וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות בדיונים: "לפסול את מי שתומך בטרור"

גלעד גרוסמן

19.12.2012 / 14:59

בעקבות התנגדות ש"ס, נראה כי הרשימות הערביות לא ייפסלו, אך ההחלטה לפסול את ח"כ זועבי צפויה להתקבל. נציגי רע"מ-תע"ל: "כמה אישומים יש נגד בן גביר וכמה נגד טיבי?"

ההצגה הטובה בעיר: ועדת הבחירות המרכזית של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) בבקשות לפסול את הרשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל, וכן לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי. ההצבעה על הבקשות צפויה הערב, וההערכה היא כי ח"כ זועבי תפסל, אולם ש"ס צפויה שלא לתמוך בקשה לפסול את הרשימות הערביות, ואז לא בהכרח יהיה לכך רוב. מחר יתקיימו דיונים בבקשות לפסול את "עוצמה לישראל" ואת ש"ס ויהדות התורה.

בתחילת הדיון הציג ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) את טענותיו לפסילת בל"ד. רותם טען שבל"ד שוללת את קיומה של מדינת ישראל, וציין את השתתפות ח"כ חנין זועבי במשט המרמרה. "אנחנו לא מבקשים לפסול את כל הסיעות הערביות, רק את הסיעה שנציגיה תומכים בטרור ללא הרף". אחריו דיבר ח"כ אריה אלדד (עוצמה לישראל), וקרא לפסול את רע"מ-תע"ל. "אני רופא, ואני מאמין ברפואה מונעת", אמר. "לא צריך לחכות שאדם יואשם בבגידה כדי לפסול רשימה", הוסיף, בהתייחסו לעזמי בשארה. אלדד גם התייחס לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה נגד פסילת הרשימות הערביות מכיוון שהראיות נגדן אינן מהוות "מסה קריטית" שמצדיקה פסילה. "מה זה מסה קריטית? שתי נשיקות להניה? חיבוק לנסראללה?".

מלחמת הפסילות בוועדת הבחירות - עוד כותרות:
פרופ' קרמניצר: פסילה של זועבי פירושה קץ הדמוקרטיה בישראל
זועבי: הבקשות לפסול אותי - גזענות ושוביניזם
בל"ד: אם יפסלו את זועבי, נחרים את הבחירות
השופט חשין: "מוטב לוותר על תיאטרון הבובות"
דעה: כנסת ישראל - טיהור אתני-פרלמנטרי

אריה אלדד ומיכאל בן ארי בדיון ועדת הבחירות המרכזית, דצמבר 2012. עומר מירון
"מה זה מסה קריטית? שתי נשיקות להניה? חיבוק לנסראללה?". אלדד ובן ארי בוועדה/עומר מירון

הרוחות בוועדה התלהטו בעת שעו"ד חסן ג'בארין מעדלה עלה להגן על המפלגות הערביות, והתעמת עם איתמר בן-גביר. "מי שמבקש לפסול צריך לבוא בידיים נקיות. כמה אישומים יש נגד בן גביר וכמה נגד טיבי", אמר. נציגי הימין הקיצוני בוועדה קראו בתגובה: ידיים נקיות זה ידיים מגואלות בדם?

בהמשך אמר ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) כי הבקשה לפסול את זועבי נובעת ממעשיה ולא ממחשבותיה. הוא הוסיף כי זועבי היתה חברת הכנסת הראשונה והיחידה שהשתתפה בפיגוע, וזאת לאור העובדה שלקחה חלק במשט המרמרה.

החלק הראשון של הדיון הסתיים עם דבריו של נציג היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ענר הלמן. הוא ציין כי הראיות שהוגשו נגד רע"מ-תע"ל הן מעטות, ועל פי פסיקת בית המשפט העליון שדורשת רף ראיות גבוה, אין מקום לפסול את הרשימה. הוא ציין שב-2002 תמך היועץ בפסילת בל"ד והציג ראיות רבות, בהן חסויות, אולם העליון הפך את החלטת הפסילה. הראיות הקיימות היום, הוסיף, מטרידות, אולם פחותות מהראיות שלא הספיקו בזמנו לפסול את הרשימה.

לפני הדיון קיימו חברי בל"ד מסיבת עיתונאים, בה אמר יו"ר המפלגה, ח"כ ג'מאל זחאלקה, כי חברי הכנסת של הרשימה לא ישתתפו בדיון כי הם "מסרבים לשמש שק חבטות של הימין הקיצוני". הוא הוסיף שבמידה וח"כ חנין זועבי תפסל והפסילה תעמוד בבג"ץ, הוא יקרא לציבור הערבי להחרים את הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully