וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתומים על מודעת תמיכה בבנט - ולא מכירים אותו

יהושע בריינר

24.12.2012 / 13:40

בעקבות הסערה האחרונה, פרסמה הבית היהודי מודעת תמיכה ביו"ר שעליה חתומים "חבריו לצוות", אך מבדיקה עולה כי חלק מהם כלל לא חתמו ואינם מכירים אותו. המפלגה: "טעות טכנית"

לאחר הסערה סביב התבטאותו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בנוגע לפינוי יישובים, פירסמה הבוקר (שני) המפלגה מודעה שבה חתומים "קצינים ולוחמים" ששירתו לצדו של בנט, ומביעים בו תמיכה. אולם, מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי כמה מהאנשים המופיעים במודעה כתומכים, כלל לא חתמו על המכתב, ואף אינם מכירים היכרות אישית את העומד בראש הבית היהודי.

מהבדיקה עולה כי החתומים אמנם שירתו בסיירת מגלן, שם פיקד בנט, אולם הם בקושי מכירים אותו, ולא נתנו את הסכמתם לפרסום. "לא חתמתי על שום עצומה", "אני מכיר אותו קצת, מהמילואים" ו-"אני בכלל לא תומך בו" הן חלק מהתשובות שהתקבלו על ידי החתומים על המכתב. במודעות שפורסמו הבוקר נכתב כי "אנו, קצינים ולוחמים, עומדים נדהמים מול המתקפה המאורגנת של הליכוד בראשות נתניהו על חברנו לצוות ועל מפקדנו נפתלי בנט. כשם שהיה לצידנו תמיד, אנו נעמוד לצידו בכל מצב שיהיה תחת מתקפות שקריות ומסולפות".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מי תומך ומי לא? המודעה שפורסמה בעיתונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא חתמתי על שום עצומה לשום נפתלי בנט", אמר מי שחתום במודעה במקום השני, רס"ל אביב קציר, "זה פשוט לא נכון. הכרתי אותו קצת מהשירות הסדיר שלי אבל לא חתמתי על עצומה כלשהי לא בעדו ולא נגדו". חתום אחר, רס"ר ציון קאנדלקאר הופתע אף הוא מהטלפון של וואלה! חדשות הבוקר. "אני חושב ששירתתי מעט זמן עם בנט אבל לא זוכר שחתמתי על המודעה", הוא אומר, "כנראה שמישהו הכניס את השם שלי בלי ליידע אותי אבל אני לא תומך בנפתלי. קצת היכרתי אותו מהמילואים אבל כבר שנתיים שאני לא עושה מילואים. אני מבין שיש שמות של אנשים אחרים ששירתו איתי אבל אני לא חושב שהם קשורים בדרך כלשהי לבנט". אדם אחר שחתום על המכתב וסירב להזדהות בשמו אמר כי "יש לי עבר ביחידה אבל לא עבר עם בנט ואני לא קשור לעצומה".

רס"ם יהב פלד, ששמו גם מופיע ברשימה, אומר כי חתם על מכתב התמיכה, אולם הוא עצמו לא שירת לצידו של בנט. "הרשימה יצאה בצורה מהירה ולא מסודרת והיו תקלות", הוא מודה, "גם אני לא מכיר את בנט ולא אכלנו מאותו המסטינג אבל אני מהסיפורים עליו ביחידה, אני יודע מספיק בשביל לדעת מי זה האדם. מדובר באיש משכמו ומעלה, אדם עם אופי טוב, ישר שאפשר לסמוך עליו".

רס"ן גדי רייכמן הוא אחד החותמים שדווקא כן שירת עם בנט לאורך שירותו. "אני לא מסכים עם דעותיו הפוליטיות בכלל אבל אני מכיר את נפתלי מהשירות הצבאי, בסדיר וקבע, והוא לוחם מצוין ובן אדם מצוין. הייתי איתו בסיטואציות מורכבות ואני יודע שברגע האמת הוא לעולם לא יסרב פקודה. אתמול בערב התקשרו אליי מארגני העצומה והסכמתי לשים בה את שמי". אחד ממארגני הרשימה נמצא כעת בשירות מילואים אך הודה כי הרשימה שהועברה שגויה בחלקה. "אפילו השם שלי לא מופיע בה", סיפר והסביר, "נפלו טעויות טכניות וזה לא בא מהבית היהודי אלא יוזמה של כמה קצינים מהיחידה. לא ברור לי איך הוכנסו שמות של אנשים שלא חתמו אבל המודעה תתוקן בזמן הקרוב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

שמות הלוחמים לא הועברו לצנזורה

במפלגת הבית היהודי טוענים בתוקף כי בסך הכל מדובר בחמישה שמות שהוכנסו לרשימה בשל מה שהם מגדירים טעות טכנית. "כמות החותמים על העצומה גדולה מזו שפורסמה", אומרים במפלגה, "ואנו מודים לליכוד שהאיר את עיננו לכך. בכל טעות טכנית בעצומה שהוחתמה על ידי החברים, שחלקם נמצאים במילואים ברגעים אלה, ישנם שמות בודדים שהוחתמו ולא הופיעו וכאלה שהופיעו ולא חתמו. פנינו למארגני העצומה בבקשה שיתנו את הרשימה בהתאם". בליכוד מיהרו לתקוף את בנט. "שוב הוכח שבנט הוא פוליטיקאי מהזן הישן אשר במקום להתנצל ולחזור בו מתמיכתו בסרבנות מעדיף לנסות בכל דרך להכשיר את תמיכתו בסרבנות, גם אם זה כרוך שוב בפגיעה בצבא".

אלא שלא זו הבעיה היחידה במודעת התמיכה בבנט. מכיוון שמדובר בפרסום שמותיהם של לוחמים, שחלקם עדיין משרתים במילואים ביחידת מגלן וביחידות אחרות, היו אמורים מארגניה להעבירה לאישורה של הצנזורה הצבאית. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי המודעה לא הוגשה לאישור. בצנזורה הצבאית סירבו להתייחס לעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully