וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הסינית שמצליחה לכתוב בשתי ידיים בו זמנית

14.12.2012 / 23:37

צ'ן סיוואן בת ה-24 גילתה "במקרה" שהיא יכולה לכתוב במקביל שני טקסטים שונים. היא אפילו מסוגלת לעשות זאת באנגלית ובסינית סימולטנית. "בהתחלה נוטים לזלזל בכישרון שלי"

רויטרס

צ'ן סיוואן מסין גילתה כבר כשהייתה נערה כי היא בעלת יכולת מיוחדת. היא מצליחה לכתוב שני טקסטים שונים במקביל, באמצעות שתי ידיה. ואם זה לא מספיק, סיוואן עושה זאת באנגלית ובסינית בו זמנית.

בת ה-24 ממחוז האביי שבצפון סין סיפרה כי היא לא ירשה את היכולת המדהימה מהוריה, וכי היא לא למדה כיצד לעשות זאת. לטענתה, היא גילתה "במקרה" שהיא מסוגלת לכתוב בשתי ידיים סימולטנית – בשעה שניסתה להתמודד עם עומס חריג של שיעורי בית בשפה האנגלית. "התגובה הראשונית של אלה ששומעים על המקרה שלי היא לרוב מזלזלת. רק אחרי שהם רואים אותי מבצעת את זה – אז מתחילים להאמין לי", סיפרה.

לדברי הצעירה המוכשרת, לא מדובר רק בעניין של טכניקה וזיכרון צילומי, אלא ביכולת לחשוב על שני טקסטים שונים באותה העת. היא הסבירה כי המיומנות שלה באה לידי ביטוי גם בכתיבה סימולטנית במאונך ובמאוזן.

"בעוד באנגלית עושים שימוש באותיות האלפבית, סינית היא שפה ציורית עם המון משיכות מכחול מסובכות. האותיות באנגלית הן יותר זורמות, כך שכתיבה בשתי השפות הללו במקביל היא יותר קשה מאשר כתיבה בסינית ובסינית", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • כתיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully