וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הודו מנסה להרגיע את הרחוב: נתפוס האנסים

24.12.2012 / 11:02

זה שבוע שאלפים חוסמים רחובות בניו דלהי במחאה על אונס קבוצתי של אישה באוטובוס. ראש הממשלה נאם בטלוויזיה והבטיח: נתפוס את מבצעי הפשע. הנאנסת עדיין מאושפזת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בהודו חסמו הבוקר (שני) צירים מרכזיים במרכז ניו דלהי והשביתו תחנות רכבת, במאמץ להשיב את הסדר לבירה, שסבלה ממהומות סוערות בעקבות אונס קבוצתי של אישה צעירה. בצעד נדיר, ראש הממשלה מנמוהאן סינג פנה לאומה, ובנאום בטלוויזיה הפציר במפגינים לפנות את הרחובות והבטיח שהאנסים ייענשו על "פשעם המחריד".

פקקי ענק בבירה שבה גרים כ-16 מיליון בני אדם, אחרי שהמשטרה חסמה כבישים מרכזיים בניו דלהי, ותחנות רכבת רבות במרכז העיר נסגרו כדי לשבש את תנועת המפגינים, רבים מהם סטודנטים שהפרו את האיסור הזמני על התקהלויות המוניות. לכל אורך סוף השבוע, שוטרים השתמשו באלות, בגז מדמיע ובתותחי מים כדי לפזר מפגינים בעיר ובסביבתה, ובכמה ערים נוספות ברחבי הודו.

מהומות בניו דלהי בעקבות אונס קבוצתי באוטובוס. הודו, דצמבר 2012. רויטרס
עשרות הודים נפצעו במהלך העימותים עם המשטרה/רויטרס

הקורבן, בת 23, נאנסה ביום ראשון שעבר באוטובוס במרכז ניו דלהי. התוקפים אנסו אותה במשך כשעה ולאחר מכן השליכו אותה מהרכב הנוסע. היא עדיין מאושפזת ומונשמת ומצבה קשה.

בנאומו לאומה, קרא ראש הממשלה סינג לכל אזרחי הודו לשמור על השקט והסדר. "אני מבטיח לכם שננקוט את כל האמצעים האפשריים כדי להבטיח את שלומן וביטחונן של כל נשות המדינה", אמר בטלוויזיה. סינג היה נתון לביקורת נוקבת מכיוון שלא הגיב לסערה הציבורית בעקבות האונס, בעוד שראש האופוזיציה, סוניה גנדי, נפגשה עם כמה מראשי המפגינים.

לדברי רנג'נה קומרי, ראש המכון למחקרי חברה בדלהי, הציבור בהודו אוגר כמות אדירה של זעם. "אנשים כועסים מכיוון שכל כך הרבה תקריות לא קיבלו תגובה מצד המחוזות או הממשלה", אמרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהומות בניו דלהי בעקבות אונס קבוצתי באוטובוס. הודו, דצמבר 2012. רויטרס
המשטרה אסרה על התקהלויות המוניות, אך המפגינים הפרו את האיסור/רויטרס

ניו דלהי ידועה כעיר בה מתבצע המספר הרב ביותר של מקרי התעללות מינית ברחבי הודו. לפי הערכות המשטרה, אחת ל-18 שעות נאנסת בחורה בעיר. מרבית המקרים אמנם אינם מדווחים או שאינם זוכים לסיקור תקשורתי כה נרחב, אך נראה כי המקרה האכזרי שאירע בשבוע שעבר הוביל להפגנות הגדולות ביותר שאירעו במדינה מאז אמצע השנה שעברה.

מדובר במהומות החמורות ביותר בהודו מאז 2011, אז פרצו המונים לרחובות במחאה על השחיתות הממשלתית. אחד העיתונים בהודו טען כי "כמו בכל מובן, הממשלה חסרת אונים בקשר לשאיפותיה של הודו ודרישותיה". לפי העיתון Mint, "ההפגנות נגד התקיפה האכזרית הן רק מטאפורה לתסכול הכללי. הודו החדשה מבטיחה הרבה אך מעניקה מעט. אין מספיק משרות כדי לקלוט את 12 המיליונים שמצטרפים לשוק העבודה מדי שנה".

מהומות בניו דלהי בעקבות אונס קבוצתי באוטובוס. הודו, דצמבר 2012. רויטרס
לפי ההערכות, אישה נאנסת בדלהי כל 18 שעות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully