וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן נגד ליברמן: הסרת הקלון תטיל קלון על ישראל

פנחס וולף

17.12.2012 / 18:35

השר מיכאל איתן, שהתנגד בעבר לאיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו, קרא ליועץ המשפטי לממשלה וינטשיין לסרב לבקשות שלא להטיל קלון על ליברמן. היום נפגשו פרקליטיו עם היועץ

לאחר ששרים וח"כים בליכוד, כולל ראש הממשלה, חיבקו את ליברמן לאחר ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס, כעת נשמעים במפלגת השלטון גם קולות ביקורתיים כלפי שר החוץ שהתפטר. השר מיכאל איתן, שאמנם לא יכהן בכנסת הבאה אך עדיין משמש כשר מטעם הליכוד, יצא היום (שני) בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה שלא להיענות לבקשות להימנע מהטלת קלון על ליברמן. "הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל ועל הנורמות שבהן פועל השירות הציבורי שלנו", כתב איתן - אשר התנגד לאיחוד בין ישראל ביתנו לליכוד.

מוקדם יותר היום נפגשו פרקליטיו של ליברמן עם היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, לדיון בהמשך ההליכיים המשפטיים. "על פי הפרסומים בתקשורת עורכי הדין יבקשו ממך, בין השאר, לקבוע כי אין קלון בנסיבות שבוצעה עבירת המרמה והפרת האמונים בה מואשם ליברמן", כתב איתן, "אין חולק על כך כי השגריר בן אריה מעל בתפקידו כאשר מסר לליברמן פרטים סודיים בעניין חיקור דין שהתקיים בעניינו של ליברמן בבלארוס. השגריר עשה זאת בצורה מתוכננת, ביודעין, תוך שהוא מפר את חובתו למדינה ומחבל בחקירת המשטרה, על מנת למצוא חן בעיני ליברמן, בבחינת שלח לחמך על פני המים. דומני, שאין גם חילוקי דעות כי בעשותו את המעשים הללו הפך בן אריה למועמד בלתי כשיר ואפילו מסוכן בכל הקשור לייצוגה של מדינת ישראל בתפקיד בכיר. בהפרת חובת נאמנותו למדינה ולחוקיה, הפך השגריר לסיכון בטחוני, אשר הייתה לו גישה רחבה לחומרים מסווגים הנוגעים לביטחון המדינה, לביטחון הפנים וליחסי החוץ שלה וברור היה לליברמן כי הוא פסול מלכהן בתפקיד שגריר של מדינת ישראל".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

כנס המתווה המשותף לשינוי שיטת הממשל, נובמבר 2012. יותם רונן
"ליברמן בחר לשתוק ולהעדיף את האינטרס האישי שלו על פני הנאמנות למדינה". איתן/יותם רונן

איתן, ששובץ במקום לא ריאלי ברשימת הליכוד, ציין כי "ברור כי אילו היה מדובר בפגם דומה בנאמנותו של כל אדם אחר, היה פוסל אותו ליברמן מייד. לא רק זאת, ליברמן ידע כי אם יחשוף את המידע שבידו בפני הגורמים המוסמכים, יישלח בן אריה לכלא ולא לשליחות לאומית בלטביה. אך הפעם בחר ליברמן לשתוק ולאפשר את מינויו על רקע העדפת האינטרס האישי שלו על פני הנאמנות למדינה". השר איתן המשיך והוסיף, "להערכתי בחירה זו באה לא רק כתגמול על שירותים אישיים שקיבל, אלא גם במבט צופה אל פני עתיד, בכוונה לקבל שירותים דומים גם בהמשך. הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל ועל הנורמות שבהן פועל השירות הציבורי שלנו. אני קורא לך לדחות מכל וכל את הבקשה למחיקת הקלון ולפעול בבית המשפט להטלת קלון בגין העבירה בה הגשת כתב אישום".

הפרקליטים "העלו את האופציות" בפני וינשטיין

כאמור, מוקדם יותר היום נפגשו פרקליטיו של יו"ר ישראל ביתנו עם היועץ וינשטיין, לאחר שאתמול דווח כי החלו מגעים בין הצדדים להגעה להסדר טיעון. עם זאת, עורך דינו של ליברמן, גיורא אדרת, סירב להתייחס לאפשרות כי תגובש עסקה. "מטרת הפגישה הייתה לראות איך מקדמים את נושא כתב האישום שהוגש נגד מר ליברמן", מסר, "העלנו את האופציות השונות. יש הסכמה שצריך לנהל את הנושא הזה בצורה מהירה ולעשות ככל הניתן כדי שהתיאומים יהיו מהירים ולא יגזלו הרבה זמן. טרם התקבלו החלטות".

במפגש עם פעילי ישראל ביתנו בנצרת עילית אמר אתמול ליברמן כי הוא "מקווה שניתן יהיה לסיים את הסיפור הזה בחודש ושבוע עד מערכת הבחירות". הוא התייחס גם להתפטרות שעליה הודיע כבר ביום שישי. "מכיוון שכולם מסכימים על העובדות ואין שוני בגרסאות, זה חייב להיות משפט מהיר", הסביר ליברמן. "התפטרתי מתפקידי כשר החוץ והודעתי ליו"ר הכנסת שאני מסיר את החסינות. אני רוצה כמה שיותר מהר לרוץ עד הבחירות ולסיים את הפרשה הזאת לגמרי". עוד אמר ליברמן: "אני רוצה להסתכל על עצמי בבוקר ולדעת מי אני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully