וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לועג ליחימוביץ': "נהנה לראות את השטויות שלה"

פנחס וולף

19.12.2012 / 18:00

במושב המרכזי של כנס שדרות שנערך במכללת ספיר תקף השר לשעבר את יו"ר מפלגת העבודה ואמר: "יש לנו פה הרבה מאד ריאליטי, מעט ריאל-פוליטיק ומעט הוכחות יכולת והוכחת ביצוע"

ליברמן נגד יחימוביץ': אחרי שהתפטרותו מתפקידו כשר החוץ נכנסה אתמול לתוקף, חבר הכנסת אביגדור ליברמן התפנה היום (רביעי) להשיב מלחמה לאופוזיציה. במהלך כנס שדרות לחברה, ליברמן השיב לביקורת שהופנתה כלפי הממשלה מצד שמאל של המפה הפוליטית. על הכוונת הפעם: יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'.

"מערכת הבחירות היא כמו תכנית ריאליטי", אמר ליברמן. "אני הכי נהניתי לראות את שש"ש - השטויות של שלי. או שזו פרודיה או שזו מציאות. כל הזמן היא משתמשת במדינות OECD. היא רק שוכחת דבר אחד: הוצאה ממוצעת ב-OECD לביטחון לאומי היא 1.5%, במדינת ישראל היא 15%. אני לא מכיר מגזר שלא מגיעה לו תוספת שכר. השאלה מאיפה מביאים. האם אנחנו מוותרים על הייצור של מיירטי סוללות כיפת ברזל? האם נותנים תוספת שכר או שמייצרים עוד מיירטים שמצילים חיי אדם? זה הפרט ששוכחים לומר. שלי יחימוביץ', שעבדה בערוץ 2 - לא הפריע לה לקבל שכר גבוה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
"מערכת הבחירות היא כמו תכנית ריאליטי". ליברמן/יותם רונן

"יש לנו פה הרבה מאד ריאליטי ומעט ריאל-פוליטיק ומעט הוכחות יכולת והוכחת ביצוע", המשיך ליברמן לתקוף. "בין היתר באותן תכניות ריאליטי של שוויון בנטל. המפלגה היחידה שהביאה את החוק המחייב את כל הצעירים בגיל 18 לשירות צבאי או לאומי הייתה ישראל ביתנו. כל 15 ח"כים של ישראל ביתנו הצביעו בעד החוק. שלי יחימוביץ' הצביעה נגד. רוב חברי הכנסת של קדימה, כמעט כל הח"כים של עבודה וכל הח"כים ממרצ, כולם הצביעו נגד. החוק הראשון שישראל ביתנו תחזור אליו לאחר שנתכנס מחדש לכנסת יהיה חוק שוויון בנטל. אנחנו לא מתכוונים לוותר".

בהמשך דבריו, ליברמן התייחס לביקורת שיחימוביץ' הפנתה כלפיו על כתב האישום שיוגש נגדו בגין מרמה והפרת אמונים. "לא שמעתי שמפריע לה שמספר 2 שלה הוא איש ציבור שבכל החקירות שמר על זכות השתיקה. וניצב מזרחי, שמכישלון לכישלון הגיע לכנסת. למה הוא עף מתפקידו במשטרה? יש שם חוות דעת מנומקת וכתובה, גם בדו"ח ועדת הביקורת של הכנסת. הבן אדם הוא 'נכס אלקטורלי', שרץ לראשות המועצה שוהם, ומפאת כבודם של קציני משטרה בדימוס לא אספר כמה קיבל לראשות המועצה".

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ בכנס שדרות, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
מושא המתקפה של ליברמן היום. יחימוביץ'/דייב בוימוביץ'

יו"ר "התנועה" ציפי לבני השתתפה אף היא היום בכנס שדרות לחברה. היא תקפה את הממשלה, אך לא שכחה לשלוח עקיצה גם לשותפתה הצפויה להיות גדולה ממנה בגוש השמאל, שלי יחימוביץ'. "כל התעסקות רק עם נושאים חברתיים ולנתק את זה מהמצב הכולל של מדינת ישראל מפתרון או אי פתרון לסכסוך בדרך כזו או אחרת - מטעה את הציבור", טענה לבני.

לאחר שהביעה את עמדתה בנושאי כלכלה וחברה, לבני התפנתה לעסוק בנושא העיקרי שמעסיק אותה – הנושא המדיני. "הממשלה מחזיקה עם שלם בפחד קיומי", אמרה. "אנחנו שומעים מפי מנהיגים את המילה 'שואה', כאילו אנחנו בישראל הריבונית של 2012 במצב של יהודי אירופה ב-39'. נותנים לאנשים את תחושת הפחד, כאילו אנחנו בגטו שכולם רוצים להשמיד אותנו".

לבני גם התייחסה ליחידות הדיור שאושרו לבנייה בירושלים ואמרה כי, "הדבר הכי נורא בעיניי שלפני מערכת בחירות בודקים מה עובד על הציבור, ואז רואים שהציבור חש תחושה עמוקה כלפי ירושלים שהיא הלב של כולנו. אז מה טוב יותר מבחינת הליכוד במערכת בחירות לקחת את העיר שהיא כל כך חשובה לכולנו, העיר שלא דנתי בה במהלך משא ומתן ובניתי בה - והופכים אותה לעיר שנויה במחלוקת, מפוררים את כל הקונצנזוס הבינלאומי שהיה סביב ירושלים, והיום ידידתה הגדולה ביותר של ישראל, ארה"ב, אותה ידידה שעמדה לצדנו בעמוד ענן ומהווה את כושר ההרתעה הבסיסי של ישראל באזור מול כל הקיצונים, והיום אנחנו חוטפים ממנה ביקורת שלא נשמעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הממשלה מחזיקה עם שלם בפחד קיומי", לבני בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך לקו שמובילה יחימוביץ' – להדגיש את הפן החברתי של העבודה, יו"ר מטה הבחירות של המפלגה, יצחק הרצוג, תקף את הממשלה על ענייני החברה. "הבוקר התעוררנו עם הודעה מדאיגה מארה"ב", אמר, אך בשונה מלבני מסקנתו היתה שונה: "נתניהו וליברמן רוצים להדליק את האזור רק כדי לא לדון בעניין שנקרא חברה. שרים בליכוד אומרים כי כל החלטות הבנייה נועדו לצרכים פוליטיים. אתה לוקח ירושלים בירת ישראל, אין מחלוקת שהיא הלב של כולנו, והופך אותה לסלע מחלוקת, למה - כי ארדן וסער אומרים לביבי שבנט לוקח מהם קולות", הוא טען.

לדבריו, "יכול להיות שאחרי שבועיים ראש הממשלה ושר האוצר לא ידברו על נושא שביתת האחיות? תפסיקו לטמון את הראש בחול. אתם מסיטים את האש לקבוע שישראל נמצאת בתקופה כמו השואה מול אירופה, אפשר לדון בכל אבל לא בנושא חברה. ב-1 בינואר עולים מחירי המים. זה הלב בסל ההוצאות המשפחתיות. תשלבו את דו"ח העוני עם סל ההוצאות המשפחתי ותבינו שיש בעיה בחברה, במבנה הכלכלי הפנימי. נתניהו, ליברמן, למה אתם לא דנים במחירי המים, במחירי המזון, ביוקר המחיה, למה אתם לא מציעים פתרון?".

בניגוד לדברים שהציג ליברמן, לפיהם תכנית העבודה היא תכנית ריאליטי, הרצוג טען כי, "התכנית של מפלגת העבודה היא תכנית שפויה שהוכנה על ידי הרבה מאד פרופסורים וכלכלנים מטובי הטובים. התכנית לוקחת את מבנה ההון וההוצאות הלאומי ומסיטה לכיוון שנותנת הזדמנות וסולידריות חברתית. בסוף, אם לא יהיה איזון, נמשיך לגדול עם הפערים, שהם יחד עם העוני מהווים אחד האיומים האסטרטגיים על מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully