וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם באונס, זוכה ותובע מיליונים: "לנקות שמי"

גלעד גרוסמן

23.12.2012 / 20:52

אסף שיאחי נאשם באונס צעירה לכאורה לאחר בילוי במועדון. לאחא שזוכה, הוא תובע את המשטרה ואת המתלוננת על אופן ניהול החקירה ומתן עדות השקר. "עוד מתייחסים אליי כאל אנס"

הקרב על שמו: שלוש וחצי שנים אחרי שזוכה מאישום באונס צעירה, ממשיך אסף שיאחי במאבק שנועד להסיר מעליו את "הכתם שדבק בו". בימים הקרובים הוא צפוי להגיש תביעה בגובה 2.5 מיליון שקלים נגד המתלוננת, המשטרה והפרקליטות. "אני רוצה להראות לכולם שיצאתי זכאי, לנקות את השם שלי. הזיכוי לא הספיק. עדין יש אנשים שמתייחסים אלי כאל אנס".

שיאחי הואשם באונס לפני כחמש שנים, כאשר היה בתחילת שנות ה-20 לחייו, וזוכה רק ב-2009, לאחר משפט שארך קרוב לשנתיים, במהלכו היה נתון במעצר ובמעצר בית. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הוא היה בקשר טוב עם המתלוננת. כל זה השתנה ערב שישי אחד באמצע 2007, שבו יצאו השניים למסיבה יחד עם חברים נוספים. הבילוי המשותף הסתיים במריבה בינו לבין הצעירה, שעל פי התביעה, שתוגש באמצעות עו"ד אייל בסרגליק, "הולידה עלילת דם שפלה, אשר רקחה הנתבעת, ואשר הרסה את חייו, של התובע".

באותו הערב, כך עולה גם מהכרעת הדין במשפטו של שיאחי, יצאה המתלוננת מהמועדון כדי להוציא כסף מכספומט. לאחר שלא חזרה, החליטו אסף ואחיו לצאת ולחפש אותה. אחרי זמן מה הם הבחינו בה מגיחה מסמטה אפלה, כששיערה סתור, וכשהיא בלוויית גבר זר. שיאחי צעק על המתלוננת ואף הטיח בה קללה. מאז, נוצר נתק בין השניים.

כחצי שנה לאחר מכן התכתב שיאחי ברשת האינטרנט עם חברתה של המתלוננת, ובין השאר שב וכינה אותה "זונה". אותה מתלוננת לעתיד ראתה את התכתובת וענתה, תוך שהיא מתחזה לחברתה, כי יש "לו מזל שהיא לא הגישה תלונה נגדו במשטרה". זמן קצר לאחר מכן התקיימה פגישה בינו לבין המתלוננת, בנוכחות אחרים, שנועדה ללבן את האווירה. במהלך הפגישה סיפרה המתלוננת כי שיאחי התעללה בה מינית. "הייתי בהלם כשהיא אמרה את זה. לא ידעתי מה לעשות", אמר. לאחר מכן הגישה המתלוננת תלונה במשטרה, שהובילה למעצרו של שיאחי שנמשך שמונה ימים.

"ישר עוצרים את הגבר"

"זה היה פשוט טראומתי. פעם ראשונה שנכנסתי למעצר. לא אכלתי, לא שתיתי. אתה נהיה מישהו אחר. הרגשתי לא טוב, לא ידעתי איך להתמודד", סיפר. לדבריו, הוא נחקר על ידי שוטר לא מקצועי, שזו הייתה חקירת האונס הראשונה שלו. "קודם כל מאמינים לבחורה. ישר עוצרים את הגבר ולא חוקרים אותו מא' עד ת'. זה היה הלם בשבילי".

בהמשך הוגש כתב אישום, בו נטען כי כאשר הצעירה הייתה בת 13, תקף אותה שיאחי מינית ארבע פעמים בחדרו. הוא הואשם באונס, בניסיון לבצע מעשה סדום ובביצוע מעשים מגונים. לאחר המעצר, שהה במעצר בית עד לזיכויו. "לא יכולתי לצאת מהבית, לעשות כלום. ישר פוטרתי מהעבודה", אמר. "במעצר בית זה, שהה התובע חודשים רבים, קשים מנשוא בהם סבל התובע במעצר הבית. הוא הבין כי חייו נהרסו, בשל עלילת דם שקרית", נכתב בתביעה מטעמו.

עוד נטען בתביעה, כי במהלך המשפט הציעה לו הפרקליטות שלוש פעמים להודות בכתב אישום מתוקן ומקל, אולם הוא סירב "שכן לא היה מוכן להודות בשקר. לא היה מוכן להודות ולקחת אחריות על אשר לא עשה". לטענתו, בעקבות סירובו החמירה עמו הפרקליטות ולא איפשרה להקל בתנאי המעצר שלו.

בתום המשפט קבעו השופטים כי ישנן אי התאמות וקשיים עובדתיים בגרסת המתלוננת, שהיו לה סיבות לכעוס על הנאשם - וכי העובדה שלא סיפרה על המעשים שייחסה לשיאחי במשך שנים ארוכות, כאשר לא היו לה סיבות לחשוש ממנו, מחלישים את עמדת התביעה. מנגד, הם קבעו כי גרסתו הייתה עקבית ולא נתגלו סתירות בחקירותיו במשטרה או בעדותו בבית המשפט.

"הפרקליטות 'מרחה' את המשפט"

שיאחי תובע את המשטרה והפרקליטות בגין רשלנות וכליאת שווא, לאחר שלטענתו חקירת המשטרה הייתה לא ראויה, ומשום שניתן היה בקלות להוכיח כי תלונת הצעירה אינה אמיתית והעובדות אינן אפשריות. כמו כן, נטען כי הפרקליטות סירבה להקלות במעצר הבית לאורך מרבית המשפט, גם כאשר המתלוננת עצמה אמרה שאינה מתנגדת להקלות אלה. עוד נטען, כי הפרקליטות התעלמה מראיות ו"מרחה" את המשפט. ביחס למתלוננת, שיאחי תובע אותה בגין שיבוש הליכי משפט, עדות שקר, מרמה, תרמית ועושק, כליאת שווא ולשון הרע.

"הנתבעת העדיפה להמשיך ולצפות בעוד מתנהל התיק נגד התובע והלכה למעשה על ידי המשך העדות השקרית, מנעה את סיומו תוך פגיעה בתובע, בני משפחתו ומכריו, על בסיס תיק ש'תפרה' בשקדנות", נכתב בתביעה.

"החיים לא חוזרים. זה לא קל", אמר היום שיאחי. "אני מנסה להתחיל עבודה חדשה, ואז שומעים על המשפט ואומרים 'לא, לא לא'. גם קשה לי ליצור קשר עם נשים. אפילו שיצאתי זכאי, אי אפשר לנקות את הכתם". הוא מקווה שבעתיד המשטרה לא תתרשל בחקירות אונס, כפי שהוא טוען שקרה במקרה שלו. "מי שקורה לו דבר כזה שילך עם האמת שלו כמו שאני הלכתי עם האמת שלי. בסוף הוא יראה צדק", אמר.

"מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שקרו בישראל", ציין פרקליטו של שיאחי, עו"ד אייל בסרגליק. "היו ראיות שצריך לחזור מכתב האישום. במקום זאת, האמינו למתלוננת שהתלוננה חמש שנים אחרי המקרה במקום לבדוק את התלונה בעין בוחנת. הזיכוי מדבר בעד עצמו".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "התיק נוהל במשך שמונה ימים של מעצר תחת עינו הפקוחה של בית משפט. החקירה בוצעה על ידי מספר חוקרים ותיקים ומנוסים ובסיומה התיק הועבר להמשך טיפול פרקליטות מחוז מרכז".

דובר משרד המשפטים בשם פרקליטות מחוז מרכז טען כי לא ניתן להתייחס לתביעה שכן היא עדיין לא הוגשה. יחד עם זאת צויין כי בעבר הגיש שיאחי בקשה לפיצוי המסגרת ההליך הפלילי אולם הוא משך אותה לאור הערות השופטים.

את תגובת המתלוננת לא היה ניתן להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully