וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה ליו"ר הכנסת: להקפיא המימון למפלגת "התנועה"

פנחס וולף

13.12.2012 / 14:00

המפלגה ששבעה מחבריה חברו לציפי לבני, דורשת מריבלין להקפיא את העברת כספי מימון המפלגות ל"תנועה", עד לאחר שיוצג הסדר לפירעון החובות של קדימה

קדימה לא מוותרת: נציגי הסיעה פנו היום (חמישי) ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה להורות על הקפאה של העברת כספי מימון המפלגות לסיעת "התנועה", עד לאחר שיוצג הסדר לפירעון החובות לקדימה. המטרה: לאלץ את שבעת חברי הכנסת שפרשו מקדימה לטובת "התנועה" לשאת בתשלום רבע מהחובות שצברה המפלגה שבה הם היו חברים. במכתב שעליו חתום ממלא המקום של בא כוח סיעת קדימה, חבר הכנסת ישראל חסון, נאמר כי "חובותיה של מפלגת קדימה עומדים כיום על 25.4 מיליון שקלים, ולפיכך חלקה היחסי של סיעת 'התנועה' בחובות הוא 6.4 מיליוני שקלים".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

ישראל חסון בדיון בוועדת הכנסת על פילוג סיעת קדימה דצמבר 12. עומר מירון
"סטירת לחי מצלצלת לממשל התקין בישראל". חסון בוועדת הכנסת/עומר מירון

במכתב תקפה קדימה בחריפות את יו"ר "התנועה" ציפי לבני. "יש לראות בחומרה מיוחדת את העובדה, שכאשר נכנסה לבני לתפקידה כיו"ר תנועת קדימה, עמדה מצבת החובות של המפלגה על סך של 4.8 מיליוני שקלים בלבד", נאמר במכתב. "עם סיום כהונתה של לבני, וכשנכנס ח"כ שאול מופז לתפקידו כיו"ר המפלגה, מצא כי למפלגה חובות בשיעור של 30.1 מיליון שקלים".

לטענת קדימה, "משהפסידה בבחירות הפנימיות נטשה לבני את הספינה, וכעת היא מבקשת להתחיל 'דף חדש' – גם פיננסי – וליטול עמה ממפלגת קדימה את הזכויות (בדמות יחידות מימון המפלגות לקראת הבחירות), אך לא את החובות זאת אין להתיר. המצב שנוצר מהווה, על כן, אבסורד שאין כמותו וסטירת לחי מצלצלת לממשל התקין בישראל".

עוד נאמר בפנייה ליו"ר הכנסת כי "תוך ניצול ציני של פרצה טכנית בחוק, מתפלגת סיעה ממפלגת האם ברגע האחרון, מבלי שבכוונתה להמשיך את עבודתה הפרלמנטרית, וזאת במטרה אחת – ניצול מקסימלי של כספי הציבור תוך השתתפות מינימלית באופן מגוחך בחובות המפלגה, חובות שאותם חברי סיעה יצרו במו ידיהם. ברור כי התפלגות בתום הקדנציה אינה נובעת מכל שאיפה להמשיך ולפעול במישור הפרלמנטרי לשם קידום אידיאולוגיה או ערכים, אלא הרצון לקדם 'סידור עבודה' אישי למתפלגים".

"לא אשלם את חובות קדימה"

בראיון לוואלה! חדשות התייחסה לבני לטענות שהועלו נגדה והבהירה כי לא תהיה שותפה לתשלום החובות של קדימה. "אני לא לוקחת מקדימה גרוש", אמרה יו"ר "התנועה". "המימון היחיד שאנו מקבלים זה לא מה שהיה אלא מה שיהיה, אם נקבל אמון מהציבור. מדינת ישראל תיתן לנו את המימון שהיא נותנת לכל מפלגה אחרת. את חובות קדימה לא אשלם".

לבני הוסיפה, כי "מפלגה זה לא בית, זו פלטפורמה פוליטית להשגת יעדים לאומיים... כשבאים אנשים ממפלגות שונות ומייצרים שותפויות חדשות לפני בחירות ואומרים או שתתנו אמון או לא - זה הדבר הכי לגיטימי שיש. כך הקמנו את קדימה וקיבלנו את אמון הציבור".

לקריאה נוספת:
לבני לוואלה!: באתי מהימין ולא עברתי לשום מקום
סקר וואלה!: 11 מנדטים ללבני, 4 מנדטים לקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully