וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב: מותר לפטר עובדת "סקסית מדי"

22.12.2012 / 17:32

מליסה נלסון, אסיסטנטית מאיווה שבארה"ב, תבעה את המעסיק שלה, שפיטר אותה בטענה כי היא "מסיחה את דעתו ומסכנת את נישואיו". שבעה שופטים גברים החליטו פה אחד: זו לא אפליה

יש עובדים שלא מגיעים לעבודה אם הם אינם לבושים סאופן הולם וייצוגי. אבל במדינת איווה שבמרכז ארצות הברית, כדאי לעובדים להקפיד שלא להיראות טוב מדי – אחרת הבוס עלול להראות להם את הדרך החוצה. בית המשפט העליון במדינה קבע אתמול (שישי) כי מותר למעסיק לפטר עובדים שנראים לו "אטרקטיביים מדי", מבלי שהדבר ייחשב עבירה על החוק.

הסוגיה החריגה הגיעה אל בית המשפט עקב תביעה שהגישה מליסה נלסון נגד הבוס שלה, רופא השיניים ג'יימס נייט, שאצלו עבדה במשך יותר מעשור כאסיסטנטית. לאחרונה החליט נייט להיפרד משירותיה, וזאת מכיוון שאשתו סברה כי העובדת המסורה "מהווה איום" לנישואים שלהם. נלסון טענה בתביעתה כי נייט לא היה מפטר אותה לו הייתה גבר, אך בית המשפט החליט פה אחד כי הבוס לא פגע בזכויות האזרח הנהוגות במדינה.

שני הצדדים העידו במשפט כי נלסון מעולם לא פלרטטה עם הבוס, אך נייט ציין כי הוא התלונן בפניה בכמה הזדמנויות שונות כי הלבוש שלה צמוד וחושפני מדי, ובכך גורם להסחת דעתו. אך מהעדויות במשפט עולה כי גם נייט הוא לא קורבן תמים בסיפור. ב-2009, כך מסתבר, התכתבו השניים במסרונים. רובם היו קשורים לענייני העבודה, אך כמה מהם היו בעלי אופי מיני מובהק, כמו זו שבה שאל הבוס את העובדת באיזו תדירות היא מגיעה לסיפוק מיני – הודעה שנלסון סירבה להשיב עליה.

בסוף אותה שנה גילתה אשתו של נייט את ההתכתבות הלא-מקצועית ודרשה מבעלה לפטר את נלסון, ש"מהווה סכנה גדולה לנישואים שלנו", כדבריה. כמה שבועות אחר כך נעתר הבעל הצייתן להפצרותיה של אשתו והחליט לסיים את העסקתה של נלסון, כשהוא מסביר לה שמערכת היחסים ביניהם הם נזק למשפחתו. האסיסטנטית הפגועה החליטה להגיש נגדו תביעה, שבה טענה להגנתה כי לא עשתה שום דבר רע, וכי ראתה בבוס שלה ידיד ואף דמות אב. נייט מצדו טען כי נלסון לא פוטרה בגלל מינה, שכן כל העובדים במרפאת השיניים מלבדו הן נשים, אלא בגלל מערכת היחסים ביניהם והסכנה שחש לנישואיו.

שבעת השופטים שישבו בהרכב ציינו כי השאלה העיקרית שנידונה בתיק היא "האם ניתן לפטר עובד שלא נהג בצורה פלרטטנית רק מפני שהמעביד חש משיכה בלתי נשלטת כלפיו". בית המשפט פסק כאמור, כי פיטורים בנסיבות אלה לא נחשבים לאפליה המנוגדת לחוק. כעת נותר לקוות רק שנישואיו של נייט יחזיקו מעמד לאורך זמן – ושנלסון תמצא מעסיק, או מעסיקה, טובים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully