וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תיק השיכון יהיה בידי הליכוד ביתנו

טל שלו

22.12.2012 / 21:52

ראש הממשלה הבהיר כי התיק יילקח מידי ש"ס כדי "לעשות למחירי הדיור מה שעשינו בשוק הסלולר". באשר לשאלה אם ליברמן יכהן כשר הביטחון אמר נתניהו: "לא, דיברנו על תיק החוץ"

מש"ס לליכוד ביתנו: ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (שבת) באופן פומבי כי תיק השיכון יהיה בממשלה הבאה בידי הליכוד-ישראל ביתנו ולא בידי ש"ס. בראיונות שהעניק לשלושת ערוצי הטלוויזיה הסביר נתניהו כי יש לו "חשבון פתוח" עם הביורוקרטיה של הדיור, ולכן "אני מתכוון להשאיר אצלי את משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל, כי אני מתכוון לעשות למחירי הדיור את מה שעשינו בשוק הסלולר".

נתניהו גם אישר שהשר לשעבר אביגדור ליברמן מעוניין לשמור בידי הליכוד-ישראל ביתנו את תיק הפנים. "ליברמן דיבר איתי על הפנים. שמעתי את זה. אני שוקל את הדבר", אמר נתניהו בראיון לערוץ הראשון.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
דיברו גם על תיק הפנים. נתניהו וליברמן/עומר מירון

נתניהו סירב להתייחס לחומרת כתב האישום הצפוי נגד ליברמן - ושב והעניק לו גיבוי. לדברי ראש הממשלה, "לכל אדם יש זכות להוכיח חפותו. אני מאחל לו שיסיים עם זה מהר. הוא עשה דבר נכון כשהוא התפטר, כדי שיוכל בהזדמנות הקרובה לחזור לתפקיד שר בכיר בממשלה". ראש הממשלה השיב בשלילה לשאלה אם ליברמן צפוי לכהן כשר הביטחון: "לא. דיברנו ספציפית על תיק החוץ. כרגע, תיק החוץ בידיי".

אתמול בבוקר זימן אליו נתניהו בבהילות את המגישים הבכירים בשלושת ערוצי הטלוויזיה לסדרת ראיונות שהוקדשו ברובם לתגובה על דברי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שאמר כי אינו מסוגל לפנות יהודים מבתיהם. "סרבנות לא תהיה בממשלה שלי. לא יהיה דבר כזה", אמר נתניהו בחלקים מהראיון ששודרו כבר אמש.

בראיון לערוץ הראשון נשאל נתניהו בהקשר זה על תכנית ההתנתקות ואמר: "התנגדתי והתפטרתי מהממשלה". זאת אף שבעת שכיהן כשר האוצר בממשלת אריאל שרון, הצביע נתניהו בעד התכנית במשאל מתפקדי הליכוד שקיים שרון במאי 2004, בהצבעה שהתקיימה בהמשך בממשלה וכן בכנסת באוקטובר 2004. לאורך כל הדרך נתניהו אמנם השמיע הסתייגויות מפינוי ההתנחלויות, דרש משאל עם ואיים בהתפטרות, אך הוא נקט צעד ממשי והתפטר מהממשלה רק ב-7 באוגוסט 2005, שבוע לפני מימוש ההתנתקות, כשהתפטרותו הייתה חסרת כל משמעות בכל הקשור לפינוי עצמו.

פעילי המחאה הפריעו לנאומו של שר השיכון אטיאס. נועם אשל
ייאלץ להיפרד מתיק השיכון. אטיאס/נועם אשל

"לנווט נושאת מטוסים ולא סירת גומי"

על רקע התחזקותו האחרונה של בנט בסקרים, נתניהו התמקד בראיונות במסר העיקרי של קמפיין הבחירות של הליכוד, שיושק בשבוע הבא, במטרה למשוך את מצביעי הימין בחזרה לליכוד. "כאשר ייסגרו הקלפיות - אחמדינג'ד, נסראללה ומשעל ירצו לדעת רק דבר אחד: ראש הממשלה התחזק או נחלש? הם מבינים שזה ישראל התחזקה או נחלשה", אמר נתניהו, שבמאמץ לשמור על סדר יום מדיני-ביטחוני שב וחזר בראיונות על החשש מ"טלטלה אזורית" והצורך ב"ישראל חזקה". נתניהו הדגיש כי "התגרענותה של אירן היא המטרה המרכזית שיש לי בקדנציה הבאה. אין יום שאני לא מדבר עם מנהיגים זרים על אירן. זה היה ונשאר". לדברי נתניהו, "כדי להשיג את זה, אני צריך את ישראל חזקה, וישראל חזקה זה ראש ממשלה שמנווט נושאת מטוסים ולא סירת גומי, יושב על מפקדה חזקה".

בראיונות נשאל נתניהו בהרחבה לגבי הביקורת הבינלאומית על גל הבנייה האחרון במזרח ירושלים ובהתנחלויות ודחה את הטענה כי הוא מונע משיקולים פוליטיים. "מה שקרה זה הפנייה הפלסטינית לאו"ם - לא בחירות. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים", אמר נתניהו בראיון לערוץ 2. לדבריו, "יש כאן עמדה עקרונית. אנחנו חיים במדינה יהודית וירושלים היא בירת ישראל. הכותל הוא לא שטח כבוש. אנחנו נבנה בירושלים כי זו זכותנו. לא מעניין אותי מה האו"ם יגיד".

זעם על דברי בנט: "קריאה לסרבנות - אנרכיה". דניאל בוק
"הציבור אינו מוכן יותר לקנות קלישאות". יחימוביץ'/דניאל בוק

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מיהרה להגיב על דברי נתניהו בראיונות הטלוויזיוניים. לדבריה, "נתניהו מדמה עצמו למי שיושב בנושאת מטוסים, אבל מהראיונות אתו עולה שבפועל הוא יושב בצוללת אטומה ואינו מחובר כלל לצרכיו של הציבור בישראל ולרחשי לבו". לדברי יחימוביץ, נתניהו "מוסר נתונים שגויים במתכוון על יצירת מקומות עבודה שלא הייתה ולא נבראה - ולראשונה הוא מודה בכשלונו המוחלט בתחום הדיור, אבל גם כאן הוא מטיל את האחריות על ש"ס. זאת אף שבראשית כהונתו הציב את הורדת מחירי הדיור כיעד ראשון של ממשלתו".

יחימוביץ' הוסיפה, כי "כל משפחה רגילה שואלת את עצמה בסוף הראיונות איזו תקווה מציע לה נתניהו - ונשארת עם קלישאות חבוטות על נסראללה ואחמדינג'ד, המבטאות זלזול באינטליגנציה של הציבור אשר אינו מוכן יותר לקנות קלישאות כאלה".

לקריאה נוספת:
נתניהו: מי שידבק בסרבנות לא יכהן בממשלה שלי
בנט בעקבות הביקורת: "לא קורא לסירוב פקודה"
בנט: להוציא מידי ש"ס את תיקי השיכון והפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully