וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ראש העיר פתח תקווה יודיע היום על פרישתו

25.12.2012 / 0:35

יצחק אוחיון כינס את אנשי סיעתו ואמר כי יודיע על התפטרותו ויפרוש בשבועות הקרובים, בשל מצבו הבריאותי. גורמים מעריכים כי הוא פורש בשל ההגשה הצפויה של אישום נגדו

ראש העיר פתח תקווה, יצחק אוחיון, צפוי ככל הנראה להודיע היום (שלישי) על התפטרותו. הודעה רשמית בנושא טרם פורסמה, אך גורמים בעירייה טוענים שאוחיון כינס את אנשי סיעתו במהלך היום והודיע על כוונתו. במהלך הפגישה אמר אוחיון כי הוא עומד להודיע על התפטרותו ולפרוש במהלך השבועות הקרובים. עוד סיפר כי הסיבה לפרישה קשורה למצבו הבריאותי, אך על פי הערכות גורמים בסביבתו, הפרישה קשורה להגשה הצפויה של כתב אישום נגדו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

ראש עיריית פתח תקווה יואשם בקבלת שוחד. קובי אליהו
פורש בשל ההגשה הצפויה של כתב אישום נגדו? אוחיון/קובי אליהו

אוחיון בן ה-67 מכהן כראש העיר פתח תקווה משנת 1998, אז התמודד כמועמד עצמאי המזוהה עם מפלגת העבודה וניצח את מועמד הליכוד, גיורא לב. לפני שנבחר לתפקיד שימש אוחיון במשך עשור כמנהל מחלקת נוער וספורט בעירייה וכמנהל אגף גנים ונוף במשך 11 שנים. בעברו כיהן כדירקטור וכיו"ר חברת מיתב ויו"ר החברה לפיתוח פתח תקווה.

בחודש ספטמבר החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אוחיון, בגין עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, זאת בכפוף לשימוע שייערך לו. כמו כן, מתכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד ארבעה מעורבים אחרים בפרשות השוחד המיוחסות לאוחיון, בהם סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, אוריאל בוסו.

אוחיון נעצר לפני קרוב לשנתיים בעקבות חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד שקיבל שוחד וטובות הנאה בשלוש פרשיות. בשני מקרים מדובר, לטענת הפרקליטות, בקבלת שוחד מאנשי עסקים כדי לקדם פרויקטים בתחום הנדל"ן בעירו. במקרה השלישי מדובר בחשדות שלפיהן במהלך קמפיין הבחירות לראשות העיר ב-2008, קיבל אוחיון טובות הנאה כדי לקדם אינטרסים אישיים של שני אנשים, שהפכו מאוחר יותר לעדי מדינה בפרשה. סגנו, בוסו, חשוד במעורבות באחת מפרשות הנדל"ן. התיק הועבר לפרקליטות במאי אשתקד, עם המלצת המשטרה להעמיד אותו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully