וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב על הבר: נציגי הדת מסתערים על חיי הלילה

פנחס וולף

17.12.2012 / 20:40

פוליטיקאים מסורתיים ומתמודדים חדשים הורגלו בביקור חובה בברים במסגרת הקמפיין, אך כעת גם תורם של הרבנים. אחד מהם הוא שי פירון מ"יש-עתיד": "אף פעם לא הייתי בבר בארץ"

מערכת הבחירות של 2013 שוברת שיאים בפניית המפלגות לקולם של בני הנוער והצעירים. כך, "יש עתיד" החלה בקמפיין בבתי הספר, עליו דווח לראשונה בוואלה! חדשות, בו המפלגה קוראת לתלמידים לשכנע את הוריהם "להצביע למען עתידם". באופן דומה, גם הליכוד יצא היום (שני) בקמפיין לבתי הספר, במהלכו יוצגו פלאיירים שיתייחסו ליחימוביץ', לבני ולפיד באור מגוחך ויקראו לעשות "לייק" לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוסף לקמפיינים, פוליטיקאים לא מעטים "מסתערים" על ברים ברחבי הארץ כדי ללכוד את קולם של המצביעים הצעירים. כעת, הגיע תורם של הרבנים. לוואלה! חדשות נודע כי מספר 2 במפלגת "יש עתיד", הרב שי פירון, והרב הרפורמית נאוה חפץ, החברה בארגון "רבנים למען זכויות אדם", יגיעו ביום רביעי הקרוב לבר ה"שכונה" בשוק מחנה יהודה בירושלים ויקיימו דיון על יהדות, פוליטיקה ומה שביניהם.

"אף פעם לא הייתי בבר בארץ", סיפר פירון, והסביר מדוע הוא רואה חשיבות בקיום הדיאלוג בבר. "בשנות ה-70 הרב גרוסמן הלך לדיסקוטקים. כולנו ראינו בזה אמירה שרוצה להביא יהדות לכל מקום, אחר כך קרליבך עשה את זה בפסטיבל וודסטוק. זו אמירה שאומרת שאנחנו לא מוותרים על הצעירים". לדבריו, המסר העיקרי שבכוונתו להעביר לצעירים הוא החשיבות של חיזוק ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. "מה שיפגע ביהדות ובדמוקרטיה זה שמחפשים את המכנה המשותף הנמוך ביותר", הוא הסביר. "אם ננסה לראות איך מעצימים את המפגש ונקבל דמוקרטיה אמיתית שנוגעת גם לחשיבה ולהכלה ולתרבות בית מדרשית שבה אלו ואלו דברי אלוקים – זה ירומם גם את היהדות וגם את הדמוקרטיה".

על הרב פירון נמתחה ביקורת רבה בקרב גורמים מסוימים בציונות הדתית על כך שהצטרף למפלגתו של לפיד. לא מן הנמנע שתימתח עליו ביקורת נוספת על קיום דיאלוג עם רבה רפורמית. פירון לא מתרגש מכך. "וואו, איזה קטע, נתתי לגיטימציה", הגיב בזלזול. "יש רבנים רפורמים בישראל. זה לא תלוי בשי פירון. צריך לראות איך מקיימים את הדיאלוג. אי אפשר להמשיך בחרמות. אני סבור שיהדות היא רק היהדות האורתודוקסית, אבל שיטת החרמות זו לא שיטה שאפשר לבנות איתה מדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully