וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים ידונו על עתיד ערוץ 10: "למען הדמוקרטיה"

פנחס וולף

20.12.2012 / 11:24

הכנסת צפויה לאשר היום את הצעת החוק שתסייע להמשך פעילות הערוץ והחדשות המקומיות. לצד זאת, תקף ח"כ שאמה-הכהן את התנהלות הערוצים המסחריים: "מנצלים את תקופת הבחירות"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בהפגנה למען ערוץ 10, השבוע)

קריינות: דוד ורטהיים

הכנסת צפויה לאשר היום (חמישי) את הצעת החוק הממשלתית שתסייע להמשיך את פעילותם של ערוץ 10 ושל החדשות המקומיות. האישור מתאפשר בעקבות סיכום שהושג בתחילת השבוע בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. בשעה 13:00 תדון מליאת הכנסת בחוק בקריאה ראשונה, ולאחר מכן יועבר הנושא לדיון בוועדת הכלכלה, שתכין את ההצעה לקריאה שניה ושלישית. עם סיום הדיון בוועדה הנושא יועבר לאישור סופי במליאת הכנסת.

עדיין לא ברור כמה חברי כנסת יגיעו – במפלגות השונות סירבו להתחייב להתייצבות מלאה של הח"כים. עם זאת, ככל הנראה רוב מוחלט של המתייצבים יתמוך בהצעה, בעקבות העובדה שזו הצעה ממשלתית שגם האופוזיציה תומכת בה. "כשהדבר תלוי בוועדת הכלכלה, צופי ועובדי ערוצים 2 ו-10 יכולים להיות רגועים", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן לוואלה! חדשות. "דמוקרטיה אמיתית חייבת תקשורת חזקה, עצמאית, נשכנית ומאוזנת".

הפגנת עובדי ערוץ 10 מול בית הליכוד. יותם רונן
"דמוקרטיה אמיתית חייבת תקשורת חזקה, עצמאית, נשכנית ומאוזנת"/יותם רונן

לצד תמיכתו של שאמה-הכהן בחוק, הוא מתח ביקורת נוקבת על התנהלות ערוצים 2 ו-10. "בימים האחרונים הם מנסים לנצל את תקופת הבחירות ולחלץ בלחץ מהממשלה ומהכנסת הטבות, הקלות וויתורים בדרכים לא מקובלות ולא ראויות", אמר. "הפסקת השידורים והשקופיות הפוליטיות והמניפולטיביות לא יכולות להוביל לשום דבר טוב, במקרה הטוב. מתוך אחריות לחוסן הדמוקרטיה הישראלית ורגישות לפרנסת אלפי משפחות, אמליץ לחברי הוועדה להתעלם לצורך הדיון מההתנהלות הבעייתית של הערוצים ולהושיט להם יד עניינית לעזרה ולחילוץ, תוך שמירה על עיקרון השוויון, ההיגיון והסבירות".

"התקשורת נלקחה כבת ערובה"

למרות שאופן הצבעת הקואליציה והאופוזיציה יהיה דומה, באופוזיציה לא התאפקו מלתקוף את ראש הממשלה, והשוו את התנהלות נתניהו ללא פחות מהנהוג בסוריה ובצפון קוריאה. ח"כ יואל חסון (התנועה) תקף את נתניהו בחריפות. "אשתתף בישיבה על עתיד התקשורת החופשית בישראל, שנלקחה כבת ערובה על ידי נתניהו במאמציו להפוך את שוק התקשורת לנהוג במשטרים חשוכים כדוגמת סוריה או צפון קוריאה, בהן רק ביטאון הממשלה והטלוויזיה הממלכתית מהללים את המנהיג", אמר.

"נתניהו שם לו למטרה לבטל ולהעלים את הערוצים המסחריים רק בגלל כמה תחקירים שעשו עליו ועל הקרובים לו", אמר ח"כ יואל חסון. "הוא יגלה מחר כי אלפי המשפחות המתפרנסות מהמקצוע ומיליוני הצופים בבית לא יתנו לו להעלים את התקשורת החופשית במדינת ישראל". במפלגת העבודה לא יודעים כמה ח"כים ישתתפו בדיון, אך אתמול כינסה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', מסיבת עיתונאים על מצב העיתונות בישראל. "התחושה בקרב כולנו היא שנחצה קו אדום בעוצמת הדיכוי של השתלטות ראש הממשלה על כלי התקשורת", היא אמרה. "קיים חשש אמיתי לגורלה של הדמוקרטיה הישראלית, שתקשורת חופשית היא אבן מרכזית בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully