וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מגנים על העורף: המדינה תחלק בובות חיבוקי

טל שלו

23.12.2012 / 14:45

תכנית הסיוע עבור תושבי הדרום, שאישרו חברי הממשלה, כוללת הקצאת 300 אלף שקלים לטיפול באמצעות בובת הכלב העצוב שהומצאה בישראל ונחשבת לבעלת השפעה על ילדים בטראומה

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד תכנית להגברת פעולות הסיוע לטיפול בתושבי הדרום בעקבות מבצע "עמוד ענן", שיזם צה"ל נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, בעלות של כ-9.5 מיליון שקלים. התוכנית, המתמקדת בטיפול בנפגעי חרדה כתוצאה מירי הטילים על יישובי הדרום וכן במתן פתרונות לצרכים של אוכלוסיות מיוחדות, קשישים ועולים, כוללת הקצאת 300 אלף שקלים למימון שעות טיפול באמצעות בובות "חיבוקי", פטנט ישראלי שנועד להפיג השפעות של לחץ וטראומה בקרב ילדים במצבי עימות ומלחמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיבוקי עם חבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בבובות מתוצרת סין עם פני כלב עצוב, הידועות כבעלות השפעה על ילדים בטראומה. במחקרים שנערכו בשנים האחרונות הוכח כי ילדים משליכים על בובת ה"חיבוקי" את רגשותיהם. מאז 2006 חולקו יותר מ-50 אלף בובות "חיבוקי" לילדים בגבול הצפון והדרום. בשנת 2011 ארגון הג'וינט העומד מאחורי הפטנט אף שיגר משלוח של בובות "חיבוקי" לאזור העיר סנדאי ביפן, שנפגעה קשות בעקבות רעידת אדמה וגל צונאמי אשר הסבו נזק רב לאתר תחנות הכוח "פוקושימה" בצפון-מזרח יפן. התוכנית כוללת בנוסף הקצאת כספים למימון סדנאות "הפגה" המיועדות לאוכלוסיות מיוחדות ותלמידים בדרום, וכן שיקום קהילתי.

בסיום מבצע "עמוד ענן" הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנכ"ל משרדו הראל לוקר, להקים צוות המורכב ממנכ"לים של משרדי ממשלה שונים לגיבוש תכנית סיוע עבור תושבי יישובי הדרום. בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה היום התייחס נתניהו לאישור התכנית, ואמר כי "בדרום, שם החזית שקטה, יש לנו ספיחים של טיפול בעורף, ונעשה זאת עם מענקים נוספים שאנחנו ניתן לאנשים ולקהילה". נתניהו הוסיף כי "לכל הדעות, היה טיפול מוצלח מאוד בהגנת העורף במבצע האחרון, ואני גם אקיים בהמשך היום דיון ממצה על לקחי העורף ב'עמוד ענן'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully