וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחול השדים סביב הבנייה ב?E1

זלמן שובל

13.12.2012 / 7:51

בסוריה נמשך ההרג, בכמה מקומות באפריקה מתחולל רצח עם, במצרים תוהו ובוהו - ו-27 שרי החוץ של אירופה התכנסו לישיבת חירום מיוחדת בבריסל לדון דווקא באישור תוכניות הבנייה של כמה אלפי יחידות דיור בירושלים ובשטח E1. אמנם התקשורת הבינלאומית, בניגוד לחלק מהישראלית, כלל לא התייחסה לעניין, אך אם יש משהו שמבליט את התלישות ואת החד-צדדיות של האיחוד האירופי (להוציא כמה צדיקים בסדום, כגון צ'כיה ובמקרה זה גם גרמניה), הוא התעלמותו מהפרת ההסכמים הבוטה של הפלשתינים והוצאת קצפו על צעדי הנגד הלגיטימיים של ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיבור הפיזי ימנע או לפחות יפחית את התוקפנות והטרור. שטח E1/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם איומי חמאס זכו לגינוי רפה בלבד. שרי החוץ הודיעו שהם "מזועזעים בצורה עמוקה", מפני שהבנייה בשטח E1 "תסכן את הסיכוי להקמת מדינה פלשתינית רצופה ובת קיימא" - מה שאינו נכון עובדתית, כפי שיעיד מי שיביט במפת ארץ ישראל. עיתונאי בריטי בעיתון ה"סאן" כתב שההתקפות הרבות של חלק מעמיתיו על ישראל הן "אנטישמיות By Proxy", ונראה שגם מניעיהם של דיפלומטים אירופאים עלומי שם, שמאיימים על ישראל בסנקציות, נובעים מאותה סיבה.

ערים לצורכי הביטחון?

החשיבות של E1 נובעת מכך שהחיבור הפיזי בין מעלה אדומים לירושלים ימנע, או לפחות יפחית, את חשיפתה של ירושלים לתוקפנות ולטרור ממזרח, וזו בדיוק הסיבה שהפלשתינים זועקים חמס (זו גם הסיבה לכך שיצחק רבין המנוח סיפח בזמנו את E1 למדינת ישראל). הנרי קיסינג'ר סיפר בזמנו שעד שלא נסע במכונית מעמאן לירושלים לא ידע עד כמה שהעיר קרובה לגבולה המזרחי של הארץ, אך ראשי הממשלה הישראלים, מרבין עד נתניהו, כן ידעו, ולכן החליטו שכפי שיש לקדם את הבנייה בעוטף ירושלים בדרום, בצפון ובמערב כדי למנוע כל אפשרות של ניתוקה משאר חלקי הארץ, כך יש להקים מחסום פיזי אסטרטגי במזרחה של העיר. ראוי שנזכיר זאת לכל אלו שנוהגים לטעון שהם ערים לצורכי הביטחון שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

זכורה לי שיחה בין אריאל שרון כראש ממשלה עם שר החוץ האמריקני קולין פאוול. כשזה האחרון העלה את שאלת הרצף הטריטוריאלי הפלשתיני, השיב לו שרון שישראל אמנם לא תתנגד שהפלשתינים יבנו מנהרה בין רמאללה לבית לחם, אך מעלה אדומים תחובר לירושלים. הסיבה ששרון וראשי ממשלה אחרים לא הגשימו את התוכנית במלואה לא הורידה אותה מהפרק, אלא שבסדר הקדימות המדיני שלהם, השאלה כנראה לא נראתה להם דחופה במיוחד. עכשיו, לנוכח הצעדים החד-צדדיים של אבו מאזן, המצב השתנה.

מה שמטריד את הפלשתינים ואת רוב האירופאים (וכן את ארה"ב, אף שזו העדיפה הפעם להישאר מאחורי הקלעים) הוא פחות שאלת הרציפות הטריטוריאלית של המדינה הפלשתינית ויותר העובדה שהחיבור בין מעלה אדומים לירושלים עלול לשים לאל את האפשרות שירושלים המזרחית - שבינה לבין השטחים שנועדו למדינה הפלשתינית ייווצר חיץ טריטוריאלי - תוכרז כבירתה.

לעת עתה, המהלך החד-צדדי של אבו מאזן באו"ם וסירובו להיכנס למו"מ אמיתי לשלום ממילא הרחיקו את הפלשתינים ממימוש חזון מדינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully