וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק נגד ליברמן: מחר יוחלט אם להעמידו לדין

גלעד גרוסמן

12.12.2012 / 19:47

לפי ההערכות, שר החוץ יואשם רק בפרשת השגריר, ולא בתיק המרכזי. לא ברור האם היועץ המשפטי לממשלה יודיע את עמדתו בדבר הצורך בהתפטרותו של השר, ואפשרותו להתמנות שוב

סאגת האישום נגד ליברמן - הסוף? מסתמן כי מחר (חמישי) תינתן ההחלטה אם להעמיד לדין את שר החוץ, אביגדור ליברמן. על פי ההערכות, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יחליט לסגור את התיק העיקרי נגד ליברמן, ולהגיש נגדו כתב אישום בפרשה המשנית – פרשת השגריר בבלרוס. עם זאת, לא ברור האם וינשטיין יודיע את עמדתו בדבר הצורך בהתפטרותו של ליברמן מתפקידו, ואם יוכל להתמנות לשר לאחר הבחירות לכנסת.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת הליכוד. עומר מירון
מחר ידע אם יוגש נגדו כתב אישום. ליברמן/עומר מירון

שלוש שנים אחרי שהחלה החקירה נגדו, צפויה להתפרסם מחר ההחלטה האם להעמיד לדין את ליברמן. בשבועות האחרונים קיימו בצמרת הפרקליטות דיונים ארוכים במטרה להגיע למסקנה סופית בפרשה, במסגרתה נשקלה הגשת האישום
נגד שר החוץ בכפוף לשימוע, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד. על פי החשד, בין השנים 2001-2008, בזמן שכיהן כחבר כנסת ושר, הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים לחברות שהיו בשליטתו של ליברמן.

בזמן הזה בוצעו כמה בדיקות מול עדים מרכזיים בחו"ל כדי לבדוק האם הם יוכלו למסור עדות. לפני כמה שבועות פורסם כי נציגי הפרקליטות נפגשו עם עדה מרכזית בקפריסין אשר הודיעה כי היא תסכים להעיד, אולם אז התברר כי עדותה צפויה להיות דווקא לטובתו של ליברמן. זאת, יחד עם קשיים נוספים שהתעוררו בתיק, יובילו להחלטה לסגור את התיק הזה.

גם בפרשת השגריר זאב בן-אריה, אין ראיות לכאורה לביצוע עבירה של שיבוש הליכים על ידי ליברמן, אך הסעיף בו הוא עלול להיות מועמד לדין הוא הפרת אמונים.

ליברמן נחשד כי קיבל מהשגריר דאז פרטים על בקשה חסויה לסיוע משפטי שהפנתה המשטרה לממשלת בלארוס בנוגע לחקירה נגדו‏. בחקירה נבדקה גם המעורבות של ליברמן בקידומו ובהעסקתו של בן אריה במשרד החוץ.

על פי קביעות קודמות של בית המשפט, אם יוגש נגד ליברמן כתב אישום, הוא ייאלץ להתפטר מתפקידו. עם זאת, מוקדם לקבוע מה יהיו ההשלכות של הגשת כתב אישום כזה על יכולתו של ליברמן להתמודד בבחירות לכנסת בסוף ינואר.

השגריר שמעורב בפרשה כבר הורשע ונשלח לעבודות שירות

מהפרקליטות נמסר בחודש שעבר כי "החלטת היועץ אמורה להימסר במועד המתוכנן, וכל פרסום בנושא ההחלטה הוא באחריות המפרסם בלבד".

לפני חודש וחצי גזר בית משפט השלום בירושלים מאסר בפועל שיומר בארבעה חודשי עבודות שירות על השגריר בן אריה, לאחר שהורשע במסירת ידיעה לאדם שאינו מוסמך, שיבוש הליכי משפט וגילוי בהפרת חוב. בן אריה הודה בעבירות, במסגרת הסדר טיעון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully