וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "מי מינה את הממונים על שלטון החוק? הנאשם ליברמן"

טל שלו

16.12.2012 / 21:16

העבודה קיימה כנס מיוחד להצגת תכנית למיגור השחיתות השלטונית, וראשיה תקפו את שר החוץ המתפטר. "מנצל את מצוקת הפרקליטות כדי לזכות בעונש קל. אסור להגיע לעסקת טיעון"

שלומי גבאי

למרות התפטרותו של שר החוץ אביגדור ליברמן בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום, במפלגת העבודה ממשיכים לתקוף את התנהלותו. הערב (ראשון) קיימה צמרת המפלגה כנס מיוחד בנושא השחיתות השלטונית תחת הכותרת "הון שלטון עולם תחתון". יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', הדגישה בתחילת דבריה כי מדובר בכנס "לא פרסונלי, אלא עקרוני ומוסרי על פרצופה של המדינה", וקראה למצביעים "תהיו מחמירים בשיפוט שלכם כלפינו, תדרשו מכולם בלי הבדל בהשקפת העולם ובלי הבדל בדפוסי הצבעה, תדרשו ששליחי הציבור שלכם יהיו נקיי כפיים. זה כלל בסיס", אולם תיק ליברמן בכל זאת עמד במוקד הכנס ובמרכז דבריה של יחימוביץ'.

"זו ממשלה שנייה אחרי ממשלת אולמרט שמתנכלת באופן סדרתי לשלטון החוק. פוגעות במעמד בית המשפט, בפרקליטות, במשטרה ובמבקר המדינה", אמרה יחימוביץ' בכנס בתל אביב. "בממשלה הזו - מי קבע מי יהיו האנשים שיעסקו במוסדות השמירה על החוק? איווט ליברמן - הנאשם. הוא קבע מי יהיה שר המשפטים, מי יהיה יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט ובעקיפין מי יהיה מפכ"ל המשטרה. הוא קבע מי יישב בוועדה למינוי שופטים בעוד הוא נחקר חקירה נמרצת בכמה פרשיות. זה לא מתקבל על הדעת".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' ומיקי רוזנטל בכנס מפלגת העבודה, דצמבר 2012. שלומי גבאי
"תהיו מחמירים בשיפוט שלכם כלפינו, תדרשו ששליחי הציבור שלכם יהיו נקיי כפיים"/שלומי גבאי

בכנס הוצגה התוכנית שגיבשו במפלגת העבודה למיגור השחיתות השלטונית, הכוללת שורה של צעדים אופרטיביים למאבק בשחיתות ולחיזוק מערכות שלטון החוק ואף מציגה פתרונות תקציביים למימון השינויים. "הנוער שלנו גדל לתוך תרבות מושחתת. הציבור צריך לשאול את עצמו שתי שאלות: האם השחיתות הפכה להיות חלק מהתרבות השלטונית ואיך אנחנו נאבקים בזה", אמר ניצב בדימוס משה מזרחי, המועמד ברשימת העבודה. "הקברניטים שלנו מעדיפים אינטרסים סקטוריאליים על לאומיים וכשמסתכלים על ההתנהגות החזירית והנהנתנית שלהם, גם אם היא התנהגות שאינה פלילית, יש מעשים שלא ייעשו במדינות מתוקנות. שיקול הדעת הנורמטיבי הנפסד הזה והדרך בה הם דואגים לכיסם - כל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מוטרד שזה שיקול הדעת שקובע את גורלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תוספת של אלפי שוטרים

המועמד מיקי רוזנטל הציג בכנס את התוכנית של העבודה, הכוללת בין היתר, הצעות חקיקה לגילוי ניגודי עניינים והצהרות הון של נבחרי ציבור, את חיזוק בתי המשפט ומעמדם והחלשת ההשפעה הפוליטית על בית המשפט העליון, על ידי הפרדת התלות הארגונית בין בית המשפט לבין שר המשפטים ועיגון שיטת הסניוריטי בבחירות שופטים.

כמו כן, התוכנית כוללת תוכנית רב שנתית להוספת למעלה מ-4,500 תקני שוטרים, מיסוד וחיזוק ההגנה על חושפי שחיתויות, וחיזוק תכנים הנוגעים לשלטון החוק בתוכניות הלימודים. רוזנטל תקף גם הוא את ליברמן ואמר שהוא "מציג את עצמו כקורבן ובונה על הזיכרון הקצר של הציבור. ליברמן מנסה לנצל את מצוקת הפרקליטות כדי לגמד את מעשיו החמורים ולזכות בעונש קל שיאפשר לו להמשיך במעשיו המושחתים. אסור לסיים את הפרשה בעסקת טיעון. חיוני שבית משפט בישראל ייתן את דעתו על מעשי המרמה והפרת האמונים של ליברמן ויסתייג באופן נחרץ ממעשים חמורים של נבחרי ציבור".

חילי טרופר, המשובץ במקום ה-23 ברשימת העבודה לכנסת ה-19, הנחה את הערב ואמר כי "החוק נועד לשרת רעיון גדול של בניית חברת מופת. אנחנו כאן כדי להתעקש על הגשמת החלומות. גם דברים שהוכשרו משפטית לא בהכרח הוכשרו מוסרית וציבורית".

הליכוד נגד "הצביעות של יחימוביץ'"

בליכוד ביתנו תקפו בחריפות את כנס השחיתות של מפלגת העבודה ואמרו כי "הצביעות והמוסר הכפול של יחימוביץ' מגיעים היום לשיאים חדשים. לפני שיחימוביץ' נוברת במה שמתרחש במפלגות אחרות ראוי היה שתסתכל מה קורה במפלגתה", אמרו בליכוד, וציינו כי מספר 2 ברשימת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י הרצוג) נחקר בשעתו בפרשת עמותות ברק, כמזכיר הממשלה, ושתק בחקירתו. "למרות זאת המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין וכך גם הפרקליטות", אמרו בליכוד-ביתנו. "לפני כן בדו"ח מבקר המדינה מינואר 2000 קבע המבקר כי הרצוג היה שותף "לרמיסת החוק ברגל גסה", המבקר קבע, כי בלב "השיטה" עמד ח"כ הרצוג. הביקורת כלפיו הייתה מפורטת, וממנה עלה כי הרצוג היה האחראי המרכזי להתנהלות החמורה שתוארה בדו"ח האם ח"כ יחימוביץ אינה מודעת לכל אלה??.

בליכוד ביתנו המשיכו ותקפו את המועמד משה מזרחי, ראש אגף חקירות במשטרה לשעבר, "שהודח מתפקידו בעקבות קביעת היועץ המשפטי לממשלה כי הוא תמלל האזנות סתר בעלי תכנים פוליטיים והתנהגות זו כונתה ע"י היועץ: "תמונה של הליכה בגבול החוקיות"?, וכן את סאלח טריף, אחד מראשי המטה של יחימוביץ שהורשע באפריל 2004 במתן שוחד, במרמה ובהפרת אמונים. ?גברת אתיקה, יחימוביץ שחצי שעה אחרי שניצלה לרעה את תפקידה וקיימה "ראיון אובייקטיבי" עם עמיר פרץ, חיזרה אחריו שיכניס אותה למפלגתו ממנה ברח בגללה, היא האחרונה להטיף מוסר ומוטב שתתחיל להיאבק בשחיתות במפלגה שלה?, נמסר בהודעה, שהדגישה כי הליכוד וישראל ביתנו פעלו לחיזוק המאבק בשחיתות, ובארבע השנים האחרונות הובילו תוספת של 2.5 מילארד שקלים בתקציב משרד לביטחון הפנים, תוספת של כ 3500 שוטרים, סוהרים ולוחמי אש, ותוספת שכר לשוטרים של כ 3000 שקלים לחודש .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully