וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקבל פיצוי גבוה על תאונה - מכיוון שהיא מחוננת

קובי מנדל

16.12.2012 / 12:58

בית המשפט אישר בצעד חריג פיצויים גבוהים מאוד לצעירה מחוננת, שכשהייתה בת 17 נפצעה קשה בתאונת דרכים והפכה לנכה ב-100%. "כושר השתכרותה צפוי היה להיות גבוה מהממוצע"

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק באחרונה כי חברת הביטוח "כלל" תפצה צעירה, שכשהייתה נערה בת 17 נפגעה אנושות בתאונת דרכים בצפון, בסכום של למעלה מ-11.7 מיליון שקלים. הסיבה לסכום הפיצויים הגבוה מהרגיל היא העבודה שהתלמידה, שהייתה אז בת 17, היא ילדה מחוננת שצפו לה עתיד כרפואה.

התאונה אירעה לפני כתשע שנים, אז פגע רכב בנערה, הולכת רגל, שהייתה תלמידה בתיכון למחוננים. כתוצאה מהתאונה היא נפגעה קשות ואושפזה למשך למעלה משנה בבית החולים והפכה לנכה במאה אחוזים.

במסגרת התביעה טענה באת כוחה של המשפחה, עורכת הדין גליה זלצר-ליפשיץ, ממשרד עו"ד ד"ר פנחס זלצר, המתמחה בדיני נזיקין ובתביעות נכות קשה, כי מאחר שמדובר בנערה מחוננת, כושר השתכרותה צפוי היה להיות גבוה בהרבה מממוצע השכר במשק. לטענתה, הנערה התכוונה להמשיך ללמוד בטכניון הנדסת כימיה או רפואה ולראיה הביאה עדויות של חברותיה לספסל הלימודים שחלקן אכן עשו כן.

לפיכך, דרשה עו"ד זלצר-ליפשיץ, כי בית המשפט יפסוק לה אובדן כושר השתכרות בסך שילוש השכר הממוצע. בית המשפט, כאמור, קיבל את הטענה והסכים כי ניתן לחרוג באומדן הפיצוי מהשכר הממוצע במשק והעמידו אותו על סכום של עשרת אלפים שקלים לחודש. בנוסף פסקה השופטת ברכה בר-זיו פיצויים עבור הצעירה על עזרת הזולת, טיפולים רפואיים, התאמת דיור, ציוד שיקומי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully