וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "נתבע התפטרות ליברמן לאלתר"

טל שלו

13.12.2012 / 12:26

יו"ר מפלגת העבודה הבהירה שתדרוש את התפטרות שר החוץ גם אם יואשם בפרשת השגריר מבלארוס ולא בתיק העיקרי נגדו. גלאון הצטרפה: "אם לא יתפטר, אעתור לבג"ץ ואכפה זאת עליו"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

יחימוביץ' נגד ליברמן, סיבוב נוסף: יו"ר מפלגת העבודה שבה ותקפה היום (חמישי) את שר החוץ, לקראת פרסום הכרעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אם להעמיד אותו לדין. בישיבת עבודה שקיימה בתל אביב עם 25 המועמדים הראשונים ברשימת העבודה לכנסת ה-19, הבהירה יחימוביץ' כי תדרוש את התפטרות ליברמן גם אם תתקבל החלטה שלא להגיש נגדו כתב אישום בתיק העיקרי נגדו, אלא "רק" בפרשת השגריר מבאלרוס.

"אנחנו לא יודעים מה ההחלטה", אמרה יו"ר מפלגת העבודה, "אבל גם אם תהיה החלטה לא להגיש כתב אישום בפרשה הגדולה מחוסר ראיות ורק החלטה להגיש כתב אישום בפרשת הקטנה כביכול של השגריר מבלארוס, אנחנו נתבע התפטרות של ליברמן לאלתר, כפי שמחייב החוק. זה כמובן קודם כל מתחום השקפת עולמנו בעניין טוהר המידות והשחיתות השלטונית שאנו נאבקים בה בכל הכוח, אבל גם ייצור סיטואציה פוליטית חדשה שאנחנו נדע להתמודד איתה".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון איימה היום כי אם ליברמן לא יתפטר, "אעתור לבג"ץ ואכפה זאת עליו", לדבריה. "בג"ץ קבע כי על שר בממשלה לנהוג על פי כללי יושר ומוסר, אבל ליברמן הפגין שחיתות ובריונות ומעל באמון הציבור, אמרה גלאון. "השתלחויותיו בימים האחרונים נגד הקהילה האירופית, שנועדו להסיח את הדעת מכתב האישום נגדו, מעידים שכל יום נוסף שהוא מכהן בתפקידו גורם נזק בלתי הפיך למדינת ישראל".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יחימוביץ': "נתבע התפטרות ליברמן לאלתר". אבי כהן
"נדע להתמודד עם הסיטואציה הפוליטית החדשה". יחימוביץ'/אבי כהן

בתוך כך הצהירה יחימוביץ' בפתח ישיבת מפלגתה, שבה דנו המועמדים בארגון המטות השונים בשטח ובהיערכות לקראת יום הבחירות, כי "אנחנו נמצאים בנקודה בזמן אחרי שצלחנו כמה אתגרים לא פשוטים בשבועות האחרונים, ובגאון נשארנו באופן מובהק החזקים והמובילים בגוש, והמפלגה השנייה בגודלה". זאת על רקע העריקה הטעונה של עמיר פרץ לשורות ציפי לבני וההתחזקות של מפלגת "התנועה" בסקרים האחרונים.

לדברי יו"ר מפלגת העבודה, "גרעין התומכים שלנו הוא יציב ומאמין בדרך שלנו. נשארו לנו 40 יום לבחירות. ב-40 היום האלה המטרה שלנו היא להוסיף שכבות רבות לאותו בסיס כוח יציב ואיתן שיש לנו, וכמובן לגדול בצורה משמעותית, כשהמטרה היא להחליף את שלטון נתניהו, דבר שנוכח הזעזועים, הצפויים היום ככל הנראה הופך למטרה בת-השגה".

יחימוביץ' שבה והדגישה את תמיכתה במאבק האחיות ודחתה את הטענה של משרד האוצר בדבר קשיים בניהול משא ומתן בתקופת בחירות. "זו שביתה לא רק על תנאי שכר, אלא גם על מראה דמותה של מערכת הרפואה הציבורית", אמרה יו"ר העבודה. "כפי שלמבצע עמוד ענן אפשר היה להגיע ערב בחירות, ואנחנו גיבינו מהאופוזיציה, גם כאן נגבה את ההסכם שעליו הממשלה תחתום".

לקריאה נוספת:
יום מתוח בתיק נגדו? ליברמן רגוע: ”הכל גן עדן”
יחימוביץ' מאשימה: ליברמן מושחת, ציני ומסוכן
סקר וואלה!: 17 מנדטים למפלגת העבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully