה על מנת שיקדם את האכיפה בנושא חוק אוויר נקי". לפי המשרד הבריאות, "בכך מימש המשרד את תפקידו במסגרת החוק כגורם מייעץ בתחום זה".

עוד ביקשו להדגיש במשרד הבריאות כי ההמלצות בדו"ח מתייחסות לציבור המשתמש יום יום בתחנה המרכזית בירושלים, ואינו מתייחס לאנשים העובדים או מתגוררים בסמוך. כמו כן, הורה המשרד להגנת הסביבה למפעילי התחנה ליצור באופן מיידי הפרדה מוחלטת בין רציפי העלייה לאוטובוסים, בהם נמדד הזיהום החריג, ובין אזור הנוסעים הסגור (הקניון).
המשרד להגנת הסביבה אף דרש ממפעילי התחנה לדאוג לתפעול מלא ואפקטיבי של מערכת האוורור ומערכות ניטור האוויר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully