וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליף: "מפלגת 'לא מאמין למפלגות' הייתה זוכה בבחירות"

24.12.2012 / 15:09

מנהיגת המחאה החברתית השתתפה בכנס בנושא שינוי שיטת הממשל ותקפה את המערכת הפוליטית, "שלא מכבדת אותנו". אלדד יניב: "תצביעו פתק לבן, תביעו מחאה אישית על הפוליטיקאים"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

"אם היום הייתה קמה מפלגה שקוראים לה 'אני לא כל כך מאמין למפלגות' היא הייתה לוקחת לפחות שליש מהקולות", כך אמרה הבוקר (שני) דפני ליף, מנהיגת מחאת האוהלים של הקיץ הקודם, בכנס בנושא שינוי שיטת הממשל. בניגוד לכותרת האירוע, הביעה ליף ספקנות ביכולת של שינוי משטרי להביא לפתרון מהותי. "שינוי שיטת הממשל צריך להתחיל בכבוד לבוחרים, וזה משהו ששליחי ציבור צריכים לקבל על עצמם, ואנחנו בתור אזרחים צריכים לדרוש. מה קרה להיכל הדמוקרטיה? איך מי שהולך להיות שליח ציבור מדבר במושגים של 'איך אני מעגן את הכסא שלי לעוד קדנציה?'"

"המערכת הזאת לא מכבדת אותנו", המשיכה ליף, "וזה לא משנה איזה מסגרת נשים שם, כל עוד אנחנו לא מכבדים את עצמנו ומחליטים שאנחנו לא מפקירים את היום-יום 'כי ככה זה'. זה לא משנה איזה חקיקה יעבירו ואיזו מסגרת, תמיד מישהו ינסה לסגור עלינו איזו פינה. מי שיש לו כוח ימצא דרך לעקוף את הסנקציות". היא ביקרה את הנורמות האתיות הנהוגות בשדה הפוליטי הנוכחי, "צריך לייצר מערכת ערכים שנבחרי ציבור צריכים לעמוד בה. אנחנו יצאנו מוקדם לבחירות, על תקציב שנפל - שאיש לא ראה אותו. יש אנשים שקיבלו תיקים והפכו להיות שרים בממשלה כשלא בחרו בהם. הכל גמיש".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

דפני ליף בפאנל עם נציגי המפלגות, דצמבר 2012. בן קלמר
"שינוי שיטת הממשל צריך להתחיל בכבוד לבוחרים". ליף, היום/בן קלמר

בכנס, שאורגן על ידי המרכז להעצמת האזרח בשיתוף עם המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, השתתפו נציגות מפלגות שונות, יעל גרמן מיש עתיד ורונית תירוש מקדימה, כמו גם יו"ר מפלגת ארץ חדשה, אלדד יניב, שעורר מחלוקת כאשר קרא לבוחרים לשקול להצביע בפתק לבן. "אנחנו עוד רגע בסופה של מערכת בחירות כשהמפלגה הגדולה ביותר, כ-28 מנדטים, זו מפלגת המיואשים – אנשים שאין להם למי להצביע. 28 מנדטים זה בדיוק מיליון האנשים שהוציאה דפני ליף לרחובות, אבל המחאה לא נגמרה. לא יוצאים לרחובות פעם אחת", אמר יניב, " הכוח שלכם הוא הכי חזק בעולם גם ב-22 בחודש. אל תיבהלו להצביע בפתקים לבנים או שחורים, תביעו את המחאה האישית על מה שאתם רואים בעיניים, על איך פוליטיקאים מתנהגים, איך הם משתינים עליכם. אם מיליון אנשים יצביעו פתק לבן, ביבי לא יהיה ראש ממשלה. הם יבינו שהעם קורא למרי אזרחי. פעם אחר פעם אנחנו מצביעים ודקה אחרי אנחנו מופתעים שנושאים הפוכים לגמרי ממה שהבטיחו מקודמים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דפני ליף בפאנל עם נציגי המפלגות, דצמבר 2012. בן קלמר
עימות בין יניב לגרמן: "אל תהיה במערכת הפוליטית". הכנס, היום/בן קלמר

גם יניב ביקר את העיסוק בשינוי שיטת הממשל. "הבעיה היא לא לתת יותר יציבות לשיטה, היא לא צריכה יותר בטון. במדינת ישראל יותר מ-50% מחברי הפרלמנט נהפכים ללוביסטים, או שהם לוביסטים כבר כשהם ח"כים וכשהם נערי האוצר. הם כבר עובדים אצל הטייקונים, הם כבר יודעים איזה מצנח זהב מחכה להם". ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, ביקרה את דבריו בנוגע להצבעה בפתק לבן, וציינה כי זו סתירה כיוון שהוא עצמו מתמודד בבחירות. "אז אל תהיה במערכת הפוליטית", אמרה. מועמדת יש עתיד הביעה דווקא תמיכה בשינוי שיטת ממשל. "הממשלות היום, כדי להרכיב קואליציה, כדי שהן תוכלנה לשלוט, תלויות במגזרים ובמיעוט ואנחנו נמצאים במצב שבו המיעוט קובע לרוב את אורח חייו. המיעוט קובע שלא יתגייסו לצבא, שלא יהיו לימודי ליבה שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, שיהיו מחירים גבוהים בסופר בגלל המחירים הגבוהים של ההכשרים ואת זה צריך לשנות. ולכן אני בעד שינוי שיטת הממשל".

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully