וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור יהודי בבירה: כתובות והשחתה במנזר המצלבה

על קיר האבן שמקיף את המנזר רוססו בין היתר הכתובות "ישו בן זונה", ו"ניצחון המכבים". בנוסף, שלושה כלי רכב הושחתו. במקביל, רוססו כתובות "תג מחיר" בכפר ליד רמאללה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חשד לטרור יהודי בירושלים וברמאללה: אלמונים ריססו הלילה (רביעי) כתובות נאצה על גדר אבן של מנזר עמק המצלבה בירושלים. כמו כן, נוקבו צמיגיהם של שלושה כלי רכב שחנו במקום. הנזירים במנזר קמו הבוקר וגילו על קיר האבנים שמקיף את המבנה כתובות "ניצחון המכבים", "חנוכה שמח" ו"ישו בן זונה". כמו כן, על אחד משלושת כלי הרכב שגלגליהם נוקבו רוססו כתובות דומות. היחידה המרכזית של משטרת הבירה פתחה בחקירה. במקביל, כלי רכב חונה הוצת בכפר שוקבא הסמוך לרמאללה ולידו התגלו כתובות "תג מחיר". גם במקרה הזה פתחו כוחות הביטחון בחקירת האירוע.

פעילות תג מחיר במנזר בירושלים, דצמבר 2012. עומר מירון
מנזר המצלבה, הבוקר/עומר מירון

למרות כתובות נאצה, אב מנזר המצלבה, קלודיוס סטפס נשמע סלחני. "לפעמים אנשים כותבים את מה שיש להם בלב ויש להם את החופש לעשות זאת", אמר האב כשהוא עומד לצד הכתובות שרוססו על חומת המנזר, "עכשיו זה חנוכה עוד כמה ימים יהיה חג המולד ואני סולח על המעשה הזה". הוא הביע תקווה שמי שעומד מאחורי ריסוס הכתובות, "יפתח את דלת המנזר ויגיד לנו ישירות מה הוא רוצה. אני כאן בשביל השלום". הוא הוסיף כי הכתובות בגנות ישו לא גורמות לו לכעוס. " אני מאמין בישו, ויש אנשים שלא מאמינים, אבל זה לא בעיה שלי".

עובדת במנזר, שכלי הרכב שלה היה אחד מאלו שעליו רוססו כתובות הנאצה נדהמה מהכתובות. "זה מעשה מזוויע ואני יכולה רק להביע שאט נפש שיש מישהו שרוצה להביע בצורה הזו 'חנוכה שמח'", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעילות תג מחיר במנזר בירושלים, דצמבר 2012. עומר מירון
"ניצחון המכבים". מנזר המצלבה, הבוקר/עומר מירון

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, גינה בחריפות את המעשה והנחה את צוותי העירייה להסיר מידית את הכתובות. "אסור לנו להשלים עם תופעות מגונות וקיצוניות כאלו אשר כל מטרתם היא לפגוע בדו קיום בירושלים ויש לעקור אותן מן השורש", אמר ברקת, "שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטה, וסיכמנו כי יש לפעול בנחישות להגיע אל המבצעים במהרה ולמצות איתם את הדין בחומרה".

מדובר בפעם השלישית בחודשים האחרונים שמתבצעת השחתה במנזר באזור ירושלים. בחודש ספטמבר הוצתה דלת עץ ורוססו כתובות במנזר השתקנים שבלטרון, במה שסימן את הקו לפגיעה במוסדות נוצרים, ולא רק מוסלמים. על קירות המבנה רוססו כתובות נאצה, בהן: "ישוע קוף" (הכוונה לישו הנוצרי) שמות המאחזים "מעוז אסתר", "רמת מגרון", ו"ערבות הדדית". מספר שבועות לאחר מכן רוססו כתובות נאצה בכניסה לכנסיית הדורמיציון בהר ציון שבירושלים. בין הכתובות שרוססו במקום, הכתובות "תג מחיר" ו-"ישו בן זונה".

פעילות תג מחיר במנזר בירושלים, דצמבר 2012. עומר מירון
פעם שלישית בחודשים האחרונים שמתבצעת השחתה במנזר באזור ירושלים/עומר מירון

רק לאחרונה, נלכדו "על חם" שלושה חשודים בביצוע פעולות טרור יהודי כשמשטרת מחוז ש"י הצליחה לעצור שלושה צעירים החשודים בהצתת רכב בכפר דהריה, דרומית לחברון, וכן בריסוס כתובות הגרפיטי "תג מחיר" ו"מזל טוב לאפי", ברמיזה לפעיל ימין ששמו רוסס גם בזירות נוספות. השלושה, כבני 20, הנם תושבי ההתנחלויות בית אל, קריית ארבע ויקיר. הם נעצרו כשברשותם כובעי גרב, כפפות, דוקרנים, חומרי בעירה, רובה דמה ותרסיסים. לטענת המשטרה, במהלך הפעילות נמנע מהשלושה לבצע פעולת טרור יהודי נוספת בכפר סמוע הסמוך לדהריה. במשטרה ייחסו לשלושה ביצוע של פעולות נוספות הקשורות למה שמוגדר במערכת הביטחון כ"עבריינות אידיאולוגית".

פעילות תג מחיר במנזר בירושלים, דצמבר 2012. עומר מירון
המכונית שהושחתה/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully