וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: ביבי קבר את נאום בר אילן, אני אחיה אותו

24.12.2012 / 17:14

יו"ר התנועה התייצבה באוניברסיטה שבה הביע נתניהו תמיכה בעיקרון של "שתי מדינות לשני עמים" והתייחסה לדיווחים, לפיהם עיקרון זה לא יופיע במצע הליכוד. "הנאום היה תרמית"

צילום, עריכה: מאל דוד, יותם בן-דוד

נאום בר אילן, גרסת ציפי לבני: יו"ר "התנועה" הציגה היום (שני) את משנתה המדינית במסגרת נאום שנשאה באוניברסיטת בר אילן. לבני טענה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "קבר" את הנאום המדיני שנשא באותה אוניברסיטה ביוני 2009 וכי היא תחיה את עקרונותיו, ובראשם: "שתי מדינות לשני עמים".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

באירוע "מדברים בחירות" שארגנה אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן, אמרה לבני: "נתניהו עמד כאן ונתן נאום מדיני בו הוא הזכיר שתי מדינות לאום. אלה היו המילים שנתניהו לא רצה וסירב לומר ערב הבחירות הקודמות. אלה היו המילים שהוא נאלץ לומר אחרי הבחירות בלחץ העולם, ואלה היו המילים שהוא סירב לממש בין אם הוא לא רצה ובין אם בלחץ שותפיו הטבעיים. פחות מארבע שנים אחרי וכותרות הבוקר מעידות שהליכוד ביתנו מסרב להכניס את נאום בר אילן למצע הבחירות. אותו נאום ששימש את הממשלה הזו כמגן מול העולם, אותו נאום בו נפנף נתניהו ברחבי העולם כדי לומר כמה ישראל שואפת לשלום. היום יודע העולם כולו שהנאום היה רק מס שפתיים ומסכה".

ציפי לבני נואמת באוניברסיטת בר אילן, דצמבר 2012. בן קלמר
"נאום בר אילן היה רק מס שפתיים ומסכה". לבני בבר אילן, היום/בן קלמר

יו"ר "התנועה" התייחסה לפרסום היום, לפיו ספק אם עקרונות "נאום בר אילן" שנשא נתניהו ייכללו במצע הליכוד ביתנו לכנסת ה-19. לדבריה, "נאום בר אילן היה הספין והתרמית. עכשיו אנחנו נתקלים במציאות שעמה נצטרך לחיות גם אחרי הבחירות. זה הפך לשקר המוסכם של קואליציית נתניהו, וכמה טוב שזה יצא עכשיו לפני הבחירות... גם אם ביבי מנסה לקבור את נאום בר אילן - אני אמשיך להחיות אותו, כי אני מאמינה שזו הדרך היחידה שבה אני יכולה להשאיר לילדי מדינה יהודית דמוקרטית ובטוחה".

לבני הוסיפה, כי "מי שחושב שהסיפור של שתי מדינות לאום זה כי אנחנו חלשים או עושים טובות לארה"ב - זו שטות מוחלטת. זו הדרך היחידה לשמור על החזון הציוני, על מדינת ישראל כבית לעם היהודי. הדרך לשם עוברת בפתרון של שתי מדינות לאום, והסרבנות להסדר תגרום לזה שישראל תהפוך להיות למדינה דו-לאומית או מדינה ערבית, כי אנחנו לא יכולים רק לחלום. צריך להסתכל על המציאות, והיום יש רוב ערבי פלסטיני בין הים לירדן. ברגע שיורידו את הרעיון של שתי מדינות לאום מהשולחן, באותו יום יעלה על השולחן הפתרון הרע ביותר עבורנו - מדינה אחת בין הים לירדן. ביום שבו זה יהיה הפתרון, כולם ילכו להצביע - גם הפלסטינים שהיום מצביעים ברשות. אם לא נדאג שהיא תהפוך למדינה, הם יצביעו לכנסת, ואני רוצה שאנחנו נהיה אלה שנקבע את גורלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ציפי לבני נואמת באוניברסיטת בר אילן, דצמבר 2012. בן קלמר
"הוויכוח בין נתניהו לבנט הוא לצרכי בחירות". לבני, היום/בן קלמר

יו"ר "התנועה" התייחסה גם להתגוששות בין הליכוד לבין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. לדבריה,"הוויכוח בין נתניהו לבנט הוא לצרכי בחירות בין שני אנשים שבפועל מאמינים באותו דבר. נוח לנתניהו ערב בחירות לדבר למצלמות על סרבנות - ובצדק זה מנוגד לערכים שלנו, לערכים שלי. אבל זה פחות נוח לביבי להתעמת במפלגה שלו. עם סרבני הפקודה אצלו בבית. פייגלין נזף בבנט שחזר בו מסירוב הפקודה. נתניהו לא מתעמת איתם, כי הוא צריך אותם לצדו. הציבור צריך לדעת שזה לא רק שותפים פוליטיים, אלא באותה משפחה אידיאולוגית שרבה כדי שהשכנים ישמעו, אבל בפועל הם שותפים לאותם עקרונות. זה מה שהליכוד הפך להיות. זה הליכוד שהייתי צריכה לעזוב עם אריק שרון - וכשעזבנו, לקחנו איתנו את הערכים שחסרים היום לליכוד".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לבני: "מדהים באיזו מהירות מתייצבת שוב ציפי לבני, להגן על הפלסטינים. צריך להיות חירש כדי לא לשמוע ועיוור כדי לא לראות מה קורה בעזה ובמדינות האזור - ולהמשיך להתעקש לדהור לתהום ביטחונית ומדינית. לבני הודתה, שאינה רואה היטב (בסרטון שפרסמה), ועכשיו נותר לראות מתי תודה שהעיוורון המדיני שלה, מסכן את ישראל - האם רק כשחמאס ישלוט גם ביהודה ושומרון ויירה גם משם? אגב, לידיעת לבני המצע המדיני המשותף עדיין לא פורסם".

כותרות נוספות בוואלה! בחירות:
יחימוביץ' לנתניהו בדף הפייסבוק שלו: "בוא לעימות פומבי"
ליף: "מפלגת 'לא מאמין למפלגות' הייתה זוכה בבחירות"
גם לקדימה יש סרטון: "מי אתם שתדרכו על שאול מופז?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully