וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידון בחירות: תולדות הזיגזג - מה אתם זוכרים?

15.12.2012 / 8:33

מיו היו חברי מצ"ד? מי עמד מאחורי צל"ש? לאן נפוצו חברי ד"ש? ולאן התפזרו אנשי צומת, מפלגת המרכז ושינוי? מערכת הבחירות בראייה היסטורית - והפעם: חידון הפיצולים הגדול

העריקה של פרץ ושל מצנע מהעבודה ל"תנועה", ההתפצלות של חיים אמסלם מש"ס, האיחוד של נתניהו וליברמן, הפירוק וההרכבה מחדש של הימין הקיצוני וכמובן ההתפזרות של חברי קדימה לכל העבר: הימים שלפני טרום הבחירות הנוכחיות היו עמוסים במפצים פוליטיים למיניהם, גדולים כקטנים. למרות כל הרעש שאלה עשו, אין בהם שום דבר חדש וגם שום דבר סופי - למען האמת, זה יהיה מפתיע למדי אם גם הכנסת ה-19 לא תתאפיין בעוד שלל התפצלויות ואיחודים.

אכן, המבנה של הפוליטיקה המקומית הוא כר פורה ל"זגזוגים" שכאלה. שיטת הבחירות, שאין בה מחויבות ישירה של הנבחר לציבור; האופי הסקטוריאלי מלכתחילה של החברה, ואולי גם הנטייה הנושנה של העם היהודי להתפלגות; וחמור מכל, העדר נורמות מסורתיות, והעובדה שמושגים נעלים כמו "אחריות לאומית" ו"אתגרים ביטחוניים" משמשים כאן להצדיק מושגים קצת פחות נעלים שזכו זה מכבר לכינוי "כלנתריזם" (מושג שהנציח, לאו דווקא בנסיבות מחמיאות, את שמו של רחמים כלנתר, חבר מועצת עיריית ירושלים בשנות ה-50).

בגלל כל אלה, כנסות ישראל לדורותיהן יכולות להתגאות בשושלת ארוכה של פיצולים, ביזאריים לעתים. רגע לפני שכל הקרקס מתחיל מחדש, זה הזמן לבדוק כמה מהם אנו זוכרים.

התייאשתם? את התשובות הנכונות תוכלו למצוא כאן

אז והיום: הבחירות בראייה היסטורית - לטורים קודמים

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully