וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חרדים נעצרו בחשד שתקפו עורך עיתון חרדי

23.12.2012 / 10:55

עורך העיתון "הפלס" המשתייך לזרם החרדי-ליטאי הותקף לפי החשד במסגרת מאבקי כוח בין הפלג מבני ברק ממפלגת דגל התורה, לפלג הירושלמי - שהתפצל ממנה והקים את מפלגת "נצח"

שני צעירים תושבי בני ברק נעצרו לפנות בוקר (ראשון) בחשד שתקפו בירושלים ביום חמישי את הרב נתי גרוסמן, עורך העיתון החרדי "הפלס" המשתייך לפלג הירושלמי מהזרם החרדי-ליטאי. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר ושוחרר לאחר זמן קצר לביתו. השניים נחקרים במרחב מוריה ויובאו היום להארכת מעצר. על פי החשד, הם תקפו את גרוסמן בכניסה לביתו בשכונת בית וגן בירושלים. אחד מהם נעצר בישיבת פוניבז' וחברו נעצר בביתו.

מחקירת המשטרה עולה כי הרקע לתקיפה הוא פילוג בתוך העולם החרדי-ליטאי, שנציגיו בכנסת הם חברי סיעת יהדות התורה. הסיעה כוללת את מפלגת דגל התורה שבה שני פלגים – הירושלמי ובני ברק. מאז לכתו של הרב יוסף שלום אלישיב ביולי 2012, קיים מאבק בין שני הפלגים בנוגע לשאלה מי הוא יורשו של הרב שנחשב ל"פוסק הדור" ולבכיר הרבנים. הפלג הירושלמי טוען שמנהיג הציבור החרדי-ליטאי הוא הרב שמואל אוירבך - ראש ישיבת מעלות התורה בירושלים ונשיא ועד הישיבות. לעומת זאת, הפלג מבני ברק גורס כי ממשיך דרכו של אלישיב הוא הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן - ראש ישיבת פוניבז' לצעירים לשעבר, ראש כולל פוניבז' וראש ישיבת ארחות תורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הגינוי של הרב אוירבך/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המאבק בין הפלגים פוטרו כמה בכירים ממערכת העיתון "יתד נאמן", ואחרים פרשו מרצונם, כיוון שהם משתייכים לפלג של הרב אוירבך. אנשי הפלג הירושלמי הקימו בתגובה את היומון "הפלס", המתחרה ב"יתד נאמן". גרוסמן משמש מאז הקמת המערכת כעורך העיתון, שהתקבל בחרם מודעות בבני ברק. המתיחות בין הפלגים השפיעה גם על הלך הרוח ברחוב החרדי. כל צד ניסה להשחיר את פני יריבו וטען כי הצד השני מחרחר מדון. המלחמה לא פסחה גם על שוק הפרסום בשני העיתונים וכל צד ניסה לשכנע את המפרסמים שלא יעבדו עם המתחרה, כיוון שהדבר פוגע ברחשי הציבור החרדי. בעקבות תקיפתו של עורך "הפלס", מנהיג הפלג הירושלמי, הרב אוירבך, פרסם לפני כניסת שבת מכתב המגנה את המעשה. "אודות השמועה הנוראה שהגיעה כאשר אנשי בליעל חטאים העיזו באלימות בל תתואר הרימו יד לשלוח בנפשו של מי שנצטווה על ידי מרנן לעמוד בפרץ לא לשנות ממה שקבלנו מרבותינו גדולי הדורות. אנו מוחים בזה בכל תוקף וחרדים לבאות, לאור אשר כזאת עלתה בקרב מחננו השם ירחם", כתב הרב.

לקראת הבחירות לכנסת ה-19, שיתקיימו ב-22 בינואר, נציגי שני הפלגים ניהלו ביניהם משא ומתן לפני הגשת הרשימות לכנסת, אך מכיוון שנציגי הרב אוירבך לא שובצו ברשימת דגל התורה, אנשי הפלג הירושלמי החליטו להתמודד בנפרד בבחירות במסגרת מפלגת "נצח". לדברי גורם במפלגה החדשה, מכיוון שהציבור שלהם לא זוכה לייצוג הולם, הוקמו מפלגה ועיתון שיהיו לו לבית. במפלגה מבינים שהסיכויים לעבור את אחוז החסימה אינם גבוהים, אולם רואים בעצם ההתמודדות העצמאית מפגן כוח שעשוי לעזור בהמשך הדרך – בפרט בבחירות המוניציפאליות בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully