וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא על התנהלות הפרקליטות בתיק ליברמן: "חרפה"

גלעד גרוסמן

19.12.2012 / 19:14

המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר מתח ביקורת על הפרקליטות בשל עיתוי העמדתו לדין של שר החוץ. "התיק חיכה כל כך הרבה שנים, היה אפשר לחכות גם עד אחרי הבחירות"

המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אליהו מצא, מתח היום (רביעי) ביקורת על הפרקליטות בנוגע להתנהלותה בתיק של שר החוץ הפורש אביגדור ליברמן. "היועץ המשפטי החליט שהוא מעמיד לדין את ליברמן בגין פרשת השגריר. ההחלטה מתפרסמת אחרי הפריימריז בליכוד לאחר שהורכבה רשימה והציבור מודע לה, ופתאום נופלת פצצה על עמידתו לדין תוך ימים ספורים ואז ליברמן מודיע על התפטרותו", אמר מצא בכנס ישראל-שדרות לחברה של המכללה האקדמית ספיר. "הבוקר פתאום הבינו ששכחו לקחת עדות מחברי ועדת המינויים בפרשת השגריר ורק עכשיו מתחילים לבדוק את העובדות לעומק. בעיניי זה ממש בושה וחרפה. זה לא מתקבל על הדעת. יש איזשהו סדר, התיק הזה חיכה כל כך הרבה שנים, היה אפשר לחכות גם עד אחרי הבחירות".

מישאל חשין. עומר מירון
"מדוע ליברמן ועורכי דינו מקבלים מהיום למחר פגישות עם היועץ המשפטי לממשלה?" השופט בדימוס חשין/עומר מירון

מצא טען כי ההחלטה לטפל עכשיו בתיק ליברמן היא חסרת רגישות. "לא שאני חושב שליועץ המשפטי לממשלה הייתה כוונה לפגוע בו ובסיכוייו הפוליטיים אבל היה אפשר לחכות עד אחרי הבחירות, הרי לא מדובר בסיפור חדש ואני יכול להבין למה הציבור חושב שזו הייתה המטרה", הוסיף השופט בדימוס.

גם השופט בדימוס מישאל חשין התייחס לתיק ליברמן בכנס השנתי של האגודה הישראלית למשפט וחברה שהתקיים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים. "אני רוצה לדעת מדוע ליברמן ועורכי דינו מקבלים מהיום למחר פגישות עם היועץ המשפטי לממשלה. אני רוצה לדעת מה נאמר בפגישות האלה, מגיע לי כאזרח, את התשובות. אם אני ארצה לקבוע גישה עם היועץ המשפטי לממשלה מהיום למחר, אני אקבל פגישה – אני רוצה לקבל דיווח מה היה בפגישה הזאת. לי זה מריח לא טוב, כאזרח במדינה".

אתמול דחתה הפרקליטות את הגשת כתב האישום נגד ליברמן, בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר מבלרוס. ההחלטה על הדחייה נבעה ככל הנראה מכך שהמועד המדוייק של כניסת ההתפטרות של ליברמן לתוקף לא ברור. בנוסף, קיום המגעים בין הצדדים להשגת הסדר טיעון השפיעה על ההחלטה לדחות את הגשת כתב האישום.

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
התפטר בתחילת השבוע. ליברמן/יותם רונן

לפי טיוטת כתב האישום, השגריר זאב בן אריה העביר לידי ליברמן, בעת כהונתו במשרד החוץ, מידע על בקשת הפרקליטות לבצע חיקור דין בעניינו, וזה בחר להמשיך ולקדם את מינויו למרות שידע שיש בכך פסול, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים. בפרקליטות בוחנים את האפשרות לזמן לחקירה את חברי ועדת המינויים של משרד החוץ, שאישרו את מינויו של בן אריה לתפקיד השגריר בריגה, בעקבות פרסום בערוץ 10 על כך שהם מעוניינים להציג את גרסתם למשטרה, כיוון שכלל לא נחקרו בפרשה. בשל כך, ייתכנו שינויים בכתב האישום.

בתחילת השבוע הגיש ליברמן את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אלה היו כמעט ארבע שנים מרתקות בממשלה ובמשרד החוץ. נהניתי לעבוד עם ראש הממשלה. היו עליות, והיו מורדות. הייתה תקופה מרתקת ביותר, אבל אני נפרד באופן זמני בלבד. אני מניח שההפסקה תהיה קצרה ביותר", אמר ליברמן זמן קצר לאחר שהתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully