וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 61% מהישראלים סבורים שהמחאה החברתית נכשלה

13.12.2012 / 16:44

סקר שנערך עבור כנס שדרות מעלה כי הציבור סבור כי הגורם לכישלון המחאה הוא הציבור. עוד עולה מהסקר, כי רוב הציבור גם סבור כי הנושא המרכזי בבחירות יהיה המדיני-ביטחוני

61% מכלל האוכלוסייה חושבים כי המחאה החברתית הייתה כישלון ו-40% סבורים שהנושא המרכזי במערכת הבחירות הקרובה יהיה הנושא המדיני ביטחוני – כך עולה מסקר שנערך עבור כנס שדרות שייערך בשבוע הבא במכללת ספיר. מהסקר עולה עוד כי 27% מהמשיבים חושבים כי המחאה החברתית הייתה הצלחה, דעה הרווחת בעיקר בקרב נשים. עבור הסקר רואיינו 509 משיבים מכלל האוכלוסייה בגילאי 18 ומעלה, מהם 50% גברים ו-50% נשים. מכלל המשיבים 19% עולים חדשים, 10% מהמגזר החרדי, 10% מהמגזר הערבי ו-61% מהמגזר היהודי הכללי.

פעילי המחאה מפגינים ברחבת הבימה בתל אביב. דרור עינב
הרוב חושב כי המחאה כשלה/דרור עינב

הסקר בחן גם אילו נושאים יעניינו את הישראלים במערכת הבחירות הקרובה. רוב המצביעים שסברו כי הנושא הביטחוני יעמוד במרכז מערכת הבחירות, היו בגילאי 50-31, עם שיעור של 48% מקבוצה זו שסברו כי נושא זה יהיה הנושא המרכזי. 25% מהמשיבים סברו שהנושא הכלכלי יהיה הנושא המרכזי ורק 16% סברו כי הנושא החברתי הוא שיהיה המרכזי במערכת הבחירות. שאר הנושאים זוכים לשיעורים של פחות מ-10%.

27% סבורים כי הממשלה אשמה בכישלון המחאה

כשנשאלו המשיבים מי לדעתם אחראי לכישלון המחאה החברתית, ענו 36% כי הציבור הישראלי הוא הנושא באחריות. 27% סברו כי הממשלה אשמה, 19% האשימו את מנהיגי המחאה, 4% האשימו את התקשורת, 3% את הטייקונים ו-10% לא ידעו. ומה לגבי חשיבות הסוגיות בגינן צעדו כחצי מיליון בני אדם ברחובות בקיץ 2011? 25% מהמשיבים חושבים שפערי הכנסה הם הנושא החברתי החשוב ביותר, 18% חושבים שנושא הדיור הוא הנושא החברתי החשוב ביותר ואילו 14% חושבים כי מחירי המזון הם הנושא החברתי הבוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
19% סבורים כי מנהיגי המחאה אשמים בכישלונה. דפני ליף והמעצר האלים בשדרות רוטשילד/דרור עינב

הסקר בחן גם את עמדותיהם של המשיבים במגוון נושאים שעלו על סדר היום במהלך המחאה החברתית. כך למשל, נשאלו המשיבים באילו תחומים הם הרגישו נסיגה אישית במהלך העשור האחרון. 57% השיבו כי חלה נסיגה באמון שלהם במוסדות הציבור, 41% השיבו כי חלה אצלם נסיגה ביכולת הכלכלית ובביטחון התעסוקתי, ו-25% אמרו שחשו נסיגה בתחושת ההזדהות והשייכות עם החברה הישראלית.

מן הצד השני, בחן הסקר באילו תחומים חלה התקדמות אישית בקרב המשיבים בעשור האחרון. 29% מהמשיבים סיפרו כי חלה התקדמות ביכולת הכלכלית ובביטחון התעסוקתי שלהם, 26% דיווחו על תחושת שייכות והזדהות גוברת עם החברה הישראלית ו-22% דיווחו על התקדמות בתחום החינוך.

אלוף (במיל') עוזי דיין, נשיא כנס ישראל-שדרות לחברה אמר כי "כנס ישראל שדרות לחברה גאה במלאת לו עשור על חלקו הרב בכך שהנושא החברתי – כלכלי יהיה בבחירות האלה משמעותי יותר מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully