וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון יצחק נגד ש"ס: אין חובה להישמע לרב עובדיה

21.12.2012 / 22:07

מייסד מפלגת "כוח להשפיע" טען שקיבל לכך את רשות הרב שטיינמן, ודי בכך. בראיון עמו הכפיש את בנו של הרב עובדיה, טען כי השר אטיאס סחט אותו וכי ש"ס חייבת לו 300 אלף שקל

הקרב בין ש"ס לאמנון יצחק עולה מדרגה: האשמות, הכפשות ובעיקר השמצות שלא מחמיאות לאדם שציבור רב בישראל נשמע למוצא פיו, את כל אלה ניתן היה לשמוע בדבריו של יצחק בראיון שהעניק השבוע לתחנת הרדיו של תנועת ש"ס, "קול ברמה", כאשר טען שקיבל רשות להקים מפלגה מהרב שטיינמן, מנהיג הזרם הליטאי, ומכאן שאין צורך גם באישורו של הרב עובדיה יוסף, שכן שניהם מצויים בדרגה רוחנית זהה.

בראיון יצחק תקף בחריפות את בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב משה יוסף, לו קרא בשמו הפרטי וסירב לחזור בו - גם לאחר שהפציר בו המראיין. עם זאת, בהמשך התעקש כי יכונה "הרב", מפי פרשן בתחנה שקרא לו "אמנון יצחק" - אף שיצחק מעולם לא הוסמך לרבנות. גם אם מניחים לאופן שבו התנהלה השיחה, דבריו הבהירו כי מקור הסכסוך בינו לבין ש"ס לא מצוי בהקמת מפלגת "כוח להשפיע", אלא לטענתו בהתנהגות בלתי הולמת מצד קרובי הרב, השמצות שספג ואיך לא - כסף.

"יהודית (אשתו של הרב משה יוסף, בנו של הרב עובדיה - ש"ב) אמרה בפרהסיה להרבה שליחים שלי, בפירוש, ש'אצלי אמנון יצחק מחוק'", הלין יצחק בראיון. על פי תיאוריו, בני ביתו של הרב עובדיה שולטים בו ולא מאפשרים לו להיפגש עמו, למרות שבעבר הם היו ביחסים קרובים. "הרב עובדיה יוסף אוהב אותי לא פחות ממה שאני אוהב אותו", טען.

"אריאל אטיאס ניסה לסחוט אותי"

במהלך הראיון עלה גם נושא החוב הישן שיש לש"ס כלפי אמנון יצחק. לדבריו, התנועה חייבת לו 300 אלף שקלים זה 14 שנה. יצחק התייחס לשר אריאל אטיאס, באומרו כי הוא "ניסה לבוא אליי ולקחת ממני את האפשרות שאני אתן הסכמה לבד"ץ בית יוסף, תמורת החזרת החוב ואני לא הסכמתי שיסחטו אותי בשביל לקבל את מה שמגיע לי. והכסף הגיע לבית יוסף במקום להגיע אליי". עוד טען, כי הוא זה שהביא לש"ס כ-60% מהקולות, שכן לדבריו מדובר בציבור שהחזיר בתשובה.

בגזרת ש"ס משתדלים לשמור על רגיעה ולא לענות לאמנון יצחק, אולם במהלך הראיון עלה לשידור בכיר ש"ס יהודה אבידן להגיב, ומרגע זה השניים התכתשו בצעקות, תוך שאבידן מסרב לכנות את אמנון יצחק "רב". לאחר הראיון עם יצחק עלה לשידור הרב שמעון בעדני, ממועצת חכמי התורה של ש"ס, שקרא להחרים את יצחק בשל הפגיעה בכבודו ובסמכותו של הרב עובדיה יוסף. הבוקר תלו אנשי ש"ס מודעות שנשאו את המילה "מחאה" באותיות קידוש לבנה, וקראו לציבור להגיע לכנס מחאה נגד הפגיעה בכבוד מנהיגה הרוחני של המפלגה.

ש"ס מתמודדת במספר חזיתות נגד אלה שהעזו, לדבריה, לפגוע במרותו של הרב. מלבד יצחק ישנו גם הרב חיים אמסלם, שמבחינת אנשי ש"ס לא רק עזב את המפלגה לאחר שלא סר למרותו של הרב עובדיה יוסף, אלא גם הקים מפלגה חדשה ויצא נגד הרב במסע הבחירות שלו ובספר שיצא לאחרונה, "בשם התבונה" (הוצאת ידיעות אחרונות), בו הוא מותח ביקורת על התנהלות הרב ובני ביתו.

פורש ממפלגת הרב יצחק: "ייעצתי שלא לצאת נגד מרן"

עד כה בש"ס, לפחות באופן רשמי, שומרים על שתיקה בנושא ולא נגררים לעימות, אולם השטח מדבר אחרת לגמרי. מבחינת הפעילים נחצו כל הקווים האדומים ונראה שהמאבק נמצא רק בתחילת דרכו. גורם בתנועת ש"ס אמר לוואלה! חדשות כי "ש"ס כתנועה רשמית לא נכנסת ולא מתכוונת להיכנס לעימות עם הרב אמנון יצחק. חשוב להבין שתנועה ש"ס היא תנועה עממית ולכן אותם דוברים עלו ואמרו את מה שאמרו מלבם וזה מובן, ומטבע הדברים אנשים שכואב להם מדברים ומביעים את כאבם. גם מי שעלה ברדיו וגם כנס המחאה הם יוזמות עממיות ולא קשורות לתנועה".

בתוך כל המהומה, עד כה הסקרים מנבאים כי מפלגתו של אמנון יצחק לא צפויה לעבור את אחוז החסימה, וגם בקרב הציבור החרדי-ספרדי אומרים לא מעט אנשים כי כוחו של יצחק לא גדול. לדבריהם, אם פעם הוא היה ממלא אולמות באלפי אנשים, כיום מדובר על עשרות אנשים או מעט יותר. בנוסף, גם במפלגתו של יצחק לא כולם מרוצים מהתנהלות החזיתית נגד הרב עובדיה ובני ביתו. יניב חורש, שהיה מקום 16 ברשימת המפלגה של יצחק לכנסת, הודיע לוועדת הבחירות על פרישתו. בשיחה שהתקיימה בין השניים לפני שחורש אמור היה להתראיין בנושא פרישתו, אמר חורש ליצחק: "אני יכול להגיד לרב בינינו, במאמר מוסגר, שאני ייעצתי שלא לצאת או להתייחס למה שקורה בש"ס, ובטח שלא לצאת נגד אף אחד שם, בטח שלא לצאת נגד מרן - אני לא חושב שמישהו עשה את זה".

תגובת אמנון יצחק לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully